2022-04-15, 17:41
Medlem
Fler som har problem med N1 just nu?
Citera
2022-04-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
Nä, allt flyter på och har kollat i ca 2 timmar. EPG fungerar oxå. Tycker allmänt att det är mycket gnäll här. Vänta tills uppdateringen är klar innan ni klagar..
Citera
2022-04-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66

Alltid lättare att folk kan dubbelkolla om man säger vilken kanal man har problem med.

Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Nä, allt flyter på och har kollat i ca 2 timmar. EPG fungerar oxå. Tycker allmänt att det är mycket gnäll här. Vänta tills uppdateringen är klar innan ni klagar..

Jo, men om man ser vilka som har gnällt efter uppdateringen så ser man ju att det är folk som enbart postar gnäll om N1. Säljare för andra leverantörer.
Då tar man ju inte dom på allvar.
Citera
2022-04-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Är det någon som vet hur de som tillhandahåller IPTV själva får tag på de TV-kanaler som de tillhandahåller?

Har de kontaktat respektive kanal och köpt varje kanal för sig?
Eller har de typ "hackat" någon annan vanlig tjänst för att få tag på någon stream som de senare re-streamar, eller hur går det till?
Detta undrar jag också faktiskt. Alltid funderat på hur det går till. Nån som vet?

Jag har tänkt att dom har folk som betalar normalt för dom riktiga tjänsterna och sedan nån pryl som snappar upp/spelar in bilden hos dom och sänder till IPTV leverantören. Detta skulle ju kunna förklara att vissa kanaler byts till andra ibland och sen tillbaka. Men det skulle ju också innebära att den människan behöver ha en ända kanal på hela tiden? Låter rätt jobbigt och udda och det är säkert helt fel. Men hur går det annars till?
Citera
2022-04-15, 23:01
Medlem
bingkingxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Detta undrar jag också faktiskt. Alltid funderat på hur det går till. Nån som vet?

Jag har tänkt att dom har folk som betalar normalt för dom riktiga tjänsterna och sedan nån pryl som snappar upp/spelar in bilden hos dom och sänder till IPTV leverantören. Detta skulle ju kunna förklara att vissa kanaler byts till andra ibland och sen tillbaka. Men det skulle ju också innebära att den människan behöver ha en ända kanal på hela tiden? Låter rätt jobbigt och udda och det är säkert helt fel. Men hur går det annars till?
Det är precis så det går till, men en person kan ju ha många boxar och köra många kanaler samtidigt.
Citera
2022-04-15, 23:09
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza

Ja eller så har dom en serverhall där en dator hela tiden tar emot 1 kanal eller flera som dom sedan skickar vidare. Så det är nog ingen människa som sitter och har 1 kanal på utan allt går nog till en server som sedan skickar ut streamen mot tittarna. Ibland när hockeyn laggar så byter jag till Cmore och då ligger Cmore 2-3 minuter före. Lika är det ju skillnad mellan HD/Full HD kanalerna tidsmässigt så det har nog att göra med att det tar längre tid att bearbeta högre kvalité för att kunna skicka ut det. Lika alla 24/7 kanaler så har dom en server som står på med en playlist med serier/filmer som streamas ut.
Alla serier/filmer som man kan spola och ha sig i är nog ganska likt hur annan strömmning fungerar som t.ex Netflix eller SVT play.
Citera
2022-04-15, 23:12
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Köp livstidsabonnemang för 250 kr som du får använda på 5 enheter.
Enormt prisvärt.
Kör själv Tivimate på min box, aldrig testat på andra enheter.
Går det att tanka på en Android telefon och kolla via telefonen?
Eller måste det vara en Android tv?
Citera
2022-04-15, 23:14
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kör själv Tivimate på min box, aldrig testat på andra enheter.
Går det att tanka på en Android telefon och kolla via telefonen?
Eller måste det vara en Android tv?
Fungerar ej på mobiler, vet inte om det fungerar på surfplattor. Men annars så är det android-tv eller android-boxar som gäller.
Citera
2022-04-15, 23:15
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Fungerar ej på mobiler, vet inte om det fungerar på surfplattor. Men annars så är det android-tv eller android-boxar som gäller.
Och man kan inte titta på 2 st enheter samtidigt va?
Citera
2022-04-15, 23:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Och man kan inte titta på 2 st enheter samtidigt va?
Det beror ju på ditt abonnemang. Dom flesta tillåter bara en enhet åt gången.
Citera
2022-04-15, 23:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det beror ju på ditt abonnemang. Dom flesta tillåter bara en enhet åt gången.
Ok tack för svar! Jag tänkte om det fanns något sätt att komma runt det men då vet jag
Citera
2022-04-15, 23:23
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ok tack för svar! Jag tänkte om det fanns något sätt att komma runt det men då vet jag
Vad jag har läst på olika forum så kan säljarna se om man kör sin iptv på flera olika enheter, har man otur så blir man bannad då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in