2022-03-27, 17:48
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Vänta dig ingen av evangelisterna i himlen.

En del protestanter tror vi lever en gång inte övernaturlig Gud eller Jesus. Hemma tycker jag vi lever minst en tillfälle. Kanske tillfällig tur. Men andra sidan njuts det men det njuts väldigt dåligt när en stör på mig och min leva med sport+musik+politik. Fri man är man innan sensommaren 2004. Någon anser min fria tids inte får existera det är då en jesuit eller t o m Jesus blandat sig i politiska leken med fd kommunist/progressiv vännen utanför. Hade en jesuit en annan åsikt. Kan människor ha problem med jesuiter eller Jesus/Gud/Allahu?
Citera
2022-03-27, 20:47
Medlem
Om Putin använder sin väska så kan inte ens Gud hjälpa Oss.
Citera
2022-03-27, 22:35
Medlem
Vi lever uppenbarligen inte i den kristna gudens värld men det kanske är någon annan gudom som styr det behöver inte vara satan.
Citera
2022-03-27, 23:36
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaquesChirac
Om Putin använder sin väska så kan inte ens Gud hjälpa Oss.
Jesus berättade för tvåtusen år sedan vad som skulle komma.

https://iesho.blogspot.com/2022/03/71-atomvinter.html

För Gud är ingenting omöjligt men det är inte som människor tror, att Gud uppgift i tillvaron är att styra världens öde dit människor önskar. Vi färdas tillsammans med Satan bort från Guds vilja mot undergången.
Citera
2022-03-28, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jesus berättade för tvåtusen år sedan vad som skulle komma.

https://iesho.blogspot.com/2022/03/71-atomvinter.html

För Gud är ingenting omöjligt men det är inte som människor tror, att Gud uppgift i tillvaron är att styra världens öde dit människor önskar. Vi färdas tillsammans med Satan bort från Guds vilja mot undergången.
Så du tror inte på att Gud kommer och när han gör det så ska han göra allting nytt?
Citera
2022-03-28, 08:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så du tror inte på att Gud kommer och när han gör det så ska han göra allting nytt?
Det är inte vad jag läser in i evangelierna.

Först den värsta perioden någonsin som dödar allt om den pågår länge. Mot slutet av perioden blir det mörker över jorden med endast svagt solljus och sedan kommer Jesus ovanfrån och samlar de utvalda och sedan kommer änden. Och efter änden, domen.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-03-28 kl. 09:09.
Citera
2022-03-28, 09:15
Medlem
Citat:
Det är inte vad jag läser in i evangelierna.

Först den värsta perioden någonsin som dödar allt om den pågår länge. Mot slutet av perioden blir det mörker över jorden med endast svagt solljus och sedan kommer Jesus ovanfrån och samlar de utvalda och sedan kommer änden. Och efter änden, domen.
Men Gud är redan här och kan göra vad han vill men väljer att inte göra något?
Citera
2022-03-28, 10:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Men Gud är redan här och kan göra vad han vill men väljer att inte göra något?
Nej Gud är inte här i förfallet utan i den högre värld som Jesus kom från och som han återvände till för att inte komma tillbaka hit förrän på den sista dagen. Vi formar själva vår framtid på eget bevåg, vilket inte går bra när de som styr inte lyssnar till Gud.
Citera
2022-03-28, 11:17
Medlem
Citat:
Nej Gud är inte här i förfallet utan i den högre värld som Jesus kom från och som han återvände till för att inte komma tillbaka hit förrän på den sista dagen. Vi formar själva vår framtid på eget bevåg, vilket inte går bra när de som styr inte lyssnar till Gud.
Så Gud är inte här men kan göra vad han vill men väljer att inte göra något?
Citera
2022-03-28, 18:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så Gud är inte här men kan göra vad han vill men väljer att inte göra något?
Han väljer att inte stödja vårt sätt att leva eller rädda oss från konsekvenserna. I övrigt gör han vad han vill.
Citera
2022-03-29, 15:46
Medlem
Tala med en läkare så kan Du få Klorpromazin. Du behöver det. Du tror på Fantomer från den mänskliga fantasin och inte på Gud. Gud skulle väl rimligen inte tillåta att Jorden, eller annan del av skapelsen blir förstörd. Gud låter sig inte begränsas av bullshit. Man tog Tanak, den riktiga Bibeln, och limmade på ett testamente man hävdar predikar Kristi ord när det mesta skrevs 300 år efter Kristi påstådda död och Superman hit, eller så har mycket annat skrivits av Paulus. Du får ursäkta mig men jag köper inte detta bullcrap.
Citera
2022-03-29, 17:20
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaquesChirac
Tala med en läkare så kan Du få Klorpromazin. Du behöver det. Du tror på Fantomer från den mänskliga fantasin och inte på Gud. Gud skulle väl rimligen inte tillåta att Jorden, eller annan del av skapelsen blir förstörd. Gud låter sig inte begränsas av bullshit. Man tog Tanak, den riktiga Bibeln, och limmade på ett testamente man hävdar predikar Kristi ord när det mesta skrevs 300 år efter Kristi påstådda död och Superman hit, eller så har mycket annat skrivits av Paulus. Du får ursäkta mig men jag köper inte detta bullcrap.
Hetsa inte upp dig du är inte kallad av Gud.

Ni anti-kristna;
Ni ormar, ni huggormsyngel, hur ska ni undkomma helvetets dom?

Ni är inte kallade till Gud.

Judarna har sin Kabbala ormtro att hålla sig till.

"Kabbalan lär att en del av Gud föll i den bottenlösa avgrunden där den tog formen av en orm. Detta är deras messias, och att synda konstigt nog hjälper till att inleda den heliga ormens tro. Kung Salomo omfamnade öppet helvetesevangeliet och satte igång rörelsen som erövrade Israel och Juda och åstadkom förstörelsen av båda rikena."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in