2022-04-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ja, speciellt när dom kan klä av polisen såsom dom gjorde idag.

https://imgur.com/a/r3zdMkK
Dom knullar ju för fan dessa kvinnliga poliser. Tar bara några sekunder så går kvinnorna ner på knä och bokstavligen suger deras krullhåriga svettkukar.

https://nationalfile.com/video-female-swedish-cop-kneels-raises-fist-holds-white-silence-is-violence-sign/
Citera
2022-04-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jo det är fruktansvärt att Lars Vilks levde under mordhot på grund av att han vågade utmana med din konst och till viss del anser jag absolut att man ska få göra det. Sen är det avskyvärt att vissa menar att han dog pga att deras Gud ville visa vilken dålig människa kan var, men så ser religion ut, man tror sig vara utvalda och bättre än andra.
Jag kan ändå tycka att ren provokation är onödigt när man vet vilka reaktioner det blir. Visst visar det något viktigt, intolerans. Men ska man då själv vara lika intolerant?

Det är inte intolerant att bränna en bok bara för att andra tillskriver den värde. Att det blir upplopp visar och bevisar också att det behövs. Om någon bränner en bok som jag gillar får jag ta det, det är mitt problem. Sen är säkert den här dansken ett svin men han är ointressant i sammanhanget och skyddar bara yttrandefriheten och demokratin.

Med samma logik så borde inte de här muslimerna göra upplopp för att visa att de är "toleranta" men det vore också att missa poängen - poängen är att de inte har rätt att göra som de vill för att de känner sig kränkta av att andra använder sin yttrandefrihet (en rätt som de också har och bör ha dessutom).
Citera
2022-04-14, 20:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Istället för att skriva massa svammel skulle jag gärna vilja ha ett riktigt svar på min fråga.
Vad hände med den sk yttrandefriheten?

Fråga dina skäggapor till kompisar det, som håller på vandaliserar en hel stad och lite Polisbilar och Poliser. Snart råkar väl lite oskyldiga på däng också, och lite inbrott i affärerna såklart lär vi få se. Kvällen har bara börjat.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Imorgon, långfredagen, gissar på att det blir inställt.

Tack! Varför skulle det bli inställt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Det är vad efterblivna apor gör helt enkelt.

Den jävla dansken kan ju åka hem till sitt eget land om han vill åka runt och provocera och sätta eld på grejer
Citera
2022-04-14, 20:48
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Islam har inte drivit på utvecklingen mera än någon annan. Islam drev den vetenskapliga utvecklingen under i Medehavsregionen under den tiden då kristendomen var mera fanatisk än islam. Innan och under samma tid har vetenskaplig utveckling skett i allt från forna Egypten, Grekland, Romarriket, Kina, Indien, Venedig osv.

Men efter i.o.m. att kristendomen fick allt mindre plats så tog utvecklingen stormsteg och vad Andalusien hade i form av vetenskap är primitivt i jämförelse med vad utvecklingsnivån är idag.

Inser du inte själv hur konstigt det är om du måste leta efter en "vetenskaplig" storhetstid hundratals år tillbaka i tiden, när folk i allmänhet levde i misär och utvecklingsnivån inte var hög någonstans i jämförelse med idag, för att på något sätt berättiga en bok vars idéer är primitiva och fanatiska?

Se hur ateistiska Kina tagit stora steg i utvecklingen, från att länge ha varit ett fattigt bondefolk, och hur enkelt de krossade muslimerna inom sina gränser och uppvisar en sådan styrka att inga muslimska länder vågar sätta sig emot dem. Ett ganska underligt agerande av en gud, om han existerar, att låta sitt folk förtryckas av ateister och dessutom se till att inte ens deras religiösa bröder vågar stå upp för dem.

Det är dags för muslimerna att vakna och stiga in i dagens värld och inse att fanatism från 1400 år sedan inte banar väg för något annat än våld och misär.

I Kina hade man ej tillåtit Paludans pajaskonster. I Kina använde man attackerna mot Charlie Hebdo som exempel på varför yttrandefriheten måste begränsas.

http://www.ibtimes.com/charlie-hebdo-china-limited-press-freedom-will-prevent-similar-attacks-state-media-1780304
Citera
2022-04-14, 20:49
Medlem
Är det nu man kan se fram emot skjutningar i Linköping framöver där gärningsmännen är utklädda till poliser?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Han provocerar, musslorna sväljer betet och kaosar vad tycker du det visar? Vilka skall skickas vart tycker du?

Vad föranledde Husby kravellerna? Inte en Koran bränning mig veterligen. Hade inte Paludan gett dem denna ursäkt med en utbränd Koran på ett silverfat åt dem så hittar de ändå en annan ursäkt att göra kaos förr eller senare då och då.

Så varför ens ge dem detta religiösa motiv på ett silverfat? Vad blir bättre? Vem gynnas? Knappast Sverige eller Svenskarna. Inte "danskjävlarna" heller som vänster-svenne alltid passar på att pissa lite på så fort Paludan är i farten.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-04-14 kl. 20:51.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han brände väl aldrig någon koran? Vad kaosar de för?

De kaosade för att förhindra Koranbränningen. Utan kaos så hade den blivit av.
Citera
2022-04-14, 20:50
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Personligen tycker jag Paludan är en mupp, men han är extremt effektiv i att visa hur muslimer inte hör hemma i ett sekulärt samhälle.

Tyvärr är det ju den slutsatsen man måste dra.

Deras protester måste tyvärr tillåtas i ett demokratiskt samhälle så länge de inte begår brott. Jag förväntar mig att ett antal människor lagförs för detta.
Citera
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
I Kina hade man ej tillåtit Paludans pajaskonster. I Kina använde man attackerna mot Charlie Hebdo som exempel på varför yttrandefriheten måste begränsas.

http://www.ibtimes.com/charlie-hebdo-china-limited-press-freedom-will-prevent-similar-attacks-state-media-1780304

Du tycker alltså att man ska vika sig för terrorism, jag är inte förvånad.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Kan ingen låsa in den där Paludan för gott på ngt psykhem, ställer bara till en jäkla massa problem. Snacka om att splittra samhällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in