2022-04-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelat alla utom Elden ring, Returnal och Deaths door. Och tycker alla spelen du nämner är värda en genomkörning. Om jag skulle ranka dom i prioritet.

(Elden Ring)
Kena
Ghost of Tsushima
Tales of Arise
Demons souls

Lägger in Elden Ring som etta inom parantes då jag visserligen inte spelat det men spelat deras andra spel och dom levererar alltid, och just detta har blivit enormt hyllat. Men listan är såklart subjektiv så beror väl på vad du gillar för genrer och vad som ser roligast ut. Sen har både Returnal och Deaths door fått bra mottagande så säkert värda en genomspelning även dom även om genren inte riktigt är för mig.

Det du eventuellt missat är kanske Ratchet and Clank. Men du gillar kanske inte plattformspel? Sen släpptes nyligen Ghostwire som är next gen/Konsol exklusivt. Kan vara värt att kika in och se om det ser intressant ut.
Jo jag gillar plattform fast då gäller 2D för mig. Älskar mega man osv. Men är Ratchet and Clank väldigt bra då? Jag har koll på att det spelet finns och att det har fått bra kritik osv men nämnde inte det för var inte lika intresserad av det som de jag nämnde, men det kanske jag borde vara?

Ok så Kena är bäst enligt dig av de du har spelat? Det verkar bra men är lite rädd för att det ska vara för mycket pussel. Är det det? Jag älskar visserligen Zelda och har inget emot lite pussel i spel osv men fokus ska inte vara pussel (enligt mig), blir lätt ett störmoment.
Citera
2022-04-11, 20:01
Medlem
Elden ring var inte bra. Man dör av typ ett slag vilket är väldigt irriterande (sen var det en massa andra störmoment också). Blir att sälja det tillsammans med GT7 och Wreckfest. Horizon- Forbidden West är dock värt att ha, det var bra.
Citera
2022-04-11, 20:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkula
Jo jag gillar plattform fast då gäller 2D för mig. Älskar mega man osv. Men är Ratchet and Clank väldigt bra då? Jag har koll på att det spelet finns och att det har fått bra kritik osv men nämnde inte det för var inte lika intresserad av det som de jag nämnde, men det kanske jag borde vara?

Ok så Kena är bäst enligt dig av de du har spelat? Det verkar bra men är lite rädd för att det ska vara för mycket pussel. Är det det? Jag älskar visserligen Zelda och har inget emot lite pussel i spel osv men fokus ska inte vara pussel (enligt mig), blir lätt ett störmoment.
Tyckte själv inte det var för mycket pussel. Tycker det var ganska välbalanserat mellan plattform, combat och pussel. Sen är pusselmomenten ganska simpla också så inget man fastnar på och blir frustrerad.

Gillade Ratchet and Clank men då gillar jag genren och tidigare spelen. Om du inte är lika intresserad av den så är det kanske inget för dig. Om du har PSPLUS så finns väl PS4 spelet tillgängligt utan extra kostnad som du skulle kunna prova annars.

Angående Elden Ring är det ett svårt spel som kräver mycket tålamod. Man kommer dö ofta och få spela om många gånger. Gillar man inte sånt så är det något man borde hålla sig ifrån. Är ändå en ganska niche genre i slutändan även om Elden fått mer kommersiellt utrymme.
Citera
2022-04-11, 21:25
Avslutad
Citat:
Elden ring var inte bra. Man dör av typ ett slag vilket är väldigt irriterande (sen var det en massa andra störmoment också). Blir att sälja det tillsammans med GT7 och Wreckfest. Horizon- Forbidden West är dock värt att ha, det var bra.

Förstärker det som kommentaren ovan skrev #3405. Elden Ring är ett fantastiskt spel för såna som gillar såna spel, dvs. kan lägga många timmar och gillar att bli utmanade. Känslan av att slå en boss, klara ett område som man kämpat med länge är berusande ibland. Men det är ju inte alla som tycker det är kul, inte jag heller när jag själv slår i svårighetstaket. Det fina med Elden Ring är att världen är så stor och så intressant (enligt mig) så farma för att skaffa bättre vapen, levla, blir inte tråkigt heller. Med det sagt är förstås inte ett spel för alla smaker, vilket inget spel är förstås. Samma gäller Returnal och Demon´s souls.
Senast redigerad av lloydfabege 2022-04-11 kl. 21:33.
Citera
2022-04-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Förstärker det som kommentaren ovan skrev #3405. Elden Ring är ett fantastiskt spel för såna som gillar såna spel, dvs. kan lägga många timmar och gillar att bli utmanade. Känslan av att slå en boss, klara ett område som man kämpat med länge är berusande ibland. Men det är ju inte alla som tycker det är kul, inte jag heller när jag själv slår i svårighetstaket. Det fina med Elden Ring är att världen är så stor och så intressant (enligt mig) så farma för att skaffa bättre vapen, levla, blir inte tråkigt heller. Med det sagt är förstås inte ett spel för alla smaker, vilket inget spel är förstås. Samma gäller Returnal och Demon´s souls.
Ja alltså jag är van vid tv-spel osv och är inte dålig och så men detta är bara löjligt. Utmaningar kan vara roliga men man ska liksom inte dö på 2 sekunder av den första fienden i spelet. Jag älskar tex witcher 3 så det har inte med genren att göra. Älskar stora open world-spel. Men gör om och gör rätt liksom. Om man nu vill ha bögsvårt skulle de ju kunna ha det alternativet för de som har den läggningen och ha normal som förinställning. T.o.m en spelveteran som jag som klarade megaman 1 1989 () blir ju bortjagad här. Det är dåligt. Jag kanske ger det ett försök till men tveksamt.
Citera
2022-04-12, 19:18
Avslutad
Citat:
Ja alltså jag är van vid tv-spel osv och är inte dålig och så men detta är bara löjligt. Utmaningar kan vara roliga men man ska liksom inte dö på 2 sekunder av den första fienden i spelet. Jag älskar tex witcher 3 så det har inte med genren att göra. Älskar stora open world-spel. Men gör om och gör rätt liksom. Om man nu vill ha bögsvårt skulle de ju kunna ha det alternativet för de som har den läggningen och ha normal som förinställning. T.o.m en spelveteran som jag som klarade megaman 1 1989 () blir ju bortjagad här. Det är dåligt. Jag kanske ger det ett försök till men tveksamt.

Om du dör av första fienden i spelet gör du inget fel. Det är meningen att du ska dö av första "bossen". Sen behöver du sannolikt levla en del för att klara av nästa boss du stöter på, "Tree Sentinel". Den första bossen kan du återkomma till sen, OM du vill, den är inte obligatorisk.
Citera
2022-04-14, 00:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Sedan uppdateringen för ett par dagar sedan, kan mitt PS bara slå sig på ibland. Fler än jag som upplever detta?
Citera
2022-04-14, 08:30
Medlem
Fjantors avatar
Nej nu är det dags att sälja min ps5.
Vilken plattform tror ni är lättast att få iväg det på?

Funderar på Tradera.
Känns som att på Marketplace kommer varenda jäkel pruta.
Citera
2022-04-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sedan uppdateringen för ett par dagar sedan, kan mitt PS bara slå sig på ibland. Fler än jag som upplever detta?

Är det när du ex sätter på tvn? Minns inte vad det heter, men finns en funktion i maskinen som känner av det när de är sammankopplade med hdmi. Går att stänga av på inställningar.
Citera
2022-04-14, 10:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Är det när du ex sätter på tvn? Minns inte vad det heter, men finns en funktion i maskinen som känner av det när de är sammankopplade med hdmi. Går att stänga av på inställningar.

Nej. Det har jag slått av.
T.ex. så har jag spelat. Stänger det av och börjar se på TV. Helt plötsligt sätts det igång.
Citera
2022-04-14, 13:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej. Det har jag slått av.
T.ex. så har jag spelat. Stänger det av och börjar se på TV. Helt plötsligt sätts det igång.

Nu slog det på sig.
Ligger och ser film. Och mitt PS bra slår på sig. Vad är detta?
Citera
2022-04-23, 14:54
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE.MAN.HIM.SELF
Tycker ni det är värt att köpa en Playstation 5 om man har en bra dator och ps4 redan

Om du har en bra dator, knappast.

Visst märker jag att det är en stor skillnad mellan PS5an och PS4an men om man samtidigt har en bra dator så är det inte värt att betala 10k (10k får räkna med att betala om du vill ha en inom en snar framtid) för en PS5.

PS4 är fortfarande en okej konsol.
Senast redigerad av Tuor 2022-04-23 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in