2022-04-13, 21:38
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Pengarna är redan investerade och ekonomin säkrad.
Producent är Therese Anselmson/ made by T.
Manusförfattare är Anders Lennberg och Jimmy Eriksson

Ja, fortfarande ingen garanti än tror jag. Vad är detta för figurer? Enligt IMDB har de bla gjort en film 2020 som heter Pool.Har de nån koppling till Runar?

Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Believe it when I see it…
Samma.
Citera
2022-04-13, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E157
Ja, fortfarande ingen garanti än tror jag. Vad är detta för figurer? Enligt IMDB har de bla gjort en film 2020 som heter Pool.Har de nån koppling till Runar?

Samma.
Pool är baserat på Per Hagmans bok med samma namn. Den fick blandade recessionen så vitt jag minns men varken topp- eller bottennoteringar.
De har ingen koppling överhuvudtaget till Runar. Betvivlar att Therese ens är kristen eller ens imponerad av Runar. Hon ser nog bara att folk är nyfikna på kufen. Blir mycket imponerad om de får till ett ens halvbra manus för boken kan vara det sämsta jag någonsin läst och då är jag litteraturvetare i botten och har läst mycket och många riktiga skitböcker. Runar måste vara i topp tre av det sämsta jag läst.
Skulle inte säga att jag känner Therse men vi har snubblat över varandra i olika sammanhang de senaste 15-20 åren och har träffats en del men det är nog 7-8 år sedan vi sågs irl så att säga. Hon är jävligt intelligent och fruktansvärt duktig socialt, en skarp kvinna helt enkelt. Tror det finns fler filmer både framåt och bakåt. Same Same gjorde hon och Anders Lennberg också ihop för några år sedan
Therese är för övrigt från Skåne och har jobbat mycket med upphandlingar tidigare. Hon och hennes fru bor stor del av året i Indien i ett hus de har där.
Citera
2022-04-13, 22:56
Medlem
E157s avatar
Citat:
Pool är baserat på Per Hagmans bok med samma namn. Den fick blandade recessionen så vitt jag minns men varken topp- eller bottennoteringar.
De har ingen koppling överhuvudtaget till Runar. Betvivlar att Therese ens är kristen eller ens imponerad av Runar. Hon ser nog bara att folk är nyfikna på kufen. Blir mycket imponerad om de får till ett ens halvbra manus för boken kan vara det sämsta jag någonsin läst och då är jag litteraturvetare i botten och har läst mycket och många riktiga skitböcker. Runar måste vara i topp tre av det sämsta jag läst.
Skulle inte säga att jag känner Therse men vi har snubblat över varandra i olika sammanhang de senaste 15-20 åren och har träffats en del men det är nog 7-8 år sedan vi sågs irl så att säga. Hon är jävligt intelligent och fruktansvärt duktig socialt, en skarp kvinna helt enkelt. Tror det finns fler filmer både framåt och bakåt. Same Same gjorde hon och Anders Lennberg också ihop för några år sedan
Therese är för övrigt från Skåne och har jobbat mycket med upphandlingar tidigare. Hon och hennes fru bor stor del av året i Indien i ett hus de har där.

Aha, intressant. Undrar hur trogen man måste vara originaltexten (Runars bok då) eftersom det är den rättigheterna det gäller. Om de tar med nåt som inte står i boken osv. Har inte läst men Runar förskönar kanske en del.
Citera
2022-04-14, 07:28
Medlem
Alonens avatar
Glöm inte att allt…ALLT! där Runar är inblandat blir skit…

Det enda han lyckats med är att alstra ett barn med Carola, i övrigt - ingenting.

Runar är och förblir en pankaka-gubbe!
Citera
2022-04-14, 08:27
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Det enda han lyckats med är att alstra ett barn med Carola, i övrigt - ingenting.

Runar har väl inte ens lyckats med det, var det inte någon fotbollsspelare som är riktiga pappan till Amadeus?
Citera
2022-04-14, 08:35
Medlem
E157s avatar
Citat:

Fast om han inte är direkt inblandad i produktionen så... Manusförfattarna kan ju bearbeta boken hur de vill. Eller menar du att projektet är cursed för att det handlar om honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Runar har väl inte ens lyckats med det, var det inte någon fotbollsspelare som är riktiga pappan till Amadeus?

Det har ju gått rykten om det men personligen tycker jag Amadeus är väldigt lik både Runar och Carola till utseendet.
Citera
2022-04-14, 12:26
Medlem
Giant Squids avatar
Om filmskaparna är oberoende objektiva, så kan det bli en bra intressant film. Det är populärt nu med tv-serier osv, med verklighetsanknytning.
För det är väl tänkt för streamingmarknaden detta, inte bio?
Citera
2022-04-14, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om filmskaparna är oberoende objektiva, så kan det bli en bra intressant film. Det är populärt nu med tv-serier osv, med verklighetsanknytning.
För det är väl tänkt för streamingmarknaden detta, inte bio?
Deras tidigare filmer har gått upp på biografer, Pool mitt under corona så det var väl så där kul kan jag tro.. men även Runar är nog tänkt att gå upp på bio men misstänker att planen är att den ganska fort ska gå ut på streaming
Citera
2022-04-16, 19:28
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Pengarna är redan investerade och ekonomin säkrad.
Producent är Therese Anselmson/ made by T.
Manusförfattare är Anders Lennberg och Jimmy Eriksson
Det är de uppgifter som finns på Facebook. De bägge manusförfattarna har bägge två varit delaktiga i en av de två(?) produktioner som Made By T har gjort tidigare. Lennberg som manusförfattare och Eriksson som klippare.
Jag hittar ingenting som styrker ditt påstående att ekonomin är säkrad. Hur fick du fram den uppgiften?
För att vara ärlig så har jag väldigt svårt att se hur det ska bli en biofilm av det här. Men större underverk har ju skett tidigare uppenbarligen.
Citera
2022-04-16, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Det är de uppgifter som finns på Facebook. De bägge manusförfattarna har bägge två varit delaktiga i en av de två(?) produktioner som Made By T har gjort tidigare. Lennberg som manusförfattare och Eriksson som klippare.
Jag hittar ingenting som styrker ditt påstående att ekonomin är säkrad. Hur fick du fram den uppgiften?
För att vara ärlig så har jag väldigt svårt att se hur det ska bli en biofilm av det här. Men större underverk har ju skett tidigare uppenbarligen.
jag vet eftersom jag känner Therese och känner till ekonomin kan man väl säga. Det var inte många som trodde på Pool-projektet och ännu färre som trodde på Same Same....men det löste sig ju.
Citera
2022-04-17, 01:17
Medlem
3N37s avatar
Citat:
jag vet eftersom jag känner Therese och känner till ekonomin kan man väl säga. Det var inte många som trodde på Pool-projektet och ännu färre som trodde på Same Same....men det löste sig ju.
Då är det bara att vänta på den färdiga produkten.
Citera
2022-04-18, 10:42
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Finns ingen "under production" på IMDB. Förra filmen Pool fick betyget 4,5 - vilket är på gränsen till kalkon. Inget man raggar pengar på. Nä, jag tror de kanske hade en idé om att skriva om hela Runars pissbok till en katastroffilm men så länge inte Runar går med på att spela Åsa-Nisse så blir det inget. Enda anledningen att folk lyssnat på (inte köpt) Runars bok är att höra skvaller om Carola. Ingen bryr sig om Runar. Ingen vill se en film om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in