2022-04-15, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Vart stavades det fel eller är du en sån blind gosse

Du gjorde ett syftningsfel och det är strikt haram
Citera
Medlem
två inbördeskrig i eu på samma gång

skulle hellre ha putin i riksdagen än våra blekfisar
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Upploppen hade inte skett om inte koranbränningen skett, enkelt.
Berätta nu för mig vad nyttan med koranbränningen är.
Om du inte kan det så kan du bara erkänna att du försvarar en värdelös aktion som enbart kostar skattebetalarna pengar.

Har vi inte haft liknande upplopp tidigare menar du? Utan koranbränningar. Det hade skett ändå då de flesta av dessa människor bara letar efter ursäkter att kaosa.

Nyttan med koranbränningen är väl helt enkelt att visa detta faktum för allmänheten för att få en ändring politiskt.
Citera
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen: Rikspolischefen kommenterar händelserna i Linköping och Norrköping.

Torsdag den 14 april uppstod våldsamma upplopp i Linköping och Norrköping inför genomförandet av tillståndsgivna allmänna sammankomster. Rikspolischef Anders Thornberg kommenterar händelserna.

– Det som hände i Linköping och Norrköping är fullständigt förkastligt och kommer aldrig att accepteras. Jag har försäkrat mig om att de medarbetare som skadats har tagits om hand.

Vi lever i ett demokratiskt samhälle och en av polisens viktigaste uppgifter är att se till att människor kan använda sina grundlagsskyddade rättigheter att demonstrera och uttrycka sin åsikt.

Polisen ska inte välja vilka som har den rätten men alltid ingripa om brott sker. Att ge sig på poliser och polisens utrustning är ett angrepp på både rättsstaten och demokratin. Vi ska göra vårt yttersta för att lagföra de som varit inblandade i både upploppen och skadegörelsen, säger rikspolischef Anders Thornberg.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/april/rikspolischefen-kommenterar-handelserna-i-linkoping-och-norrkoping/
Enligt min mening borde attack på polisen likställas med terrorism, och ha extremt hårt straff bundet.
Citera
Medlem
RoyochRogers avatar
Jag orkar inte mer. Jag orkar inte se denna skit längre.
De skriver Allah Akbar och de eldar polisbilar.
De kräver och kräver. De hatar oss svenskar, de hatar vårat samhälle och vår kultur.
Jag vill bara vara i fred, jag vill ha ett fungerande jävla samhälle igen där man visar respekt för våra samhällsfunktioner.

Gränsen är nådd. Inget jävla företag kommer ta in dessa ens som praktikanter längre. De kommer fortsätta leva i misär och utanförskap. Hatet kommer växa och snart når det mig och min familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Därför du inte ska generalisera. Extra tråkigt om fler börjar generalisera eftersom det leder till en våldsspiral och andra negativa konsekvenser för samhället
Hur menar du? Det är väl adidasbabbarna som har startat det hela.
Citera
Medlem
_killahs avatar
https://vm.tiktok.com/ZMLVSe9Hv/

Brandbil får fly från stenkastare.....
Citera
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
. I andra moseboken (20:4) står det "Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden...

Samma Gud som er tydligen

Svenskarna har ingen Gud. Om du öppnar ögonen så inser man fort att troende svenskar i stort sätt anses vara efterblivna av majoritetssvensken.

Du och dina jämlikar borde varandra in i 2000-talet. Det är dags att bli vuxen gubben.
Citera
2022-04-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Jag kan bara tänka mig hur Muhammed hoppar jämfota av ilska i himmelen. Han ville skapa en kärleksfull och omtänksam religion, nu används hela hans koncept till 99pct för att mörda, bränna och vara allmänt aggressiv. Det är dags för Mr.M att komma tillbaka och städa upp lite nu

Du vet inte vad i helvete det är du säger. Okunskapen i dig är det pinsammaste och mest efterblivna jag sett någon säga hela året. Fy faaan vad illa ställt det är med dig.
Citera
Avslutad
https://m.youtube.com/watch?v=0xFp4It6df8

Pungkross?
Citera
Medlem
Polisen får en sten kastad rakt mellan benen på honom.

https://www.youtube.com/watch?v=0xFp4It6df8

Vem är araben som kastade?
Vem vare???
Vem vare som kasta???
Säg vem det fucking var???

Skämt åsido, hoppas nån kastar in en molotov cocktail in genom hans fönster inatt.
Låt araben dö.

Fuck araber!!!!
Fuck somalier!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Ahh okay, nu är jag med. Du menar att om det blir ett twitter/medie drev som inskränker är det inte samma som lagen? Men samtidigt är det ju dem medier som skriver och värnar om yttrandefriheten? Vad säger det om moralen menar jag?
Helt riktigt, lagen och twitter är inte alls samma sak som lagen i mina ögon. Att ha rätt att yttra en åsikt betyder ingalunda att du har någon sorts rätt att stå oemotsagd. Om inte yttrandefrihet är lika för alla så är den ganska värdelös. Moral är en högst subjektiv konstruktion som inte kan appliceras på det här alls, även riktigt vedervärdiga åsikter måste få komma fram och samtidigt finns det ju heller ingenting som säger att bra åsikter kan vara immuna mot vedervärdiga motargument. Den som har rätt vinner. Inte den som skriker högst eller känner sig mest sårad. Som Chapelle säger, twitter är ingen verklig plats och spelar ingen roll.

Ibland får man skit på twitter och ibland knackar Expressen eller rent av Aschberg på dörren. Ingen av dem har makten att tysta någon med något annat än sina feelz. När polisen knackar på blir det annat. Eller en jihadist för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in