Bra dag för oss neutrala som vill ha spänning i topp 4 striden. United blandar helt plötsligt sig in där igen. Ska ju möta Arsenal. Sen ett north london derby till. Tror ändå på Tottenham tillslut. Men då endast för att man har Conte på bänken. Avgörs nog i sista omgången.
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Trollande? Snarare realistisk syn på det även om jag kan köpa att du tycker det är en smula upprepande. Liverpool är tydlig favorit och det skrev jag som sagt mycket tidigt i årets serie.
Everton kommer nog att hänga kvar men till skillnad från många bittra Evertonians har jag inget emot Liverpool. Det är en sund inställning om du frågar mig.
Bara att nämna : Liverpool har 3-0 mot City ATM. Och Michael Owen snackar om att City är ännu större favorit efter 2-2 på Etihad. Haha, vilket jävla skitsnack. Liverpool kommer vinna och det har jag ännu mer övertygelse i nu.
Det är så glasklart.
Såklart dyker du upp i halvtid av matchen med svar när Liverpool leder med 3-0. Det är ju så du gör. Började i Oktober när Liverpool vann med 5-0 borta mot Watford. Det är vid såna tillfällen du dyker upp. Har exakt samma beteendemönster som en viss General härinne. Börjar undra om det inte är en och samma person. Kryta och upprepa om att man dragit till med ett tips inför säsongen som även dom flesta andra haft. Liverpool och City var favoriter när säsongen började. Du är inte speciellt på något sätt att tro på Liverpool oavsett hur mycket du försöker. Precis som att ingen är speciell för att ha tippa Chelsea tillsammans med de två övriga i en topp trea. Det gjorde de flsta förhandstipsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Men ALK tog ju över typ årsskiftet 20/21? De har alltså ägt klubben ett tag, de tog inte över nyss och beslutade sig för att sparka Dyche när det ser lite brunt ut.
Burnley har en net spend på ca 25m£ sista 5 åren, vilket tillhör de lägsta i ligan. Watford, Brentford och Norwich är de enda som spenderat mindre, om jag läser listan rätt. Så ja, de ska ju ligga där de ligger, på ett ungefär.
Jag såg någon på Twitter som tyckte detta var rätt, men för sent. Att Dyche har haft flera år på sig att bygga ett lag som ska göra mer än slåss för överlevnad varje år. Som ska göra mer än bara vara svårslagna och jobbiga att möta på Turf Moor.
Jag förstår till viss del den åsikten, men håller ändå inte med. Burnley har inte investerat för att göra mer än slåss för överlevnad, och nu väljer man med 8 matcher kvar att sparka den manager som tagit dem dit de är idag. För ytterligare en säsong i PL och de pengar det innebär är man redo att kasta Dyche under bussen. Det är synnerligen osympatiskt, kortsiktigt och otacksamt.
Om ägarna vill göra mer än bara hänga kvar år efter år och spela en positivare fotboll än Dyche står för, kan jag ha viss sympati för det. Men då gör man en förändring när det är läge för det - t.ex. inför säsongen, eller efter säsongen.
Det är inte fallet här - man gav Dyche förlängt till 2025 senast i höstas. Och nu har man ändrat sig, med 4p till strecket och 8 matcher kvar. Man slänger allt överbord för att klara PL-gränsen ännu ett år.
Den sortens kortsiktighet och illojalitet - jag är visserligen lite allergisk mot begreppet då jag menar att det inte existerar i modern fotboll längre, inte från oss fans heller. Men ger man Dyche förlängt på hösten så får han chansen säsongen ut, om inte allt går käpprätt åt helvete och han tappar omklädningsrummet. Det har inte skett här - Burnley går som förväntat och Dyche gör det han ska. Det går bara lite sämre än ägarna hoppades så då trycker de på panik-knappen. Ingen som helst sympati om de åker ut nu, det kan de ha.
Jag tror som du, Dyche kommer inte ha några problem med att hitta jobb. Vill han göra Burnleyresan igen chansar han på Championship och att han kan göra laget han tar över till ett PL-lag. Förmodligen mer ekonomiskt att göra Allardyce-racet och komma in som en krisdoktor som säkrar bakåt och håller lag kvar i PL dock, om man nu tycker det är ett kul jobb att flytta runt och göra några månader i varje klubb.
Vad gäller sparkade managers är det nog en ganska genomsnittlig säsong vi upplever:
https://www.transfermarkt.com/premier-league/trainerwechselprosaison/wettbewerb/GB1
Ja beror väl på vad man menar med ett tag. Man tog alltså över mitt under förra säsongen. Årskiftet. Så man har varit där nu i ett år typ. Dyche i 10.Skulle inte riktigt kalla det för ett tag. Man gör nu sin första riktiga säsong som ägare för klubben. Och bevisar sig direkt vad man är för typer. Burnley var ju på ganska säker mark förrasäsongen även om man blev 17 lag tillslut. Men hade 11 poäng ned under strecket. Så ganska god marginal
Man lovade satsning när man kom in. Slutade med ett fönster på 2 spelare för cirka 30 m pund. Inte mycket till satsning med dagens mått. Man lovade att stå fast vid traditioner och bygga vidare på det som Dyche byggt nu under 10 år. Det höll i ungefär ett år sen bröt man det löftet.
Citat:
Alan Pace, incoming chairman and Managing Partner of ALK Capital, said:
“Today marks a new era for Burnley as we become stewards of this historic football club and build on the impressive work that Mike Garlick, Sean Dyche and everyone at Burnley has done to make it a financially stable, established Premier League club that is a cornerstone of the local community. With a rich heritage, a brilliant academy, and a passionate fan base, this club has solid foundations to build upon. This is the start of an exciting journey for the entire Clarets family.” ALK Capital’s investment aims to secure the long-term future of Premier League football in Burnley, with a new management team providing a wealth of operational and technological expertise along with a sustainable growth plan centred on advancing the club, its academy and Burnley’s commercial footprint, whilst upholding the club’s core values and identity.
Men ja det är väl standard nuförtiden med listan du länkade till. 10 sparkade managers är helt enkelt normalläge. Den siffran var annars undantag tidigare då normalläget låg på kanske 5-7.