2022-04-15, 23:23
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Varför buntar inte polisen ihop dom och sätter dom i häkte för skadegörelse osv.Vad fan är detta för något ???

Order från högre ort att inte agera.
Citera
2022-04-15, 23:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Koranbränning är ett verb för att beskriva en gärning som utförs av någon. Han menar att det är fel fokus. Det stora nyhetsvärdet i varför det skrivs om det överhuvudtaget är pga det muslimerna gör. Han har en god poäng.

Jag reagerade mest på "inte ett ord om islam" - som om det var nån slags analys av media. Det är ju fel. Men jag brukar missförstå, så för all del.
Citera
Avslutad
Ja man blir ju lite uppgiven. Att rösta hjälper uppenbarligen inte ett dugg så vad ska man göra? Har ingen lust att avtjäna livstidsstraff för att ha mördat några av dessa löss. NMR är fåniga och jag är inte nazist. Fly landet kommer inte på fråga. Borde kanske sluta jobba och betala skatt åtminstone men det känns otillräckligt. Bojkotta blatteägda butiker och företag gör jag redan så gott jag bara kan..

Jag minns tiden innan araber och negrer vällde in i landet och det är vemodigt att konstatera att det landet är försvunnet.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man är rädd för att det ska eskalera ytterligare.

Det kommer det självklart att göra. Antingen denna gången eller någon annan. Tänk dig den dagen då dessa utgör en väldigt stor minoritet eller majoritet av befolkningen. Då blir det andra bullar av. Det kommer svenskarna att bli varse om.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/har-ar-128-huliganer-som-forstor-fotbollen/

Kan skicka 100 till, precis de misshandlar folk till död, din dumma jävel. Om du är man gå ditt och stoppa de istället du snackar som mus bakom dator.
Jag har varit med på stort antal Stockholmsderbyn sedan slutet av 90-talet. Vid något enstaka tillfälle har polisen tryckts tillbaka av huliganer/ultras och eventuellt åkt på en snyting. Vid alla dessa tillfällen har polisen omgrupperat sig och slagit tillbaka av bara helvete. Så polisen har varit betydligt hårdare mot huliganerna (som verkligen inte är 100 % etnisk svenska, snarare 50 % numera) jämfört med hur man agerade i Vivalla.
Citera
2022-04-15, 23:25
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Va? Hatar MP mest av hela mitt hjärta.

Har svårt att tro att de kan bete sig så här idiotiskt utan att få betalt.
Nja, du skrev att du funderade över om SD betalat islamisterna - undrar du över varför man funderar på varifrån DEN tanken kom? Lixom .. en motståndare till SD?

Om detta är för svårt för dig kan jag kanske fixa en bild som förklarar, på sikt.
Citera
2022-04-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Dom har följt värdegrunden! Det är det som får 75% av svenskarna att sova gott 2022. Det och diverse tunga personlighetsförändrande preparat.

Ja! Rasmus gör stor nytta med det här.

Vet inte om värdegrunderna hindrar yttre befäl från att samordna bättre.

Polismyndighetens värdegrund

Polismyndighetens uppdrag är att öka
tryggheten och minska brottsligheten. Vi
genomför vårt uppdrag professionellt och
skapar förtroende genom att vara:

Engagerade – med ansvar och respekt.
Vi tar ansvar för vår uppgift och värnar
om allas likavärde.

Effektiva – för resultat och utveckling.
Vi är fokuserade på resultat, samarbete
och ständig utveckling.

Tillgängliga – för allmänheten och för
varandra. Vi är hjälpsamma, flexibla och
stödjande

Därtill tror jag att om poliser var Skyldiga att inte backa, då skulle det bli en helt annan visa.
Citera
2022-04-15, 23:26
Medlem
Expressen uppger: Minst 9 poliser skadade i Örebro. INGEN PERSON GRIPEN.
Citera
2022-04-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det har skett våldsamheter, bombhot och skadegörelse för mindre:
https://www.qx.se/samhalle/29511/aterblick-ecce-homo-satte-varlden-i-brand/
https://sverigesradio.se/avsnitt/ecce-homo-nakenbilden-och-kyrkobraket
Nu tror jag att du svarade på fel inlägg, eller menar du att detta är värre än kravallerna? Är du ironisk?

Om du själv skulle tvingas välja. Du måste gå ut på ett torg i slumpmässig utvald stad i vårt muslimska land. Du måste bränna koranen, bibeln, någon judisk bok eller Harry Potter del 1, samtidigt som du uttalade hat mot sagan. Du måste dessutom meddela ditt beslut ett dygn i förväg på twitter. Vilken bok skulle du välja sist?
Citera
2022-04-15, 23:27
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, det kan man inte, då det inte är vad han gör. Han bränner en samling inbundna papper och pratar lite utan att bryta mot lagen, det är allt. Det ska man ha rätt till enligt våra lagar, oavsett om man heter Rasmus Paludan, Omar Muhammed eller Kim-jong Un.

Reaktionsmönstret som uppvisas från MENA-folket är precis vad han vill uppnå. Hade de betett sig som folk och bemött honom sansat, så hade hela hans kringresande cirkus fallit ihop som ett korthus. Istället väljer MENA-folket att deras primitiva känsloyttringar tydligen ska trumfa svenska lagar, och ger Paludan rätt i sak.
Absolut, du har rätt i det.
Kan bara konstatera att folk inte är stöpta i samma form, men att man kan samexistera bara man respekterar varandra.
Det Rasmus gör är att han bevisar att folk inte är stöpta i samma form, men han förkastar också samexistensen som råder, genom att inte respektera motparten.
Då blir det som det blir, jag tycker han sparkar in öppna dörrar.

Tycker denna filmsekvens visar på logiken bakom Rasmus agerande:
https://www.youtube.com/watch?v=_M_PRotKQBM&ab_channel=nhoibo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Order från högre ort att inte agera.

Ja risken finns ju att om polisen tog fram hårdhandskarna här ... skulle bensinen kosta tio gånger mer imorgon ... eftersom Sauid inte gillar när man skyddar koranhädare
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Bara klargöra en sak,jag är inte bosnisk och kommer inte ifrån balkanSå där faller ditt sista argument din banan..Vi har rätt att tycka olika,det är folk som tvingar en va som dom som är det farliga

Ok, bra då är det avklarat.

Då är du alltså inte ens europé och dina gener ännu mer söndertrasade av inavel, vilket förklarar din försvinnande låga IQ och ditt taffliga sätt att uttrycka dig trotts att du påstår att du är född här.

Då har du även ännu mindre gemensamt med oss och ditt hemland behöver dig ännu mer än om du hade varit bosniak.

Du har även mer att tacka för eftersom ni snyltat betydligt mer än bosniakerna.

Så innan du packar väskan och reser hem och börjar bygga upp ditt land kan du skriva ett litet tacktal här för allt du och din familj fått av oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in