2022-04-16, 12:36
Medlem
Enligt Expressen är det polisens fel att kravallerna uppstod. Sverige skulle gjort avkall på sin grundlag för det är hets mot folkgrupp enligt samma tidning att bränna koranen. Här är länk till terrorist förespråkaren https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/fega-polischefsbeslut-ligger-bakom-valdsamma-kravaller/
Citera
2022-04-16, 12:37
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Nej. Du gör mig irriterad nu.
Jag respekterar svensk lag och bryter man den ska man straffas enligt denne.
Sedan så anser jag att man ska kunna förstå att vissa saker är sämre än andra att göra på allmän plats. Jag yrkar inte på fängelse straff för Paladparad eller hur? Han har ju inte begått något brott.
Så glad påsk och knulla din käring i munnen sig.

Bara för några inlägg sedan ville du ju att P skulle stå för polisnotan.
Klart jag gör dig irriterad när du inte vill erkänna vilket samhälle din åsikter skulle leda till.

Det är självklart att vissa saker är mer kontroversiella än andra, men att reagera med våld och förstörelse mot tredje part är ett rent apbeteende som inte hör hemma i en västerländsk demokrati.
Om detta är ett acceptabelt sätt att reagera så är det ju lika OK för andra att säga att man provoceras av upploppen och börja bränna ner moskeer.

Glad påsk själv.
Citera
2022-04-16, 12:43
Medlem
ceyifam2s avatar
Det kan ju vara så att polisen måste välja platsen bättre, för att kunna säkra yttrandefrihet och hindra/gripa missdådare. Samtidigt ska de ju inte flytta allt till ett industriområde eller skogen. Men det här tycks ha varit områden/platser där våldsverkare lätt kan anfalla och komma undan.

Paludan har all anledning att vara nöjd, tyvärr. Givetvis våldsverkarna också, då de lyckas hindra yttrandefrihet, men de kanske inte räknat med eller struntar i Streisandeffekten.
Citera
2022-04-16, 12:47
Medlem
bithaxs avatar
Att araberna inte fick stryk beror som vanligt på att polisen inte ville ingripa för hårt mot ”en utsatt grupp”. Tydliga order förmodligen från Tornberg eller Morgan att kravallerna skulle bemötas ”lågaffektivt”.

Man körde tillochmed fram några bilar och lät dem avreagera sig på dem.
Citera
2022-04-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Om du använder våld mot en svensk polis som kan vara dödligt får de skjuta dig, kasta stora stenar på några meters avstånd mot en polis huvud räknas som detta och polisen borde skjutit. Spelar ingen roll om stenarna träffar eller inte.

Alla poliser som var där skulle skjutit för att freda sina kollegor. De poliser som övergav sina fordon skall åtalas som desertörer.
Håller med
Citera
2022-04-16, 12:49
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Bara för några inlägg sedan ville du ju att P skulle stå för polisnotan.
Klart jag gör dig irriterad när du inte vill erkänna vilket samhälle din åsikter skulle leda till.

Det är självklart att vissa saker är mer kontroversiella än andra, men att reagera med våld och förstörelse mot tredje part är ett rent apbeteende som inte hör hemma i en västerländsk demokrati.
Om detta är ett acceptabelt sätt att reagera så är det ju lika OK för andra att säga att man provoceras av upploppen och börja bränna ner moskeer.

Glad påsk själv.
Jag anser att han ska stå för en del av den notan ja. Dock ska sådant vara avtal på innan och nu har han endast ansökt om demonstrations tillstånd och ärligt berättad vad han ska utföra så det blir inte fallet såklart.
Ignorance is bliss.
Det är olagligt att kasta sten på polisen.
Det är "olämpligt" att bränna heliga skrifter under påsken på allmän plats.
Nu med bred invandring av dessa vildar så är det väl bara rätt av myndigheterna att inte tillåta detta egentligen, skitsamma lagstiftning. Så får det gå upp i rätten om det överklagas.

Jag tror dock att det vi nu ser är det Paludin vill få fram och det är så här han får anhängare.
Det hade varit mäktigt dock om muslimerna hade kommit dit fridfullt med blommor till honom. Då hade dom vunnit och han hade kanske tagit självmord pga av förnedringen. Synd att inte dessa vildar kan tänka längre. Religion är ju i grunden respekt och tålamod.
Senast redigerad av Unoboss 2022-04-16 kl. 13:05.
Citera
2022-04-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Ja det är ortsborna som protesterar mot polisen.
Vadå ortsbor en massa bidragsflyktingar andvänd gummikulor på skiten.
Citera
2022-04-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Att araberna inte fick stryk beror som vanligt på att polisen inte ville ingripa för hårt mot ”en utsatt grupp”. Tydliga order förmodligen från Tornberg eller Morgan att kravallerna skulle bemötas ”lågaffektivt”.

Man körde tillochmed fram några bilar och lät dem avreagera sig på dem.
De skulle skjutit med gummikulor, tror dock inte de har de men hade varit gött
Citera
Medlem
har inte polisen i sverige vattenkanoner man kan spola rent med?

morgan får nog åka till tyskland på studiebesök, nya tider gamla metoder

https://tv.aftonbladet.se/video/105107/polis-skingrar-massorna-med-vattenkanoner

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/tysk-polis-skoet-vattenkanon-paa-demonstranter.KvW-Cdnr1
Senast redigerad av klinkerhofen 2022-04-16 kl. 12:56.
Citera
Medlem
Liknande Sunni-idioti som i Syrien men där sköts man ihjäl av staten?
Jag tror inte att det är Shia som håller på i Sverige.
Citera
2022-04-16, 12:52
Medlem
Saxofonjudes avatar
Man kan tycka vad man vill om Pedofilbögen Paludan, jag är inget fan.. Men han lockar fram och blottar den livsfarliga problematiken med detta mångkulturella helvete som enbart kommer leda till fortsatta problem i vårt land.

"Vi" har inte importerat toleranta och upplysta människor från tredje värden. Vi har importerat det motsatta, lättkränkta och enfaldiga muslimer som kommer förstöra allt det vi har tagit för givet i detta land.

Vad sker när dessa människor blir fler och fler och en dag inser att dom kan ta över?
Citera
2022-04-16, 12:53
Medlem
sfrges avatar
Syftet med att bränna Koranen är ju mest bara för att provocera. Dom kristna, fundamentalistiska mupparna borta i USA bränner ju också böcker. Harry Potter och andra "demoniska" böcker.
Personligen så är jag emot sånt här.
Dessutom så bör man ju kunna acceptera andra människors tro.
Att sen det finns galna muslimer som går bananas över detta är ju mest tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in