2022-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Kanske någon skruvade ur bottenpluggen ?
Jag har inte studerat fartygsritningarna så jag vet inte om den hade bottenplugg.
Citera
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Nu går Ryssland själva ut med att kryssaren Moskva har sjunkit under en storm när de skulle bärga båten..

Hahaha, lögnerna gör ju inte att situationen ser bättre ut för dom.

Dubbel uselhet alltså. Självantändande bränder som sänker signalfartyg och usla bärgare som inte pallar lite vågor. I den här takten räcker det med om Ukraina ställer ut skorna.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Jag försöker klura ut hur man tänker här. En brand som spreds sig till ammunitionen. Har man träväggar på ryska militärskepp?

Ja. Låter helt osannolikt.

Och varför just nu? Mitt under brinnande krig?

Båten är över 40 år gammal. Hur statistiskt sannolikt är det att det sker en olycka, frikopplad från det krig som det deltar i, just nu? Varför inte tidigare?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Tror att Pentagons uppgifter är felaktiga. De hävdade ju även att moln hindrade dem att bekräfta bogseringen.
Frågan är varför turkarna kunde bekräfta exakt antal räddade om fartyget fortfarande flöt.

Jag tror det sjönk igår natt. Att man tänjer på sanningen från båda hållen tror jag beror på att det var kärnvapenbestyckat.
Citera
2022-04-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå ’eller’? Vet du inte riktigt vad du ska ljuga nu?
Jag var inte med och bogserade fartyget!
Citera
2022-04-14, 22:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag har inte studerat fartygsritningarna så jag vet inte om den hade bottenplugg.

Men du påstår att alla missilerna är intakta på havets botten eller förflyttade? Har du bestämt vilken lögn du ska köra?
Citera
2022-04-14, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Båten är över 40 år gammal. Hur statistiskt sannolikt är det att det sker en olycka frikopplad från det krig som det deltar i, just nu? Varför inte tidigare?

Ja precis. Punishersweden nämde elfel. 40 år i drift och du får elfel i ammunitionsförrådet mitt i ett krig. Eller hur
Citera
2022-04-14, 22:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag var inte med och bogserade fartyget!

Inte? Du vet ju att alla missiler är intakta, även om du inte har bestämt var de befinner sig nu.
Citera
2022-04-14, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Båten är över 40 år gammal. Hur statistiskt sannolikt är det att det sker en olycka frikopplad från det krig som det deltar i, just nu? Varför inte tidigare?

Vet inte såklart men kanske man förvarar ammunition annorlunda om man är stridsberedd och sedan klantar sig eller någon olycka sker.
Citera
2022-04-14, 22:47
Medlem
Running_mans avatar
Ryska nyhetsbyrån RIA bekräftar nu att Moskva sjunkit 😁 enligt SVT.se

Strålande nyheter.
Citera
2022-04-14, 22:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Nu går Ryssland själva ut med att kryssaren Moskva har sjunkit under en storm när de skulle bärga båten..

Hahaha, lögnerna gör ju inte att situationen ser bättre ut för dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/14/russia-moskva-cruiser-sunk-stormy-seas-defense-ministry
Ryssland bekräftar att deras flaggskepp ligger på havets botten.
Mjo, blir lite tufft att förklara hur det här skulle ha gått till när kriget inte ens existerar och alla nämnanden av det bestraffas med 15 års fängelse?
Citera
2022-04-14, 22:48
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar som ryssen inte har några framgångar med några vapenslag. Tyvärr betyder detta att token Putin kan drivas till kärnvapen istället där han svårligen kan misslyckas. Det är ingen liten förlust att det fartyget blev sänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in