Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Jaså? Varför finns det så många olika varianter på samma produkt i staterna då? Har hört att det är smart att hitta på nya smaker för att bredda marknaden. Varför skulle det annars finnas flera varianter av Ahlgrens Bilar?
Öööh, detta är ju inte mitt område precis. Har du inte hört något om hur det ser ut i livsmedelsbutiker i USA ? Mycket riktigt att det finns ett stort antal varianter av tex frukostflingor, etc. Både salt- och socker-fritt och utan gluten som smakar som att tugga på papper, typ ?
De har i mera konserveringsmedel i USA för att sådant som inläggningar ska hålla längre, förstås. Inläggningen smakar visserligen unket, men går att äta ändå. Då gör det inte så mycket att det går trögt att sälja dem.
Och tex tvättmedel fanns det förr kanske 20-30 sorter av, nu vet jag inte.
Och stormarknaderna byggdes på det viset därför att hyran per kvadratmeter är mycket mindre än inne i city. Därför fick de också fylla upp dessa ytor med tusentals sorter av samma produkt.
Abbas tomatsill kanske kommer tillbaka igen ?
Ett tag fanns det väl inlagd sill med pepparrot men den kanske upphörde ?
Sedan har jag sett att tex senapssillen kan variera, ibland är den slut.
Och att det kommer en ny sändning så snart de har gjort en omgång.
Den måste väl ligga till sig och lagras en tid innan man kan skicka ut den till kunder.
Finns i och för sig fler exotiska kryddsmaker som man borde kunna göra inlagd sill på,
till exempel lime, lite pressad lime smakar ju bra på tex lax, även rökt och gravad.