2022-04-15, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Givetvis har samhället inte råd med att få tio polisbilar förstörda vid en utryckning. Man kan ju prata hur mycket man vill om yttrandefrihet, men det måste vara praktiskt genomförbart att upprätthålla den.

Vad gäller Skäggetorp så vore det lika bra att evakuera stället och riva husen. I princip alla som bor där går på soc, och kombinationen att leva på bidrag och kasta sten mot myndighetspersoner är helt oacceptabel. Det är en farlig situation, som måste avbrytas snarast.

Problemet är väl att det här var känt på (70-80-talet) men att väljarna i(majoriteten) nte har ändrat på sitt beteende ändå.
Citera
2022-04-15, 02:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag har inte nämnt ett skit om att reglera någonting. Börja inte stoppa ord jag inte yttrat i denna tråd i käften på mig nu. Skamlöst.

Jag vill bara att kloak-högern på flashback och idioter som Paludan lär sig lite konsekvenstänk. Ni VET hur det blir när ni eldar koraner i orten och uppviglar så här. Ni VET. Ändå är ni framme och hackar på muslimerna. Det handlar inte om yttrandefrihet. Det handlar om konsekvenstänk.

Lagen om yttrandefrihet skapades för att folk blev ihjälslagna för sina åsikter.
Är det detta du menar med konsekvenstänk?
Du vill att vi ska tänka innan vi yttrar oss?
Vad är det som lockar dig?

Om du blir kränkt av att någon pratar på torget klockan ett, så har du möjlighet att inte gå dit.
Citera
2022-04-15, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den svenska polisen är ett skämt. Hur mår den enskilde polismannen under sin ledning och sina politiker?

Det som händer i Norrköpings och Linköpings getton kommer garanterat att sprida sig.

Påsken kan bli spännande. Hur går det här i Örebro och i andra städer?

Kommer PK-media att tysta ner brända bilar och annat kaos?

Förr snodde gettobusarna DHL-kläder för att råna i, nu uppgraderar busarna till polisvästar😇
Det jag tänker på är att 10 polisbilar är obrukbara. Så när folk blir skjutna, rånade och våldtagna i helgen, eller går vilse, drunknar eller råkar ut för trafikolyckor kan polisen inte komma och hjälpa till. Hoppas Svensson vaknar upp och reagerar då...
Citera
2022-04-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Minns Ådalen, Wickman !! Ladda, sikta och SKJUT!

Dagens bästa De va tider de, då tvekade inte ordningsmakten.
Citera
2022-04-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men jag ju håller ju med om att vi inte ska ha teokratiska hädelselagar i Sverige som Putin till exempel infört i Ryssland. Det jag menar är att det finns bättre sätt att yttra sig mot en viss religion än Paludans hetsande. Det enda jag menar är hur kontraproduktivt allt det här är. Fatta. Jag vill heller inte ha Sharia skit här, men det Paludan gör banar ju bara kontraproduktivt vägen för det. Det är det jag menar. Fatta.

Det han visar är vad som händer när de anser att deras tro är kränkt, och hur många de är som anser det. Fatta att det inte funkar att ta bort provokatörren - det är pöbeln som är problemet. Idag är en koran som brinner anledningen, i morgon triggar en judisk person som.bär en Davidsstjärna igång, nästa dag en person som säger att han är ateist. Fatta att det är just de människorna som vill förbjuda hån och kränkning mot Islam som vill ha just sharia. Tror du att de vill ha sharia som en konsekvent av att de blir kränkta, eller blir de kränkta pga att de är personer som vill leva enligt sharia?
Jag gissar på det sista..
Citera
2022-04-15, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Lagen om yttrandefrihet skapades för att folk blev ihjälslagna för sina åsikter.
Är det detta du menar med konsekvenstänk?
Du vill att vi ska tänka innan vi yttrar oss?
Vad är det som lockar dig?

Om du blir kränkt av att någon pratar på torget klockan ett, så har du möjlighet att inte gå dit.

Det enda jag menar (och det fattar du egentligen själv) är att det finns smartare sätt att yttra sig på än att medvetet mana fram sådan här skit. Då handlar det inte längre om att värna yttrandefrihet. Då handlar det om en illvilja som i själva verket kontraproduktivt undergräver yttrandefrihet. Det här och annat skit Paludan och Park och de andra idioterna ställt till med kommer användas emot svensken i framtiden som en förevändning för att *trumvirvel* inskränka yttrandefrihet till förmån för teokratiskt Sharia aktigt skit. Men så långt kan kloak-högern på flashback inte tänka. Det är bara nuet som gäller för er verkar det som.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-04-15 kl. 02:22.
Citera
2022-04-15, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Tror du att de vill ha sharia som en konsekvent av att de blir kränkta, eller blir de kränkta pga att de är personer som vill leva enligt sharia?

Både och. De letar med ljus och lykta efter förevändningar och ursäkter Paludan och andra idioter ger dem på ett silverfat. Fatta. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2022-04-15, 02:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Vännenen, han GRILLADES, bokstavligen talat i sin bil, medans han sprattlade...

Nej han dog på en sekund.
Frontalkrock med en lastbil i hög fart.
Citera
2022-04-15, 02:29
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Givetvis är det så. Men i grunden är det svenska folket som ska ställas till ansvar för det vi ser idag, det är alla pantade idioter som röstat på dessa invandringspolitiker(partier). Jävla puckon!

Ja och nej, SD står för vissa bra saker vissa dåliga saker vissa kassa saker samma gäller resterande partier. Problemet är att partierna inte ser vad som händer, dessutom tjänar Sverige så satan mkt cash på dessa invandrare EU pumpar in pengar till Sverige för dessa invandrare vi ska ta hand om, de ser inte de problemen som invandringen drar med sig. För de händer inte em de sitter i sina dyra lägenheten/villor och upplever inte det vi på gatan ser.
Dessutom trycker de in alla invandare i samma hålor och skapar getton där kriminaliteten frodas för ingen bryr sig. Dåliga lärarlöner så ingen vill jobba där, och kan utbilda uppfostra barnen som växer, Dålig polisverksamhet som inte syns och är ute och förhindrar samt hjälper invandrarna, (alla är inte inte piss) Politikern agerar fel och ger inte de befogenheter som behövs till polisen för att kunna förhindra brott. SÅ i slutändan är det Politikernas fel det är så förjävligt i Sverige.
Citera
2022-04-15, 02:29
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Inte alls. Ni piskar upp detta och förstorar det. Vad jag kan se i de två klipp som cirkulerar är det väl inte ens så många som 70 aktiva våldsverkare här? 3 stycken slår sönder polisbilarna medans andra barn står bredvid och hejar på. Hur många dog ikväll?

Det var så här Maidan revolutionen startade. Några upploppsmakare och en massa folk som samlades. Sedan några krypskyttar som sköt in i massan sedan skyllde man polisen för skotten och stormade riksdagen. Omval.

Så var försiktig med vad du önskar..
Citera
2022-04-15, 02:30
Medlem
Ekuriren skriver nu "Flera bilar i brand inom loppet av några minuter" i Katrineholm. (Låst artikel)

Skiten sprider sig eller bara vanliga socioekonomiska bilbränder?
Citera
2022-04-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det handlar ju om att du tycker att Paludan har rätt ur moraliskt hänseende, och därför väljer att se honom som oskyldig. Rent konkret så hade det här inte hänt om inte Paludan åkt dit, och det visste han själv mycket väl om. Du spelar bara dum när du säger att Paludan inte ställt till med något.

Förvisso, men Paludan har även rätt ur demokratisk och yttrandefrihetsmässig synpunkt.

Upplopsmakarna (och de som inte fördömer dem som du) har rätt ur terrorists-/diktatorisk synpunkt.

Det är där konflikten ligger. För eller emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in