Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAdam
Här kan jag delvis hålla med dig.
NATO som enhet har dock inte varit engagerade i något av de länder du räknar upp.
Medlemsländer i NATO-alliansen har deltagit tillsammans med USA men det är viss skillnad på äpplen och päron. Att Sverige deltagit i krigföringen i Afaganistan och Lybien har sin grund i, hur j-ligt de än låter i klartext, att svensk militär behöver lära sig hur krig år 2000 funkar. Ska vi ha ett försvar här hemma så måste några av oss veta hur "fienden" tänker och agerar.
Vem ska jag bli förbannad på om inte han som trampade in taket på polisbilen eller som slog sönder sidorutan och stal polisjackan tycker du?
Livet består ju faktiskt inte i beslut vem man skall vara förbannad på? Skall du vara förbannad på han som hoppar på polisbilen, polisen som står bredvid och tittar på, polisbefälet som sagt åt polismännen att vara passiva, politikerna som sagt åt polismakten att inte kränka invandrare, journalister och politiker som beskrivit hur bra det är med asylinvandring och att efter ett tag och mycket bidrag så blir alla "svennar" eller Nato som startar krig för att störta regeringar som inte går ii USA´s ledband.
Det där att bränna och skända böcker tycker jag bara är elakt och kränkande mot människorna som tror på dem. Det vore inte ett dugg bättre om det var en bibel eller någon annan bok.
De vidriga är de som underblåser etniska, religiösa, tankemässiga konflikter människor emellan för sina ekonomiska och politiska maktbehov.
Det var ju faktiskt rent vidrigt när Demokraterna understödde raskravaller/BLM för att de skulle vinna presidentvalet mot Trump i USA. Så djävla vidrigt var det. De vidriga är de som underblåser denna typ av konflikter och härskar genom att söndra.