Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Topp, men jag tänker att vi för vittnen som inte såg mordet även behöver specificera tidpunkter.
Vid mordet så är vi säkra på att iakttagen person (vid Dekorima) också är mördaren.
Vid Grand och andra platser och tidpunkter vet vi inte.
I detta fall kl. 19.00
Paret Palme är fortfarande hemma på Västerlånggatan 31...
Här är det väl precis klart att dom, efter samtal, med Mårten, bestämt sig för att försöka få bijetter till Bröderna Mozart dom med... Inget bokat..
Men är det här ex. VG eller CA kommer in.. som av en slump får syn på Palme kanske?
Jag tror på att det är samma grandman som flertalet vittnen sett från 19-föreställningens början och vid andra tillfällen under kvällen fram tills han ses av MP utanför bokhandeln när han och fästmön skiljs från LOP.
Om han var GM eller hade med mordet att göra så talar det starkt för att det inte var någon konspiration om han befann sig vid Grand innan LOP bestämt sig för och se Bröderna Mozart.
Möjligtvis att LP vid telefonsamtalet 17.00 med MP:s fästmö kan ha sagt att de skulle följa med och se Bröderna Mozart istället för Mitt liv som hund som först vara tänkt. OP visste alltså inte om det förrän han kom hem men LP kan i princip redan ha bestämt åt honom även om det formellt gemensamma beslutet togs senare under kvällen.
Den mikroskopiska möjligheten till en konspiration är väl i så fall att någon avlyssnat samtalet 17.00 och uppfattat det som att det var 19-föreställningen som gällde för det gemensamma biobesöket. Fast den teorin tror jag inte det minsta själv på.
Jag är inne på en helt annan typ av GM än VG eller CA. En missbrukare med psykiska problem och antagligen även ett starkt Palmehat.