Citat:
Ursprungligen postat av
Fimbulramn
De har nog fått lära sig att det kan eskalera ett upplopp och det stämmer nog. Vet inte vilket magasin de använder men ett dussin skott räcker helt enkelt inte mot 50-60 uppretade troglodyter. De gjorde nog rätt. Men varför sköt de inte ens varningsskott? Det är ett sätt att ta tempen på situationen. Inte ens det gjorde de. Det är tecken på usel taktik från ledningen och som det verkar av den bristfälliga rapporteringen från upploppen är det nog där problemen ligger.
Ska för övrigt börja läsa Corren. Verkar ha vissa kvaliteter.
Jo, visst har de lärt sig detta och även fått direktiv från den ytterst värdelösa polisledningen, men kommer en rasande blattedjävel eller nigger mot mig med en sten i handen och som jag tror vill döda mig - ja, då skjuter jag tre "varningsskott" i pannan på apdjäveln. De måste varit i alla fall 20-30 poliser, på plats och de kan lätt nedkämpa en hop med xx antal rasande primater med sina tjänstevapen... Faller tre apor, så stannar upploppet upp och de retirerar - inget motsånd så är det självklart att de fortsätter framåt!