2022-04-16, 14:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vafan har Nkunku skadat sig? Långsiktigt eller? Missat helt.

Håller med dig angående Zoumas West Ham. Hellre Leipzig än dem. Delvis för att jag ahtar Zouma och delvis för att jag orkar verkligen inte med PL fans skit snack nonstop, trotts att dom är "bankrollade" av korrupta pengar i 9/10 fall. Arrogansen är utmattande haha
Roligast hade varit Leipzig mot Frankfurt i final..där dom senare vinner med alla sina supportrar.
Citera
2022-04-16, 14:59
Medlem
Citat:
Vafan har Nkunku skadat sig? Långsiktigt eller? Missat helt.

Nej för tusan. Jag skrev: "givet att inte Nkunku blir skadad"
Hoppas jag inte jinxat något nu

Han har varit Bundesligas kanske bästa spelare under säsongen och har gjort eller assisterat till nästan hälften av Leipzig mål. Med honom i laget: favoriter. Utan honom i laget: det krävs att Silva och Forsberg (och Szobo) steppar upp rejält.
Citera
2022-04-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Roligast hade varit Leipzig mot Frankfurt i final..där dom senare vinner med alla sina supportrar.
Verkligen. Det hade vart perfekt haha. Knauff hade vunnit mer titlar än BVB, när han gått på lån haha!
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nej för tusan. Jag skrev: "givet att inte Nkunku blir skadad"
Hoppas jag inte jinxat något nu

Han har varit Bundesligas kanske bästa spelare under säsongen och har gjort eller assisterat till nästan hälften av Leipzig mål. Med honom i laget: favoriter. Utan honom i laget: det krävs att Silva och Forsberg (och Szobo) steppar upp rejält.

Jahaa nu ser jag vad du skrev. Mitt fel! Läsförståelse som en kratta vettu

--------------------------------------

Tom Rothe, den talangfulle 17årige vänsterbacken från BVBs U19 superlag , startar idag för BVB! Även JBG och Semic finns på bänken. JBG kan göra sin debut idag då Hazard har ryggsmärta, såklart.

En del drama runt Haaland som kommit fram igår och idag. Rose sa med lite finare ord att Haaland vägrar att skanna sig (MRI) och SPort1 rapporter säger idag att Haaland inte vill bli förknippad med massa skador som kan påverka hans flytt. Inte den smartaste snubben. Haaland anlitade egen läkarhjälp i höstas och har trots det skadats sig åter på åter sedan dess. Han har inte sett särskilt bra spelmässigt ut heller på senaste tiden. Skallen verkar vara fokuserad på flytt redan medans kroppen är sönder.
Senast redigerad av znorlax 2022-04-16 kl. 15:23.
Citera
2022-04-17, 20:20
Medlem
Citat:
Jahaa nu ser jag vad du skrev. Mitt fel! Läsförståelse som en kratta vettu

Och i kvällens match startade inte Nkunku.
Resultat efter första halvlek:
Antal mål för Leipzig: 0
Antal skott på mål för Leipzig: 0
Antal skott för Leipzig: 0

Nu är det givetvis svårt att möta Leverkusen på bortaplan, men det här är en av anledningarna till att jag absolut inte tror att de skulle sälja honom till Bayern.
Citera
2022-04-17, 20:44
Medlem
regndroppens avatar
Lyckas Furth skrapa ihop 20 pinnar denna säsong tro?
Citera
2022-04-18, 16:07
Medlem
cyberkalles avatar
I tyska tredje divisionen så möttes Kaiserslautern och Saarbrücken inför en fullsatt stadion drygt 46 tusen det är ju rätt häftigt för en match i dom divisionerna.

I zweite är det fortfarande riktigt tight om platserna till BL.
Citera
2022-04-18, 16:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur stor är chansen för att Bayern kommer att gå för Haaland, om Lewy skulle lämna under sommaren?

Vad menar Bayern & Dortmund fansen om detta?😅
Citera
2022-04-18, 17:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur stor är chansen för att Bayern kommer att gå för Haaland, om Lewy skulle lämna under sommaren?

Jag vill inte se honom i Bayern och jag vet inte vilka pengar det handlar om men han lär inte vara värd pengarna.
Sen så har Watzke i Dortmund sagt dom aldrig kommer sälja en spelare till Bayern som dom helst vill ha kvar.
Citera
2022-04-18, 17:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag vill inte se honom i Bayern och jag vet inte vilka pengar det handlar om men han lär inte vara värd pengarna.
Sen så har Watzke i Dortmund sagt dom aldrig kommer sälja en spelare till Bayern som dom helst vill ha kvar.
Det kan jag förstå. Tycker inte att Haaland är värd de pengarna som det han tydligen kommer att kosta. Sen så verkar Haaland ha blivit till Zlatan 2.0 och fått divafasoner över sig, raka motsatsen av Lewandowski med andra ord.

Har också hört att Dortmund tänker inte att sälja fler spelare till Bayern i framtiden, men allt o alla är väl tillsalu för rätt pris?
Citera
2022-04-18, 19:09
Medlem
Citat:

Bayern har flera gånger gått ut och sagt att de är inte finansiellt realistiskt eller i deras universum. Kahn sa detta senast igår.

Citat:
Han är värd utköpsklausulen men som du säger, de enorma summorna Haalands farsa, raiola och Haalands lön kräver, så är det inte värt det imo. Speciellt med hur han går sönder hela tiden, detta trots att han anställt eget läkarteam sedan november. För mycket pengar och risk för Bayerns struktur.
Citat:
Det kan jag förstå. Tycker inte att Haaland är värd de pengarna som det han tydligen kommer att kosta. Sen så verkar Haaland ha blivit till Zlatan 2.0 och fått divafasoner över sig, raka motsatsen av Lewandowski med andra ord.

Har också hört att Dortmund tänker inte att sälja fler spelare till Bayern i framtiden, men allt o alla är väl tillsalu för rätt pris?

Ja han har varit lite väl divig och konstig senaste månaderna. Började med att han blev tjurig för att BVB pushade honom med att ta ett beslut om sommar-fönstret tidigt så att BVB kunde planerade därefter. Och då gnällde i media direkt efter match.

Zlatan i den åldern hade iaf sin barndom / ungdomsmijö att skylla sin attityd osv på. Haaland har inte riktigt det och kommer fram mer som bortskämd och jesus-komplex om han fortsätter såpass.

Men vi får väl se. Vad jag ser i BVB fanbasen mer och mer är att de flesta faktiskt ser fram emot att han flyttar. Inte för att man nervärderar hans fantastiska resultat eller talang, men för att det har väldigt snabbt blivit en olidlig cirkus och hans "jag är större än klubben" attityd skiner igenom mer och mer. Dessutom att han är konstant skadad iår. Vi behöver en ombyggnation och pengarna för honom att påbörja den så det kommer inte vara som Sanchos avgång där han visade uppskattning och kärlek än idag till oss haha.

------------------------------------------------------

På tal om BVB ombyggnation: Senaste idag är att man kikar lite på Schlager från Wolfsburg som #6a. Även Laimer från Red Bull verkar man vara intresserade av. Den första vet jag inte om han är vass nog för att ta över start rollen som #6a men Laimer hade vart en otrolig signering, dock mer som B2B mittfältare. Fyfan för att möta honom och Bellinghams löpande. Dock återigen targets inom Bundesliga då vi är trångsynta som fan.

Reus förlängning väntar med. Lär ta en mindre lön för klubbens skull med.

Man är nu överens med Salzburg men lite detaljer med Adeyemi verkar nu behövas göras klart. Schlotterbeck och Adeyemi ska enligt senaste rapporter båda vilja flytta till BVB i sommar så de kommer nog bli "announcade" tidigt i sommarfönstret. Sen är det en #9a och #6a kvar. Andra plattser som ytterbackar, yttermittfältare osv beror på vad vi får sålt av de vi har. Can, Hazard, Brandt, Akanji, Schulz är alla till salu. Schulz billigt to.m. JBG blir officiellt uppflyttad i sommar, redan bekräftat. Rothe/Semic/Kamara kan eventuellt bli det beroende på hur de gör ifrån sig i försäsongen och Morey är tillbaka då med.

Rörig sommar att vänta. Ursäktar de långa inlägget som endast fokuserar på BVB!
Citera
2022-04-19, 15:03
Medlem
cyberkalles avatar
Håland är väl nästan klar för City eller?
Citera
2022-04-19, 15:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Håland är väl nästan klar för City eller?
Verkar så ja. Nog skönt att få klarhet i det så alla kan gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in