2022-04-15, 23:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur i helvete är det möjligt att inte en enda blatte fått smaka bly ännu. Spreja hela mobben genast!

Hela svenska styret gör det möjligt. Total mesar till riksdag och totalmesar till kuvade naiva hjärntvättade korkade svenskar. Hurså?

Dags att fly eller fäkta eller rösta på helt andra partier utanför riskdagen kanske. Eller varför inte ta ett eget intitiativ och demonstrera med dom som uppmanar till det och arrangerar det, vad sägs om det?

Eller glo på lats dance och bngolotto och babbla sig blå om alla jävla värdelösa skatter och problem i sverige med bärs och fredagsmys käk med tilltugg med polarna som har helt snöat in på att man inet kan käka smågodis på bio, och att man ska ut på torget för BLM, elelr senaste inköpet på elektronikhyllan och nya bilen och gräsklipparn, ja det är sååå jävla viktigt att visa sig då..yeh right
Senast redigerad av Sladdaren 2022-04-15 kl. 23:17.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Ja, svensk polis skämmer ut sig. Det är väl det bestående intrycket av kaosfolkets kaosande de senaste dagarna. Men jag kunde inte hålla mig från att dra på smilbanden mitt i allt elände när jag läste att kaosfolket hade stulit en polisbil och körde omkring i. Otroligt pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sist hade vi ju poliskvinnan som gick ned på knä framför de svarta och gjorde BLM-tecknet.

Hur såg det ut vid koranbränningarna? Några poliser som gjorde något liknande?

Det var väl antagligen muslim poliser som lät muslimerna ta polisbilarna och elda upp dem. Svensk polis hade aldrig tillåtit det.
Citera
Medlem
Nyheterna är ju en parodi nuförtiden, 22:10 börjar det med "oroligheterna" och att "motdemonstranterna" satt eld på fyra polisbilar och nio poliser skadats, man nämner såklart att det har att göra med högerextremisten Paludan.

Men sen...en intervju med en kärring som "såg allt från nära håll", hon konstaterar att det blev lugnare när de så kallade "motdemonstranterna" (hon nämner det ordet 3-4 gånger) hade satt eld på polisbilarna och polisen stuckit ! WHAT !!!
Hur många personer har de gallrat bort för att få det PK-vittnesmålet ?

Totalt 4 minuter om den händelsen...

Sedan en kort intervju med en polistalesman (kvinna) som tonar ner allt (som förväntat). Hon har inte varit på plats, hon har suttit i ett skönt och varmt kontor med enda uppgift att på 30 sekunder göra ett uttalande på telefon. Politiskt tillrättalagt såklart. Långt ifrån de vittnesmål från poliser man läst om på nätet som fruktade för sina liv, inte ett ord om att förstärkning kom men de fick inte gå in för att ledningen inte vågade.

Min notering - Det är inga motdemonstranter, det är ligister, vandaler, kriminella (kalla det vad som helst) som tar varje chans att få ställa till med upplopp. Hanif Bali skrev samma på twitter, jag kan bara instämma. Man kan tycka vad man vill om den jävla stollen Paludan, det är inte en anledning att kasta sten på brandkår, stoppa ambulanser och sätta eld på polisbilar...INTE ETT JÄVLA ORD om detta beteendet, de är "motdemonstranter"...fan otroligt, man tillåter ju snart inbördeskrig och släpper hela stadsdelar och låter samhället smulas sönder.

Efter det en intervju med en mamma som förlorat sin son i en skjutning (naturligtvis en otäck utveckling i sig med 23 dödsskjutningar hittills i år), är väl okej att ge utrymme där med (finns en lång tråd om just denna skjutning på FB). Men sättet MSM gör det på, som för att tona ned kravallerna i det första inslaget...och detta får 50% mer utrymme än första inslaget om kravallerna. Man kan definitivt sända ett inslag om detta, men det är magstarkt att tro att tittarna ska känna medlidande med tanke på det man såg i första inslaget.

Sedan lite nyheter (väldigt kort) om kravaller utomlands med... för att som brukligt avslutas med vädret !

Var bor de journalisterna ?, hur lyckas de ducka och förminska samhällsförstörelsen ?, varför ingen intervju med polis som faktiskt var på plats? Varför nämns ingenting om att ledningen hade polisförstärkning med lediga poliser som gick i tjänst på sin fritid, men bara satt och väntade på en order att gå in, men som inte kom ?

Det håller på att gå helt åt helvete och Magdalena Andersson "manar till lugn" ......Det är ju snart ridå ner !
Senast redigerad av Revolutions 2022-04-15 kl. 23:18.
Citera
2022-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Precis, sjukskrivning med sjukpenning. Gratis skola osv. Arbetsklimatet är också bekvämt kontra de flesta länder.

Jag är med på lägre skatter, men i ditt hemland är det garanterat ännu lägre. Du är ju trots allt väldigt missnöjd och olycklig här. Där har de samma religionstro som du dessutom. Svenska flaggan bär ett kors.

Du har uppenbarligen mer likasinnade där än här. Om du blir kallad utlänning, vad gör det? Livet är inte alltid rättvist. Då är det bara att anpassa sig och assimilera sig. Du måste hjälpa ditt hemland. Det är där du hör hemma. Hela din familj, dina rötter och din historia osv. Är inte det värt nånting? Ska du begravas mellan Konsum och Ikea liksom?

Är du bosniak kan du väl dra till Turkiet? Ni vek ju ned er för ottomanerna och blev deras bitch. Sedan blev ni rövknullade av Serberna och flydde hals över huvud till Sverige. Har ni ingen som helst värdighet? Eller åk hem och försök upprätta lite heder åtminstone. Visa var skåpet ska stå. Det är aldrig försent.
Bara klargöra en sak,jag är inte bosnisk och kommer inte ifrån balkanSå där faller ditt sista argument din banan..Vi har rätt att tycka olika,det är folk som tvingar en va som dom som är det farliga
Citera
2022-04-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vi startar inte upplopp om någon säger att jultomten inte existerar på riktigt heller.
Är mer en fråga om intelligens än om mod.
Jämför du jultomten och Gud?Helvetet väntar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag kan tycka att polisen borde agerat annorlunda .. eller, jag tycker att polisen borde agerat annorlunda. Men slumpvisa skottsalvor mot demonstranter - även s.k motdemonstranter - är inte vägen framåt.

Om det är vad som krävs för att upprätthålla lag och ordning, så är det vägen framåt.

Citat:
Däremot, det som ses kasta sten mot poliser, eller molotovs mot polisbilar - där är vi nog ense, oavsett varifrån vår åsikt kommer. Om polisen skall ha våldsmonopol i landet, så måste dom till skillnad från förr numera värna och vårda det - för dom har fått konkurrens.

Sten- och molotovkastning är dödligt våld som alltid måste bemötas med dödligt våld.

Citat:
Men vi SKA inte ha s.k rysk polis i landet, en som vanliga medborgare fruktar. Det är en balansgång, men i fallen Linköping/Rinkeby/Örebro har vi sett att polisen inte klarar det.

Nej, rysk polis ska vi inte ha. Vi ska ha svensk polis, och då menar jag manlig svensk polis, och inte inkvoterade arab- och kvinnopoliser.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Ska en vit kristen från väst prata kolonisatörer?Gå kamma dig

Absolut. Jag är varken fransman, britt, spanjor, belgare etc. Du får ta den diskussionen med dessa folk. Jag är svensk. Araberna och turkar har väl om några bedrivit expansion, erövring och kolonisering på andra folks bekostnad. Har jag rätt eller?
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ibland undrar jag fan om inte muslimerna är inhyrda av SD.
MP's våta dröm, eller hur? Så har du gått ur än?
Citera
Medlem
[quote=Infinity1|79889825]
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666

Dessa är ett svenskt problem, vår egen skit. Inget imporerat slödder från mena som vi blivit påtvingade.

Och när har huliganer gjort sådana här upplopp? Aldrig!

För det första så lär dig att stava. Vet inte vad ”imporerat” betyder.

Svenskt problem? Sist jag läste svensk geografi så låg Örebro, Linköping och Stockholm i Sverige. Trodde dom lärde dig sånt på SFI. Nu är detta också ert egna skit. Oavsett vad du tycker.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyochRoger
Va i helvete har andra muslimers lidande med dagens kravaller att göra?
Tror du seriöst att dessa var tvättäkta muslimer som bröt deras fasta och gick ut ur huse för att försvara koranen?

De som försökte döda poliser idag (och även dig om du stått där) är inga muslimer som följer nån jävla helig lag. De är våldsbejakande dårar som röker cigg, dricker sprit, rånar varandra och andra samt hatar allt som hör till Sverige.
Verkar som att du är en av de som inte läst diskussionen jag haft med tidigare debattör. Om inte så rekommenderar jag att du inte kommenterar vidare på mina inlägg som inte är personligen riktade till dig. Tack.
Citera
2022-04-15, 23:19
Medlem
Sperssons avatar
[quote=Massmedia|79889890]
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Sen har jag precis lika lågt intresse att betala för Rasmus Paludans upplopp, som jag har intresse att betala för fotbollshuliganernas upplopp. Så är det.

Om jag slår sönder din bil, är det mitt eller Paludans ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in