2022-04-13, 21:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikeroids
För och va tydlig förstår jag FS. Hade gjort samma sak om jag ägde FS, inte vill jag att folk ska handla all snacks mitt emot gatan för att ta med sig in. Är väl solklart när man driver en verksamhet. Alla som hatar på det...ja dom kanske borde hyra en film hemma istället

Men om du vill gå på restaurang och samtidigt kolla nyheter eller sociala medier under middagen i mobil, ska du få göra det i egen mobil då eller ska du tvingas hyra restaurangens mobil under besöket? Hyra av mobil under din sittning i restaurangen kostar 100 spänn och det är helt valfritt förstås. Du måste inte koppla upp dig, du kan välja att bara äta och sedan kolla nyheter och sociala medier när du lämnat restaurangen.
Citera
2022-04-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Kortet ger halva priset på alla filmer mån-torsd..
Detta är ett sådan jävla skämt. Här i Polen kan jag få ett unlimited kort på iMax för 100kr i månaden. Över 200 premiärer per år får man gå på då. Samt exklusiva visningar endast för medlemmar.
Citera
2022-04-13, 21:45
Medlem
Mowglinos avatar
Pandemitider+streamingbom ändå väljer Filmstaden att göra film på bio ännu sämre. Helt otroligt..
Citera
2022-04-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jag bojkottar biofilmer tills man slutar trycka upp sin aktivism i mitt ansikte.

Jag förstår ändå att man inte vill att ungarna ska springa in på ICA och köpa godis för att sedan sitta och snaska på det i biosalongen. Det är enorma pengar man går miste om där. Det är en rimlig regel att införa ur ett kapitalistiskt perspektiv.

Exakt. Finns ingen anledning att gå på FittStaden tills de tvättat bort allt woke-fanskap: som bara feta rosagrönhåriga nosringar samt deras anorektiska soyboys vill se.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-04-13 kl. 22:11.
Citera
2022-04-13, 22:22
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Helt rätt inte fan tar ni med er öl in på krogen.

Snikna jävlar som inre fattar att de kostar att ha personal m.m

Jag har alltid med mig en plunta till krogen eller puben.
Citera
2022-04-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vem väljer att betala ockerpriser om man inte måste?

Precis, och när Filmstaden bestämmer så måste du just detta om du vill äta nåt gott när du går på bio hos dem från och med nu...

Nej, det är inte hela världen. Men det sista bion som nöjesform behövde nu är att bli mindre attraktiv. Vilket jag tror att den blir nu.
Citera
2022-04-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Också en korkad jämförelse! Hur kan du komma med så dumma jämförelser gång efter gång?

En krog, en pub, ett uteställe får sina inkomster just från sprit och mat! Det är ju deras huvudsakliga inkomst. Inte är det någon jävla välgörenhet där de erbjuder, som du kallar det "ett vardagsrum, en mötesplats, ett sätt att umgås"? Är du helt frånvarande mentalt eller? Vad hade du tänkt att de skall leva på?
En biograf säljer en biobiljett! DET skall vara deras huvudsakliga inkomst, inte godisförsäljning. Däremot har man upptäckt att godisförsäljning är lukrativt och ger extra klirr i kassan.
Du hovar mycket snabbt in många tusenlappar redan på relativt få besökare på enbart biobiljetten. Och det finns många säten i en salong.

Om du går på dejt, och tjejen lägger någon större vikt vid att du har hjärna nog att inte bli ekonomiskt rövknullad av biografen, och ser dig i sin tur som någon jävla plånbok som hon skall suga av dig för 2 gånger om dagen för att få access till den, så är du ju helt jävla dum i huvudet som accepterar det.

Jag får knulla förmodligen tiofaldigt jämfört med dig, och det är ett absolut minimum. Jag skulle tippa på hundrafaldigt. Möjligen får du komma till lite då och då när du viftar med din halvtomma plånbok när du lockar tjejer som kan tänka sig att ta den i röven för den där långt avlägsna, kanske möjliga, solsemestern som du lite svävande tidigare har antytt om.

Ett luder som inte har någon matematisk och ekonomisk förmåga är enbart ett tungt jävla bagage som man gärna sätter ner på backen och låter stå.

Det är skillnad på att köpa en tv på avbetalning eller inte snåla på godis när man ska kolla på film med en dejt. Du är en beta man och jag betackar dramaturgin, fortsätt köp godis på LIDL så får du själv se vilken nivå av tjej du lyckas nå inom din sexual market place
Citera
2022-04-13, 23:51
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det är ju just utgifterna de minskar när de tar med sig eget godis till bion. Hur mycket har du rökt egentligen för alla pengar du sparat in på uteblivna biobesök?
Jämfört med om de hade köpt sitt godis på biografen så hade de sparat in väldigt mycket utgifter. Hur mycket hade du rökt, sniffat och injicerat när du skrev detta inlägg?
Citera
2022-04-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
It's outrageous, egregious, preposterous!

Jackie Chiles!

Går inte på bio men kommer definitivt att smuggla in både godis och kaffe om jag blir tvingad.
Citera
2022-04-14, 00:50
Medlem
MasterBobs avatar
Blir mest imponerad över alla de som smugglat in kebaber och pizzor och dylikt. 😄

Jag är ingen frekvent biobesökare, men visste jag att jag kunde få med mig en pizza eller kebabrulle in samtidigt som jag ser en film så skulle nog mitt biobesökande öka med 200%. Det bästa som finns är ju att äta i samband med film.
Citera
2022-04-14, 01:09
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Blir mest imponerad över alla de som smugglat in kebaber och pizzor och dylikt. 😄

Jag är ingen frekvent biobesökare, men visste jag att jag kunde få med mig en pizza eller kebabrulle in samtidigt som jag ser en film så skulle nog mitt biobesökande öka med 200%. Det bästa som finns är ju att äta i samband med film.

Besöker bio någon gång per år och aldrig sett människor ha med sig maträtter i biosalongen. Låter som ett dumt sätt att kladda ner sina kläder att försöka äta skräpmat i mörkret.
Citera
2022-04-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Besöker bio någon gång per år och aldrig sett människor ha med sig maträtter i biosalongen. Låter som ett dumt sätt att kladda ner sina kläder att försöka äta skräpmat i mörkret.
Som frekvent biobesökare i svenska storstäder är det något jag aldrig heller sett. Säkerligen har det hänt några gånger, på några visningar, nånstans i landet - men som du är inne på; det är ingen trend eller ens ett minimalt vanligt att besökare äter medhavda maträtter i salongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in