Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Men jag anser ju själv att Paludans tokerier inte är en ursäkt för detta kaosande. Men de tar varje ursäkt de får att kaosa. Då är det efterblivet av er och Paludan att ge dem denna ursäkt, hur tunn den än må vara för er att få kaosa. Ingenting blir bättre av att antagonisera dem och trissa upp dem. Ingenting.
Men ni vill inte lösa detta egentligen. Ni vill att det ska spåra ännu mer. För ni ser kaos och elände som den enda lösningen. Var ärliga nu. Antingen är ni bara extremt korkade som inte fattar konsekvenserna av Paludans idioti eller så är ni bara illvilligt inställda mot samhället och subversiva femtekolonnare. Jag börjar luta åt det senare. För så här korkade är ingen. Inte ens kloak-högern på flashback.
Om du på riktigt tror att jag vill ha det så här, att jag vill lägga skatteepengar på att städa upp efter att horder av avskräden har dragit fram och förstört så är du antingen extremt korkad eller så insupen i hur du vill att det skall vara så att du inte kan ta in annan information.
Jag vill INTE ha ett samhälle där en stor grupp människor kaosar loss totalt för en laglig kränkning av en religion. Min lösning på det är dock INTE att ta bort den lagliga kränkaren utan att ge lättkränkta pöbeln ett val mellan att acceptera att det är lagligt eller flytta till ett land där det är förbjudet så att risken för att det slår slint i skallen är mindre.
Om de tar varje tillfälle att få kaosa så ska de låsas in tills de ändrat sitt beteende, inte skyddas mot provokation.
Jag vill ha ett land där Life of Brian kan visas på TV utan att en grupp Pingstvänner ger sig ut på torget och eldar upp en brandbil i protest.
Jag vill att Ricky Gervais skall kunna stå på scenen och hånfullt skratta åt konstigheter i berättelser han läser taget ur Bibeln utan att att en hord präster springer ut på en närliggande parkering och hoppar på alla biltak.
Enligt dig är då lösningen att inte sända Life of Brian och att tysta Ricky Gervais?