Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-14, 06:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ändå en smula komiskt hur dåligt pålästa svenska sportjournalister. ASEC, välkänd talangfabrik med 20+ år och världsklasspelare som förädlats, är ju inte exklusiva för en enda svensk klubb. Så att de vill visa upp sig på bredare front är ju föga förvånande. Man måste nog inta en kolonial blick (förlåt) och blanda det med jävligt dålig koll för att författa en sådan här usel artikel:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ikanska-fynden

Man kan ju så klart vara rakt igenom cynisk också. Skapa en ”konflikt” som genererar klick men jag tror de är dåligt pålästa.
Citera
2022-04-14, 09:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Trazke du får genom din vilja!

Gottegris.

Jag kan höra trazke skrika av lycka ända hit
Citera
2022-04-14, 23:30
Medlem
DavanDs avatar
https://www.degerforsif.se/stora-val...rk-pa-riktigt/

Degerfors tar till ett lite oväntat knep för att klara sig kvar i allsvenskan: de kommer välsigna den nya gräsplanen.
Citera
2022-04-15, 08:24
Medlem
7 av 7 segrar med Cifuentes som tränare.
1297 dagar sedan vi förlorade en hemmamatch utan restriktioner, dvs fulla läktare.
10-1-0 senaste 11 tävlingsmatcherna.
12 raka segrar på hemmaplan.
Mött Mjällby på hemmaplan 3 gånger, 3 segrar och 11-3 i målskillnad.

Allt annat än seger och utökad serieledning idag vore fullständigt orimligt. Men Mjällby är tunga att möta, gäller att inte underskatta dem.
Citera
2022-04-15, 08:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
1297 dagar sedan vi förlorade en hemmamatch utan restriktioner, dvs fulla läktare.

Allt annat än seger och utökad serieledning idag vore fullständigt orimligt. Men Mjällby är tunga att möta, gäller att inte underskatta dem.
Två insläppta mål mot sämsta tänkbara motstånd + två frilägen på omställningar första kvarten mot Sundsvall. Samtidigt måste Mjällbys tur ta slut för eller senare.

Klurigt. Hjärnan säger Bajen, hjärtat säger Mjällby.
Citera
2022-04-15, 09:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Blir det nästintill fullsatt på Tele2 Arena idag?
Citera
2022-04-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Två insläppta mål mot sämsta tänkbara motstånd + två frilägen på omställningar första kvarten mot Sundsvall. Samtidigt måste Mjällbys tur ta slut för eller senare.

Klurigt. Hjärnan säger Bajen, hjärtat säger Mjällby.
Vet inte om du sett våra två inledande matcher men vårt försvar har varit bra. Starkt kollektivt försvarsspel där vi inte släppte till en enda målchans mot Heif innan Dovin bjöd på ett mål på stopptid. Sadiku bjöd på ett mål mot Sundsvall och Kurtulus (har jag för mig) som feltajmar en omställning vilket var Sundsvalls andra målchans i den matchen. Utöver det släpper vi inte till någonting, vilket är väldigt olikt Bajen från tidigare upplagor där det varit cirkus i försvaret.

Överlag känns vi sämre offensivt men bättre defensivt under Cifuentes än vad vi gjort de senaste 4 åren.
Citera
2022-04-15, 09:19
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Blir det nästintill fullsatt på Tele2 Arena idag?
25k sålda igår hörde jag.
Citera
2022-04-15, 09:27
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
25k sålda igår hörde jag.

Imponerande
Citera
2022-04-15, 09:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Vet inte om du sett våra två inledande matcher men vårt försvar har varit bra. Starkt kollektivt försvarsspel där vi inte släppte till en enda målchans mot Heif innan Dovin bjöd på ett mål på stopptid. Sadiku bjöd på ett mål mot Sundsvall och Kurtulus (har jag för mig) som feltajmar en omställning vilket var Sundsvalls andra målchans i den matchen. Utöver det släpper vi inte till någonting, vilket är väldigt olikt Bajen från tidigare upplagor där det varit cirkus i försvaret.

Överlag känns vi sämre offensivt men bättre defensivt under Cifuentes än vad vi gjort de senaste 4 åren.
Ni har bättre defensiv balans samt en ramstarkare defensiv, det håller jag med om. Dovare offensiv men en klar förbättring totalt sett. Ni släpper dock till mycket på individuella misstag.

HBG:
Fenger går ut med hjärnskakning efter Hurken rinner igenom era två mittbackar.
Bajen-Dansken nickrensar fram till målet, samtidigt som Dovin felbedömmer situationen.
Sundsvall:
Två klara frilägen och ett mål innan ni sätter 2-1.

Bjuder ni Mjällby på samma blir det väldigt svårt att plocka poäng idag. Men rimligtvis borde ni prestera bättre och Mjällby sämre än tidigare omgångar.
Citera
2022-04-15, 11:05
Medlem
eternussermos avatar
Nervöst nu, kommer grisbönderna att mönstra supertalangen Silas, eller sparar man honom till viktigare matcher?
Citera
2022-04-15, 11:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

7477 dagar sedan senaste SM guldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in