2022-04-15, 18:26
  #7981
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Haha, det är copium på hög nivå att tro att det är snålhet som håller tillbaka Arsenal där.

Verkligheten är att klubbar som Real Madrid och Bayern har nära dubbelt så stora intäkter som lilla Arsenal. Det är inte 2004 längre, verkligheten har kommit ikapp och idag har Arsenal lägre intäkter än Tottenham. Hahaha.
Tror nog att jag har ”lite” bättre koll på Arsenal och våran historia än vad du har.

Fakta är att AFC har enda sedan 1930-talet använt en filosofi som gör att vi är en sk ”snålklubb”.

Resten av inlägget är bara för korkat/omoget till att ge ett seriöst svar på.
Citera
2022-04-15, 18:26
  #7982
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att Arsehol tog kontakt med Darwin Nunez, men att Darwin Nunez lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt.
Citera
2022-04-15, 18:32
  #7983
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Otroligt att Burnley pissar på Sean så där. Varit en mästare i flera år på att hålla dom uppe med sin budget, nu 8 omgångar kvar för dom. Vem vet vad som kunnat ske...
Att Dyche skulle få sparken av Burnley såg man inte komma, även om det har gått trögt för de på sistone. Respektlöst av klubben, Dyche har överpresterat med Burnley säsong efter säsong.
Citera
2022-04-15, 18:50
  #7984
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Är Modric bättre än prime Lampard, Gerrard eller Scholes?
Citera
2022-04-15, 18:53
  #7985
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Förresten, finns det någon sida där man kan se matcher från tidigare?

Kommer missa min första match i morgon på 10år pga påskmiddag

Skulle vilja se City-Liverpool på kvällen, och hoppas man har undvikit resultatet tills dess.
Citera
2022-04-15, 19:02
  #7986
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Förresten, finns det någon sida där man kan se matcher från tidigare?

Kommer missa min första match i morgon på 10år pga påskmiddag

Skulle vilja se City-Liverpool på kvällen, och hoppas man har undvikit resultatet tills dess.
Är ganska säker att viaplay ger möjlighet att det matchen i eftersändning 24 timmar efter matchen. Alltså direkt efter matchen och 24 timmar framåt.
Citera
2022-04-15, 19:03
  #7987
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Är Modric bättre än prime Lampard, Gerrard eller Scholes?
Nej. Ganska olika spelare så ganska svårt att avgöra men jag tycker inte han rår på någon av de tre.
Citera
2022-04-15, 19:06
  #7988
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Är ganska säker att viaplay ger möjlighet att det matchen i eftersändning 24 timmar efter matchen. Alltså direkt efter matchen och 24 timmar framåt.

Behövs att man är reggad hos dem?
Citera
2022-04-15, 19:32
  #7989
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Behövs att man är reggad hos dem?
Ja, inte gratis tyvärr
Citera
2022-04-15, 19:44
  #7990
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Förresten, finns det någon sida där man kan se matcher från tidigare?

Kommer missa min första match i morgon på 10år pga påskmiddag

Skulle vilja se City-Liverpool på kvällen, och hoppas man har undvikit resultatet tills dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Behövs att man är reggad hos dem?
Ja Viaplay sänder mot kostnad och matchen kan ses i 48 h i efterhand. Tänk på och lägg till ev förlängning + straff om du är osäker när matchen kan vara slut.
De har funktion att starta liven närsomhelst under matchens gång men undvik att göra det på Apple TV appen då de har live i rutan dvs man ser stående resultat och matchtid.. helt idiotiskt och de verkar tycka det är en bra grej 😳😳😳😳
Dock kan du spegla iPhone/iPad utan ovanstående problem.
Hoppas du hittar någon att låna ifrån annars kostar det 400 kr/m.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2022-04-15 kl. 19:46.
Citera
2022-04-15, 19:56
  #7991
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Fakta är att AFC har enda sedan 1930-talet använt en filosofi som gör att vi är en sk ”snålklubb”.


Det är absolut inte fakta, du har ju kallat Liverpool för en köpeklubb from 60 talet, där jag fördjupade mig i det och kom fram till att Arsenal har en högre netspend än "köpeklubben liverpool". Men ingen idé att vi går in på det igen då faktan jag la på bordet sist inte gick in så lär ju inte göra det nu heller.

Men att kalla Arsenal för en snålklubb är ju rent av strunt, ni har en av de högsta netspenden i världen.

Det han försökte säga till dig är nog att det inte handlar om pengar när det kommer till att konkurrera med PSg, Chelsea och City utan det är att Arsenal inte har samma dragningskraft som dem, därav så är det inte budgivningen som gör att Arsenal får se sig slagna där.
Citera
2022-04-15, 20:47
  #7992
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Burnley Football Club confirms that ALK Capital – the leading US management firm specialising in investments in the sports and media sectors - has completed its investment in the club.

The deal, completed late last night and approved and ratified by the Premier League, sees ALK Capital’s sports investment arm, Velocity Sports Partners, acquire an 84% shareholding in the club,
Alltså ännu ett gäng okunniga Amerikaner som skiter i allt vad lojalitet, klubbkänsla och respekt innebär.

Citat:
“However, results this season have been disappointing and, while this was an incredibly difficult decision, with eight crucial games of the campaign remaining, we feel a change is needed to give the squad the best possible chance of retaining its Premier League status.”
Burnley tippades av de flesta experter att åka ur, och om inte åka ur vara en av kandidaterna till det. Man ligger nu på en 18 plats. 4 poäng under strecket. Alltså ungefär vad man kan förvänta sig av denna trupp som Dyche förfogar över. Iallafall om man har någon sorts kunnighet om ligan och lagen. Vilket Amerikanerna inte har.

Av alla sjuka sparkningar vi haft denna säsong är detta den värsta. Finns inga kandidater att ta över i detta skede. Och risken att man åker ur är lika stor, om inte större utan Dyche än med honom. I samma veva gör man sig också av med deras bästa chans att ta sig direkt upp igen. Med Dyche hade man ett stabilt och säkert lagbygge sen 10 år tillbaka. Nu får man bygga något nytt. Dyche behöver iallfall inte oroa sig. Han har presterat över förväntningar och de krav man kan ha på Burnley i flera säsonger nu. Hans mer defensiva syn på fotboll håller honom tillbaka från mer ambitiösa projekt men bottenlag i PL, eller alla lag i de lägre divisionerna ligger öppet för honom.

Räknade bara lite snabbt nu men om jag fick ihop det rätt är det 10 sparkade tränare den här säsongen. Med Watford som hunnit med 2 stycken själva. Trots att tålamodet blir kortare och kortare i den moderna fotbollen så låter det ganska högt ändå, utan att ha i minnet vad siffran ligger på tidigare säsonger.
__________________
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-04-15 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in