Citat:
Det finns något här som inte stämmer med resonemanget kring huruvida vi blir attackerade av Ryssland med anledning av en eventuell Nato-anslutning, jag menar;Nej till NATO.
Vill inte att Ryssarna ska hetsas eller provoceras till att anfalla Sverige.
Vi bör hörsamma varningarna från Ryssland och inte ge dem ytterligare anledningar att gå på oss.
Sverige tar fan självmord genom att gå med i NATO...
Sweden 1200-2022 ✞ Death reason: Suicide by Russia.
Vill inte att Ryssarna ska hetsas eller provoceras till att anfalla Sverige.
Vi bör hörsamma varningarna från Ryssland och inte ge dem ytterligare anledningar att gå på oss.
Sverige tar fan självmord genom att gå med i NATO...
Sweden 1200-2022 ✞ Death reason: Suicide by Russia.
Östersjön kantas av ganska många nationer, bland dessa finns Estland, Lettland, Litauen och Polen som alla är medlemmar i NATO-klubben. Att Ryssland vid Sveriges anslutning måste omorganisera sitt allra östligaste då Östersjön ej längre anses vara fredat område låter mycket märkligt med tanke på det jag redan pekat mot- vad är den stora skillnaden liksom?
Inget av de länder jag tidigare nämnde håller sig med kärnvapen, det kommer näppeligen ej heller Sverige eller Finland att göra. Jag har lätt att tänka mig de enda som håller kärnvapen i närheten av Östersjön är nog Ryssland- att de dessutom, sedan mitten av 1900, håller några av dessa riktade mot Sverige håller jag för mer än troligt. Ryssland har sannolikt ingen annan orsak haft än att 'kan vara bra att ha' som skäl för sådant.
Till sist; med tanke på allt det jag anfört... varför skall Ryssland attackera oss med vår NATO-ansökan om de inte attackerat de tidigare anslutna grannarna, vad är det som gör den svenska anslutningen mer orimlig än de andras? Mycket märkligt är detta.