Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Vet inte om du sett våra två inledande matcher men vårt försvar har varit bra. Starkt kollektivt försvarsspel där vi inte släppte till en enda målchans mot Heif innan Dovin bjöd på ett mål på stopptid. Sadiku bjöd på ett mål mot Sundsvall och Kurtulus (har jag för mig) som feltajmar en omställning vilket var Sundsvalls andra målchans i den matchen. Utöver det släpper vi inte till någonting, vilket är väldigt olikt Bajen från tidigare upplagor där det varit cirkus i försvaret.
Överlag känns vi sämre offensivt men bättre defensivt under Cifuentes än vad vi gjort de senaste 4 åren.
Ni har bättre defensiv balans samt en ramstarkare defensiv, det håller jag med om. Dovare offensiv men en klar förbättring totalt sett. Ni släpper dock till mycket på individuella misstag.
HBG:
Fenger går ut med hjärnskakning efter Hurken rinner igenom era två mittbackar.
Bajen-Dansken nickrensar fram till målet, samtidigt som Dovin felbedömmer situationen.
Sundsvall:
Två klara frilägen och ett mål innan ni sätter 2-1.
Bjuder ni Mjällby på samma blir det väldigt svårt att plocka poäng idag. Men rimligtvis borde ni prestera bättre och Mjällby sämre än tidigare omgångar.