Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Vad vinner man genom att reta, mobba, provocera andra? Visa deras intolerans, visst. Men en dag kanske det är mobbaren som får känna hur det är att bli mobbad, jag tror på karma nämligen, och att när vi inte har förståelse för andra eller kan leva oss in i deras situation, får vi själva uppleva liknande situationer för att utveckla medkänsla.
Aha, jag tror inte på karma. Verkligheten bryr sig tyvärr inte om dina feels.
Ponera att någon en dag har ihjäl Paludan. Många skulle säga att det var karma för vitingen. Andra skulle skrika om att det är så det går när man släpper in svartmusk. Jag tror att Paludan förr eller senare byter metoder när han provocerar. Något mycket mer subtilt - han skiter antagligen fullständigt i den där sagoboken. Det är något som han fått i gåva när han vill bevisa att muslimer enligt honom inte är kompatibla med demokratier eller ens möblerade rum. Om han kan få dem att reagera med upplopp över en bok hur mycket tror du han kan provocera fram om han gör lite mer avancerade saker?
Hur länge han överlever återstår att se men ju oftare han får nej eller hans möten ställs in ju mer vinner han. Myndigheter blir tvungna att skydda honom från att göra vad han enligt vår grundlag ska ha rätt att göra.