Resultat: Vill ni se Sverige i NATO?
Ja
52,92%
190 röster
Nej
42,06%
151 röster
Vet ej/annat
5,01%
18 röster
2022-04-14, 13:51
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej till NATO.

Vill inte att Ryssarna ska hetsas eller provoceras till att anfalla Sverige.
Vi bör hörsamma varningarna från Ryssland och inte ge dem ytterligare anledningar att gå på oss.
Sverige tar fan självmord genom att gå med i NATO...
Sweden 1200-2022 ✞ Death reason: Suicide by Russia.
Det finns något här som inte stämmer med resonemanget kring huruvida vi blir attackerade av Ryssland med anledning av en eventuell Nato-anslutning, jag menar;

Östersjön kantas av ganska många nationer, bland dessa finns Estland, Lettland, Litauen och Polen som alla är medlemmar i NATO-klubben. Att Ryssland vid Sveriges anslutning måste omorganisera sitt allra östligaste då Östersjön ej längre anses vara fredat område låter mycket märkligt med tanke på det jag redan pekat mot- vad är den stora skillnaden liksom?

Inget av de länder jag tidigare nämnde håller sig med kärnvapen, det kommer näppeligen ej heller Sverige eller Finland att göra. Jag har lätt att tänka mig de enda som håller kärnvapen i närheten av Östersjön är nog Ryssland- att de dessutom, sedan mitten av 1900, håller några av dessa riktade mot Sverige håller jag för mer än troligt. Ryssland har sannolikt ingen annan orsak haft än att 'kan vara bra att ha' som skäl för sådant.

Till sist; med tanke på allt det jag anfört... varför skall Ryssland attackera oss med vår NATO-ansökan om de inte attackerat de tidigare anslutna grannarna, vad är det som gör den svenska anslutningen mer orimlig än de andras? Mycket märkligt är detta.
Citera
2022-04-14, 13:53
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
mer orimlig än de andras? Mycket märkligt är detta.

just för att Ryssland vill inte att NATO breder sig ut mera, så Ryssland vill blockera NATO från att breda ut sig, genom att anfalla de länder som påbörjar NATO-processen innan formell ansökan är inlämnad.

Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Fullständigt ologiskt att tro att Ryssland skulle anfalla NATO.

Han kan fortfarande anfalla ett land i luckan mellan lokalt riksdagsbeslut och NATO-ansökan.
Citera
2022-04-14, 13:58
Medlem
Citat:
just för att Ryssland vill inte att NATO breder sig ut mera, så Ryssland vill blockera NATO från att breda ut sig, genom att anfalla de länder som påbörjar NATO-processen innan formell ansökan är inlämnad.

Han kan fortfarande anfalla ett land i luckan mellan lokalt riksdagsbeslut och NATO-ansökan.

NATO utfärdar garantier för länder som är på väg in i NATO.
Gjorde Ryssland anfall på Lettland när dom ansökte om medlemsskap? Estland? Polen? Rumänien? Albanien? Litauen? Slovakien?
Citera
2022-04-14, 13:59
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
NATO utfärdar garantier för länder som är på väg in i NATO

Gäller bara efter ansökan. Det är en process innan ansökan.
Citera
2022-04-14, 14:04
Medlem
Citat:

Gjorde Ryssland anfall på Lettland när dom ansökte om medlemsskap? Estland? Polen? Rumänien? Albanien? Litauen? Slovakien?

Ryssland klarar inte ens att bedriva ett flerfrontskrig mot lilla Ukraina.
Varför skulle Ryssland ge sig in i flerfrontskrig med flera andra länder?
Citera
2022-04-14, 14:21
Medlem
Citat:

Fy fan vilken feg stackare du är.

För övrigt är bara i ditt huvud som Ryssland kommer attackera Sverige för en NATO ansökan. Det enda Ryssland sagt är att de kommer omfördela sina styrkor. Finns ingen som annan som tror att de kommer attackera. Det är bara dina nerver som spelar dig spratt.bDe har inte kapaciteten till det ens.

För övrigt kan du ge dig fan på att flera natoländer aldrig kommer acceptera en rysk attack på Sverige och Finland vid en nato ansökan. Storbritannien backar oss redan. Usa kommer troligen också göra det. Att attackera länder bara för att de ansöker om nato medlemskap är ju fan nästan en attack på nato.

Såg att du gått med i fredsrörelsen, vill du göra verklig skillnad för freden så kan du åka till Ryssland och demonstrera mot vapen. Om inte Ryssland har vapen kommer Europa följa efter.
Citera
2022-04-14, 15:15
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Okay, jag funderar då vidare och tänker så här; Om nu Ryssland känner sådan skräck och fasa över Nato-organisationen som den redan nu är bör det väl då från Ryssland välkomnas att se det fredsivrande- kanske rent av pascifistiska, Sverige som en del av NATO med hopp och förväntan att det lilla nordiska landet skall balansera upp det nuvarande aggressiva NATO och få dem lite mer timida. Är inte det en god tanke- säg?
Citera
2022-04-14, 15:20
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Är inte det en god tanke- säg?

nej, bättre att vara en neutral buffertzon mellan NATO och Ryssland genom att inte ingå i NATO.
Citera
2022-04-14, 15:29
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
nej, bättre att vara en neutral buffertzon mellan NATO och Ryssland genom att inte ingå i NATO.
Det läget har visat sig vara ganska dristigt, det framstår som om Ryssland fullkomligt älskar att invadera grannländer och sådana nationer som synes ha ett klent försvar för att därefter inrätta allt att likna vid marionettstyre. Ryssland och tidigare sovjetunionen har gång på gång, på djävla gång, kränkt Sveriges gränser i luft och hav- faktiskt också under hav. Jag ser det som att Ryssland verkligen få in Sverige i NATO- kanske med den förhoppningen jag tidigare, här ovan, gav ord för.
Citera
2022-04-14, 15:35
Medlem
sebnies avatar
Citat:
gång på gång, på djävla gång, kränkt Sveriges gränser i luft och hav

Kanske för att idiot-Sverige håller på att provocera Ryssland hela tiden så de känner sig nödgade att varna... "Passa er, annars.....".

Sverige borde sluta med sina idiotiska provoceringar och bara låta Ryssland vara....
Citera
2022-04-14, 16:17
Medlem
Citat:
Kanske för att idiot-Sverige håller på att provocera Ryssland hela tiden så de känner sig nödgade att varna... "Passa er, annars.....".

Sverige borde sluta med sina idiotiska provoceringar och bara låta Ryssland vara....
Det ar Ryssland som provocerar med sitt djävla gnäll om vad andra stater får göra, vore bra om grottmänniskorna i Kreml fattade att de inte ska lägga sig i vad fria stater gör.
Citera
2022-04-14, 16:32
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:

Jag tycker det vore en utomordentligt bra ordning och en vettig grej att förhålla sig till. Sverige slutar att provocera Ryssland och låter dem bara vara, liksom Ukraina, Tjetjenien, Kazakstan, Belarus, Moldavien, Georgien, Armenien och Azerbajdzjan. Alla skall vi sluta provocera Ryssland så kommer Ryssland i sin tur låta oss vara och sköta vårt eget. Jag önskar innerligt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in