2022-04-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det är knappast ett orimligt antagande att den senast uthängde använde sig av Google translate för att klara av att bidra till den enligt Dumpen otevtydiga chatten.

Använder man just det och översätter från engelska till svenska lyder Dumpens öppningsmeddelande som följer.

"Mmm Hi do you live? Looking for someone older for orgasm oldest I have been with was 25 but no one managed is 14 and really eager to get one"

Översatt framstår meddelandet, om möjligt, än mer som ren smörja och lyckas med konststycket att till och med bli obegripligare på engelska. Och detta är alltså enda gången ålder alls nämns, eller snarare det enda försök som görs att nämna ålder.

Bisarr uthängning och det är nog lika bra att Dumpen inte får fram identiteten på mannen i fråga, så att de slipper omaket med att producera ytterligare en polisanmälan för det runda arkivet.

Haha, ja.
Detta var så märkligt. Läser man även vad han skriver så är sannolikheten hög att att mannen bara har kopierat in sin egna text in i Google Translate för att få det översatt till svenska. Notera att grammatiska felen är överallt men stavningen är nästintill fläckfri. Och i den väldigt märkliga konfrontationen återupprepar han bara ord och ser helt oförstående ut till allt som sägs. Att anta att den här mannen har förstått sig på inledningsmeningen känns väldigt osannolikt när Dumpen själva totalt slaktar det svenska språket i form av:

"Mmm bor du? Söker någon äldre för orgasm äldsta jag varit med var 25 år men ingen lyckats är 14 och verkligen sugen på att få en"

Vad är ens ovanstående mening för något? Om man ska sätta dit någon för att vara "pedofil" eller "hebefil" måste man ju för fan ha väldigt tydliga bevis på att personen faktiskt förstår sig på vad som skrivs samt att Dumpen själva är tydliga i skrift. Mannen följer ju även upp med att fråga om hon bor själv. Vilka 14 åringar bor själv liksom? Vilka 14 åringar möter upp främlingar utanför Systemet?

Och det är ju som sagt endast i den helt värdelöst skrivna inledningsmeningen där Dumpen nämner någon form av ålder.
Citera
2022-04-15, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det enda syftet med deras publicering, på bekostnad av honom - ett lågvattenmärke även med Dumpen-mått mätt.

De har uppenbarligen tagit intryck av att en del (inavlade) medlemmar på Flashback tyckt att Dumpen inte hänger ut tillräckligt med MENA. Därför framställde de detta skräp under, får man förmoda, intagande av rushaltiga droger.

(Jag vill själv kasta ut majoriteten MENA vi har i landet, men det är en annan diskussion.)
Senast redigerad av Sinestro 2022-04-15 kl. 14:29.
Citera
2022-04-15, 14:25
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
...
"Mmm bor du? Söker någon äldre för orgasm äldsta jag varit med var 25 år men ingen lyckats är 14 och verkligen sugen på att få en"

Vad är ens ovanstående mening för något? Om man ska sätta dit någon för att vara "pedofil" eller "hebefil" måste man ju för fan ha väldigt tydliga bevis på att personen faktiskt förstår sig på vad som skrivs samt att Dumpen själva är tydliga i skrift. Mannen följer ju även upp med att fråga om hon bor själv. Vilka 14 åringar bor själv liksom? Vilka 14 åringar möter upp främlingar utanför Systemet?

Och det är ju som sagt endast i den helt värdelöst skrivna inledningsmeningen där Dumpen nämner någon form av ålder.
Problemet för fiskaren är väl att hon vet vilka bilder hon skickat och därför har svårt att visualisera hur rörig och vag texten kommer att se ut när 1.) hennes bilder är maskade, 2.) vissa passager är borta och 3.) kronologin all over the place.

Om hon varit mer erfaren och tänkt efter hade hon nog upprepat "Men ja e ba 14 e d OK?" tills hon fick ett tydligt "Ja".

Jag tror inte heller Dumpen hade tagit med denna rad om det inte var för att det är det enda stället "14" finns med. Det blir alldeles för uppenbart att det är fiskarna som driver på och tar initiativet om sånt inkluderas. Men denna gång blev man tvungen så illa tvungen.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-15 kl. 14:29.
Citera
2022-04-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Problemet för fiskaren är väl att hon vet vilka bilder hon skickat och därför har svårt att visualisera hur rörig och vag texten kommer att se ut när 1.) hennes bilder är maskade, 2.) vissa passager är borta och 3.) kronologin all over the place.

Om hon varit mer erfaren och tänkt efter hade hon nog upprepat "Men ja e ba 14 e d OK?" tills hon fick ett tydligt "Ja".

Jag tror inte heller Dumpen hade tagit med denna rad om det inte var för att det är det enda stället "14" finns med. Det blir alldeles för uppenbart att det är fiskarna som driver på och tar initiativet om sånt inkluderas. Men denna gång blev man tvungen så illa tvungen.

Konversationen inleds 18.43 dagen innan konfronationen och konfrontationen äger rum klockan 12 dagen efter konversationen inleds.

Framkommer ingen annanstans att hon är 14 år förutom den katastrofalt uselt skrivna inledningstexten. Om Dumpen hade nämnt åldern i en tydligare text hade det givetvis framkommit. Och återigen, killen kan inte svenska, allt han skriver ser ut att vara fixat med Google Translate, inga stavfel men katastrofal grammatik och i konfrontationen så förstår han inte ens vad som sägs utan frågar "min barn?".
Citera
2022-04-15, 14:58
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Konversationen inleds 18.43 dagen innan konfronationen och konfrontationen äger rum klockan 12 dagen efter konversationen inleds.

Framkommer ingen annanstans att hon är 14 år förutom den katastrofalt uselt skrivna inledningstexten. Om Dumpen hade nämnt åldern i en tydligare text hade det givetvis framkommit. Och återigen, killen kan inte svenska, allt han skriver ser ut att vara fixat med Google Translate, inga stavfel men katastrofal grammatik och i konfrontationen så förstår han inte ens vad som sägs utan frågar "min barn?".
Jag kan tänka mig att han kan mer svenska än vad han ger sken av, men det spelar ju egentligen ingen som helst roll om det publicerade materialet är totalt undermåligt.

Man kunde lika bra gjort så här:

- Man riggar en 18/20-årig tjej med dold mikrofon.
- Hon går runt på (samma) parkering och frågar slumpmässiga män "Hej. Jag är 14. Ska vi ha sex i din bil?".
- Om/när någon svarar "Ja" (eller inte "Nej") så hoppar resten fram och konfronterar.

Ungefär lika rättssäkert och med samma resultat. Men mycket, mycket enklare.
Citera
2022-04-15, 14:59
Medlem
Ålens avatar
Citat:

Ja, och allt detta med att han inte förstår vill Dumpen få att framstå som att han låtsats att inte förstå. Otroligt ohederligt förfarande även för att vara Dumpen, vilket inte vill säga lite.

Tror de kommer få det knepigt med den här uthängningen. Skulle inte förvåna mig om den avpubliceras inom ett rätt så snar framtid.
Citera
2022-04-15, 15:06
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Varför får jag en känsla att många av kommentarerna under den senaste uthängningen är författade av Dumpen själva? De liksom passar helt in i det uppenbart falska narrativ som de själva lägger fram. Eller är folk så där bakom flötet?

”Min barn?
Ska han skylla på språket oxå.
Vidrig människa” Skriver bland annat Solros. Hmmm, rätt uppenbart att han förstår svenska ytterst dåligt. Kommentaren känns alldeles för generiskt skapad efter det narrativ som Dumpen vill påskina för att den inte ska vara författad av någon annan än Dumpen själva.

”Får en känsla av att han låtsades inte kunna språket under konfrontationen.. han förstod när han chattade med barnet.” Skriver använder PåBarnensSida. Hmmm igen, känns författat av Dumpen själva. För har svårt att se att någon annan än Dumpen själva ”tror” att han förstod mer när han chattade.

Ett återkommande mysterium är ju faktiskt att kommentarerna på Dumpens egen hemsida uteslutande ställer upp till 100% på uthängningarna utan något som helst ifrågasättande, dessutom så är de flesta kommentarerna väldigt likartade, det är nästan så jag på allvar undrar om Dumpen har speciella "kommentatorer" anställda precis som dessa "fiskare", kan det helt enkelt vara så att allt rätt igenom är en regisserad teaterpjäs, rätt igenom fejk?

Ibland börjar jag undra..
Citera
2022-04-15, 15:11
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Tror de kommer få det knepigt med den här uthängningen. Skulle inte förvåna mig om den avpubliceras inom ett rätt så snar framtid.
Jag är inte juridiskt bevandrad, men skulle det vara så smart?

Om man avpublicerar så medger man ju (indirekt) att man gjort fel. Då blir det väl en enkel match att vinna ett förtalsmål?
Citera
2022-04-15, 15:14
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ett återkommande mysterium är ju faktiskt att kommentarerna på Dumpens egen hemsida uteslutande ställer upp till 100% på uthängningarna utan något som helst ifrågasättande, dessutom så är de flesta kommentarerna väldigt likartade, det är nästan så jag på allvar undrar om Dumpen har speciella "kommentatorer" anställda precis som dessa "fiskare", kan det helt enkelt vara så att allt rätt igenom är en regisserad teaterpjäs, rätt igenom fejk?

Ibland börjar jag undra..

Jag får just den känslan att många kommentarer är skrivna av Dumpen själva. De flesta kommentarer stämmer så generiskt manusaktigt överens med det Dumpen vill berätta att det inte känns skrivet av en utomstående.
Citera
2022-04-15, 15:15
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det enda syftet med deras publicering, på bekostnad av honom - ett lågvattenmärke även med Dumpen-mått mätt.
Ja detta är skamligt. Usch och fy! 🤨
Citera
2022-04-15, 15:20
Medlem
Mackan i hissen jobbar på Skatteverket.
Citera
2022-04-15, 15:22
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag är inte juridiskt bevandrad, men skulle det vara så smart?

Om man avpublicerar så medger man ju (indirekt) att man gjort fel. Då blir det väl en enkel match att vinna ett förtalsmål?

Dessa tankar du ger uttryck för har jag också tänkt. Att avpublicera skulle dock kunna förmedla att man vet man begått ett misstag och missuppfattat och vill rätta till. Språkförbistringen förmedlar man var så att säga ömsesidig. Avpublicerar man inte visar man ingen hänsyn inför det eventuella förtal som uppstått. Jag är inte heller juridiskt bevandrad dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in