2022-04-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kör själv Tivimate på min box, aldrig testat på andra enheter.
Går det att tanka på en Android telefon och kolla via telefonen?
Eller måste det vara en Android tv?
Kan själv rekommendera att använda Plex ( plex.tv ) som inte har något med IPTV att göra egentligen men det är möjligt att kolla på den IPTV du har redan via deras tjänst.

Och anledningen att göra det är alltså att man kan kolla i alla Plex klienter. Och dom finns på Android TV, Android mobil, webläsare, Playstation, etc etc etc. Och man kan spela in kanalerna också.

Jag använder det till IPTV och det funkar klockrent.

(till mods, detta är ingen reklam för IPTV, Plex är någonting helt annat)
Citera
2022-04-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vad jag har läst på olika forum så kan säljarna se om man kör sin iptv på flera olika enheter, har man otur så blir man bannad då.
Det finns saker man kan göra för att re-streama en kanal på flera enheter dock. Det kan dom inte se.
Citera
2022-04-15, 23:42
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Kan själv rekommendera att använda Plex ( plex.tv ) som inte har något med IPTV att göra egentligen men det är möjligt att kolla på den IPTV du har redan via deras tjänst.

Och anledningen att göra det är alltså att man kan kolla i alla Plex klienter. Och dom finns på Android TV, Android mobil, webläsare, Playstation, etc etc etc. Och man kan spela in kanalerna också.

Jag använder det till IPTV och det funkar klockrent.

(till mods, detta är ingen reklam för IPTV, Plex är någonting helt annat)
Ok, tack. Såg nu att Plex ger möjlighet att även Casta till TVn. Det vore ju isåfall kanon? Då kan jag ha Plex i telefonen och använda mitt IPTV med plex för att casta till TVn i sovrummet som endast har en chromecast?
Senast redigerad av Halte Harald 2022-04-15 kl. 23:44.
Citera
2022-04-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingkingxxl
Det är precis så det går till, men en person kan ju ha många boxar och köra många kanaler samtidigt.
Makes sense. Undrar hur mycket dom tjänar på detta egentligen.
Citera
2022-04-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ja eller så har dom en serverhall där en dator hela tiden tar emot 1 kanal eller flera som dom sedan skickar vidare. Så det är nog ingen människa som sitter och har 1 kanal på utan allt går nog till en server som sedan skickar ut streamen mot tittarna. Ibland när hockeyn laggar så byter jag till Cmore och då ligger Cmore 2-3 minuter före. Lika är det ju skillnad mellan HD/Full HD kanalerna tidsmässigt så det har nog att göra med att det tar längre tid att bearbeta högre kvalité för att kunna skicka ut det. Lika alla 24/7 kanaler så har dom en server som står på med en playlist med serier/filmer som streamas ut.
Alla serier/filmer som man kan spola och ha sig i är nog ganska likt hur annan strömmning fungerar som t.ex Netflix eller SVT play.
Ja okej kanske det, men jag har upplevt tidigare att kanaler typ "zappas" ibland. Alltså det byts på kanalen man tittar på. Det kanske bara är nått tekniskt fel förstås men jag har alltid fått ett litet leende i elendet att tänka att nåns okunniga fruga eller nått sånt har lyckats fått tag i ett sätt att byta kanal och sitter nu och zappar runt liksom.
Citera
2022-04-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ok, tack. Såg nu att Plex ger möjlighet att även Casta till TVn. Det vore ju isåfall kanon? Då kan jag ha Plex i telefonen och använda mitt IPTV med plex för att casta till TVn i sovrummet som endast har en chromecast?
Exakt. Och mycket mer.
Citera
2022-04-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ja okej kanske det, men jag har upplevt tidigare att kanaler typ "zappas" ibland. Alltså det byts på kanalen man tittar på. Det kanske bara är nått tekniskt fel förstås men jag har alltid fått ett litet leende i elendet att tänka att nåns okunniga fruga eller nått sånt har lyckats fått tag i ett sätt att byta kanal och sitter nu och zappar runt liksom.
Ingens fruga som zappar. 👍🏻😁
Citera
2022-04-16, 09:14
Medlem
Poddes avatar
Vad finns det för smidiga appar för telefonen?
Citera
2022-04-16, 09:21
Medlem
Jag har testat olika boxar både från TVIP och Formuler. TVIP är ganska bra men har förhoppningsvis tråkigt UI jämfört med Formuler och TVIP kan man inte göra så mycket mer med, inte ens lägga in vpn om man skulle vilja det.

Formuler (har testat Neo, Alpha, Z10 Pro, Z10 Pro Max och GTV) med sin mytvonline2 känns som ett rejält lyft jämfört med TVIP. Alla utom GTV har IR-fjärrkonteoll, men den är så bra att man kan tro att man har en Bluetooth-fjärrkontroll. Det som stör mig med Formuler är bufferttiden. Jag upplever det som att den börjar läsa in bufferten först när ett avbrott sker. Så om man har satt den på 10 sekunder så får man en garanterad 10 sekunders buffring/snurrande blå ring. Det låter helt syört, eller hur? Så är det inte på TVIP. Där buffrar den innan, så att man inte märker av kortare avbrott.

Så nu har jag tänkt att prova Fire tv stick 4k.
När jag kollar på vila modeller det finns så verkar det finnas 3 varianter av 4K: 2nd genaration, 2nd generation med Netflix-knapp på fjärrkontrollen och sedan Max-versionen. Jag ser ingen skillnad förutom fjärrkontrollen på de två första. På Max-versionen har man något bättre processor (ökat från 1,7 till 1,8) samt att den har wifi6. Inger mer minne, fortfarande 1 Gb Ram och 8 Gb i flashminne. Nackdelen med dessa stickor, vad jag förstått, är att man måste köra wifi och man kan inte ansluta externt usb-minne/hårddisk eftersom den inte har något usb-uttag.

Jag har tänkt att köra tivimate. Vad jag förstått så har den inte samma problem med buffringen som Formuler har. Vad har ni för erfarenheter av dessa stickor? Funkar det bra med den billigare 4K-stickan? Eller är Max-versionen mycket bättre?
Citera
2022-04-16, 09:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Det finns saker man kan göra för att re-streama en kanal på flera enheter dock. Det kan dom inte se.
Ok, det visste jag inte.
Citera
2022-04-16, 09:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snicksnack8
Jag har testat olika boxar både från TVIP och Formuler. TVIP är ganska bra men har förhoppningsvis tråkigt UI jämfört med Formuler och TVIP kan man inte göra så mycket mer med, inte ens lägga in vpn om man skulle vilja det.

Formuler (har testat Neo, Alpha, Z10 Pro, Z10 Pro Max och GTV) med sin mytvonline2 känns som ett rejält lyft jämfört med TVIP. Alla utom GTV har IR-fjärrkonteoll, men den är så bra att man kan tro att man har en Bluetooth-fjärrkontroll. Det som stör mig med Formuler är bufferttiden. Jag upplever det som att den börjar läsa in bufferten först när ett avbrott sker. Så om man har satt den på 10 sekunder så får man en garanterad 10 sekunders buffring/snurrande blå ring. Det låter helt syört, eller hur? Så är det inte på TVIP. Där buffrar den innan, så att man inte märker av kortare avbrott.

Så nu har jag tänkt att prova Fire tv stick 4k.
När jag kollar på vila modeller det finns så verkar det finnas 3 varianter av 4K: 2nd genaration, 2nd generation med Netflix-knapp på fjärrkontrollen och sedan Max-versionen. Jag ser ingen skillnad förutom fjärrkontrollen på de två första. På Max-versionen har man något bättre processor (ökat från 1,7 till 1,8) samt att den har wifi6. Inger mer minne, fortfarande 1 Gb Ram och 8 Gb i flashminne. Nackdelen med dessa stickor, vad jag förstått, är att man måste köra wifi och man kan inte ansluta externt usb-minne/hårddisk eftersom den inte har något usb-uttag.

Jag har tänkt att köra tivimate. Vad jag förstått så har den inte samma problem med buffringen som Formuler har. Vad har ni för erfarenheter av dessa stickor? Funkar det bra med den billigare 4K-stickan? Eller är Max-versionen mycket bättre?

Har kört Firestick i flera år, samt Xiaomi Mi Tv-stick. Xiaomin slår Firestick på allt. Den har Google Play Store så det är jävligt enkelt ladda ner appar jämfört med Firestick. Och man slipper Amazons bloatware som förstör Firestick.
Citera
2022-04-16, 10:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad finns det för smidiga appar för telefonen?
Jag kör IPTV Extreme Pro, smidig och enkel. (Android)
Apple vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in