2022-04-14, 03:34
Medlem
MasterBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Besöker bio någon gång per år och aldrig sett människor ha med sig maträtter i biosalongen. Låter som ett dumt sätt att kladda ner sina kläder att försöka äta skräpmat i mörkret.
Inte jag heller. Men visste jag att man kom undan med det så skulle jag nog gå på bio oftare. Älskar att äta samtidigt som jag ser film. För mig så hör de två ihop. 😀
Citera
2022-04-14, 07:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol

Aldrig förstått mig på fattigt folk som tar med sig eget till bion, tar du med dig egen mat till resturang också eller?
Citera
2022-04-14, 08:34
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Aldrig förstått mig på fattigt folk som tar med sig eget till bion, tar du med dig egen mat till resturang också eller?

Du har ju redan betalat överpris för biobiljetten för att kolla på film, inte för rätten att köpa deras kalla popcorn. Tycker du att man ska bli nekad att sitta och förtära kaffe och bulle på ett kafé för att du har med din egen morgontidning när de bara säljer Aftonhoran bakom disken?
Citera
2022-04-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Att ta med mat till en restaurang är jämförbart med att ta med godis till en kiosk eller film till en bio.

Att ta med godis till en bio är snarare jämförbart med att ta med sig film till en kiosk.
Citera
2022-04-14, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du betalar väl med ”landets valuta” även när du betalar med kort? Jag får lön i svenska kronor som kommer in på mitt konto som jag sedan betalar bion med. Cash använder jag bara för ljusskygg verksamhet.
I motsats till kontanter då, som inte är landets valuta? Det är samma valuta oavsett, det begriper jag. Det förändrar inte att du inte kan betala med kontanter, som även det är ett betalmedel tillika landets valuta.

Jag använder kontanter till mindre köp. Tar ut några lax för att inte stötta kontantfritt samhälle (vill också kunna handla ljusskyggt och oövervakat).
Citera
2022-04-14, 10:49
Medlem
Varför har detta blivit en sak som tas upp i media över huvud taget? Kan väl inte drabba mer än ett ytterst fåtal individer. Ingen civiliserad människa sitter och snaskar och sörplar på medhavd mat, snacks eller dryck på en biograf bland andra människor. En film varar normalt under 2 timmar och det klarar man väl utan föda.
Citera
2022-04-14, 11:36
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Varför har detta blivit en sak som tas upp i media över huvud taget? Kan väl inte drabba mer än ett ytterst fåtal individer. Ingen civiliserad människa sitter och snaskar och sörplar på medhavd mat, snacks eller dryck på en biograf bland andra människor. En film varar normalt under 2 timmar och det klarar man väl utan föda.
Väldigt många tar med godis hemifrån eller köper på vägen till bion. Läsk och godis på bion är hutlöst dyrt. Inget konstigt alls att man köper en burk cola och en chokladkaka som kostar typ 30 spänn på Ica och tar med sig på bion för att slippa stå i deras långa köer och betala 60 spänn för samma varor. Vem fan vill betala sjuka överpriser om man inte måste. Nu har vi slutat gå på bio men har alltid tagit med oss eget godis och en flaska kranvatten hemifrån. Så kul är det inte att betala 29:- för något du får gratis i kranen. Dvs en flaska vatten på biografen och godis har man ju alltid hemma i stort sett. Äta godis eller snacks hör till biobesöket, klarar sig gör man ju. Men det är som att beställa 3 rätters middag och skita i efterrätten ungefär, inte så kul…
Senast redigerad av Tervull 2022-04-14 kl. 11:38.
Citera
2022-04-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Väldigt många tar med godis hemifrån eller köper på vägen till bion. Läsk och godis på bion är hutlöst dyrt. Inget konstigt alls att man köper en burk cola och en chokladkaka som kostar typ 30 spänn på Ica och tar med sig på bion för att slippa stå i deras långa köer och betala 60 spänn för samma varor. Vem fan vill betala sjuka överpriser om man inte måste. Nu har vi slutat gå på bio men har alltid tagit med oss eget godis och en flaska kranvatten hemifrån. Så kul är det inte att betala 29:- för något du får gratis i kranen. Dvs en flaska vatten på biografen och godis har man ju alltid hemma i stort sett. Äta godis eller snacks hör till biobesöket, klarar sig gör man ju. Men det är som att beställa 3 rätters middag och skita i efterrätten ungefär, inte så kul…

Märklig jämförelse med "3 rätters middag". På vilket sätt hör godis och snacks till biobesöket? Visserligen var det länge sedan jag var på en biograf, men jag har då aldrig någonsin fått för mig att sitta och dricka läsk eller käka ostbågar i en biosalong. Inte ens på den tiden jag gick på matine som barn.
Citera
2022-04-14, 12:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Vad menar du? Att de endast tar kort? Trodde det var förbjudet.
Är jättevanligt idag med butiker inte tar emot kontanter. Enligt vilken lagparagraf skulle detta vara förbjudet?
Citat:
Har du varit på bio dom senaste 50 åren? Att man äter godis, popcorn och äter läsk gör väldigt många. Om du förbjuder folk att ta med pizza och liknande kan jag förstå då det skulle bli väldigt kladdigt men godis från ICA kladdar ju inte mer än godis köpt i deras egna kiosk.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-04-14 kl. 12:07.
Citera
2022-04-14, 12:55
Medlem
Citat:

Mer än hälften av besökarna äter snacks och godis det hör till upplevelsen.
Var kommer alla biohatare ifrån, alla stolpskott som jämför med att ta med mat till en restaurang och alla som tycker att det är så konstigt att äta snacks och dricka något när man går på bio.
Lever ni i någon alternativ verklighet?
Citera
2022-04-14, 13:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
I motsats till kontanter då, som inte är landets valuta? Det är samma valuta oavsett, det begriper jag. Det förändrar inte att du inte kan betala med kontanter, som även det är ett betalmedel tillika landets valuta.

Jag använder kontanter till mindre köp. Tar ut några lax för att inte stötta kontantfritt samhälle (vill också kunna handla ljusskyggt och oövervakat).

Det finns många verksamheter som inte tar cash. Tex på bussen eller vissa restauranger. Jag bryr mig inte ett skit så länge cash finns kvar.
Citera
2022-04-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Mer än hälften av besökarna äter snacks och godis det hör till upplevelsen.
Var kommer alla biohatare ifrån, alla stolpskott som jämför med att ta med mat till en restaurang och alla som tycker att det är så konstigt att äta snacks och dricka något när man går på bio.
Lever ni i någon alternativ verklighet?

Om det är som du säger att "mer än hälften av besökarna äter snacks och godis" är ju förbudet högst befogat. Det är ju inget annat än en ful vana som man bör lägga av med. Vad är det för otrevlig upplevelse att ha en bänkgranne som sitter ocb sörplar och snaskar under filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in