Citat:
Ursprungligen postat av
Zuzumba
Lite väl aggressiv upptrappning. 450 mg används i regel vid särskilda fall, rätt dumt att det kombineras med 50 mg Elvanse. Absolut inget konstigt att vilopuls är hög, troligen lär ditt blodtryck inte se särskilt bra ut heller.
Högre doser på Voxra än 300 mg ger en signifikant sänkning av kramptröskeln, att det kombineras med centralstimulantia samtidigt är ju inte alls bra. Heller inte bra med så mycket noradrenalinsignalering när du har ett så pass lågt BMI = anorexia-symptom, nedsatt aptit o.s.v.
Vill man motverka suicid-beteende är inte noradrenalinsignalering något att gå efter, utan det brukar ses effekt när man ökar eller hämmar serotonerg signalering, gärna transportproteinet SERT.
Nej, denna kombo ser jag som idiotisk.
Ja ”upptrappningen” var inget vidare genomtänkt, går ner till 300mg imorgon och hoppas på förbättring.
Har hög vilopuls oavsett om jag tar någon medicin eller inte, samt ganska lågt blodtryck men det har alltid varit över gränsen över vad som räknas som för lågt. Påverkas alltså inte så mycket av mediciner i den bemärkelsen.
Mådde jättebra förr iaf psykiskt när jag tog 450mg, men då hade jag en del fysiska biverkningar som vi inte visste vilken medicin som orsakade. Tog typ 20 piller om dagen den perioden..
Har tagit alla SSRI & SNRI som används och jag avskyr de alla, speciellt SNRI som är ett helvete att sluta med. Ville egentligen inte ens börja med Voxra men såg inget annat alternativ när läkarna vägrade höja elvansen.
Angående mitt BMI så har jag svår anorexi diagnostiserad, har mycket bättre aptit både på CS & på Voxra. Samt bättre förmåga att utföra mina matplaneringar t ex. Funkar inte alls utan.