2022-04-14, 00:07
Medlem
bomhulls avatar
Hur många svenskar är det som vill bli nato soldater ?
Att bli medlem innebär mycket mer än vad som presenteras.
Nato behöver länder som kommer att betala för sig istället för att få allt gratis
Citera
2022-04-14, 00:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Visst. Det låter helskumt att inte Zelensky eller Finland skaffat sig säkerhetsgarantier under ansökan.

I Ukrainas fall för att skapa ett konstruerat krig.

I Finlands fall för att stressa upp dem och oss.

"Skriv på här, Putin kommer snart."

Verkligen ett primitivt och fult sätt att manipulera opinionen.

Putin har ju redan kommit?
Dvs. inte ett bluff-hot, utan ett verkligt.

NATO är det ultimata skyddet mot äckel-ryssen Putin!
Han våldtar tydligen små barn också, när han inte bombar dagis och sjukhus..
Citera
2022-04-14, 00:11
Medlem
wwrs avatar
Det är alldeles uppenbart att man måste skaffa sig garantier under förhandlingarna.

Att Zelensky inte gjort det (utan avvisat ett fredsavtal) visar att kriget är riggat för att skrämma in andra i NATO.

Samma gäller denna osäkra uppgift om Finland.

Skriv på här, Putin kommer snart.

Sverige har inte de "problem" Putin angav gällande Ukraina. De hade t ex förhandlat länge om det oroliga Donbas.

Det börjar bli sent. Ha en trevlig kväll. Jag tar paus ett tag.
Senast redigerad av wwr 2022-04-14 kl. 00:16.
Citera
2022-04-14, 00:12
Avslutad
Hoppas Finland och Sverige går med i Nato. Hor Putin ska inte ha något säg om vad vi självständiga länder ska göra. I dessa tider borde Nato göra undantag och låta oss bli medlemmar på några timmar så Rysshoran inte hinner mobilisera sin skrothög.
Citera
2022-04-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vi har inte varit ett neutralt land på minst 20 år....

Nej visst, men vi ingår ändå inte i någon militärallians, vi har inga avskräckningsvapen eller ens ett invasionsförsvar.
Vi har däremot bra koll på hur man krigar i öknen mot getherdar och bönder. Många av dessa getherdar och bönder bor faktiskt numera här i Sverige. Bra va?
Citera
2022-04-14, 00:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Nej, eoku är bara sinnesjuk. Kolla igenom historiken; han vill att arbetsförmedlare ska söka bidrag åt arbetslösa och att "tågassistenter" ska sitta med kikare och varna lokförare om det står folk i kurvor. Han tycker också att lokförare är omoraliska som valt ett yrke där man ibland kör på självmördare.
För guds skull, svara honom inte, du kommer slita ditt hår av frustration till slut. Enligt eokus logik, så skulle kriget i Ukraina mycket väl kunna förklaras av att Putin var bakfull när han beordrade invasionen och därför borde vi istället skälla på de ryska vodkaproducenterna eller nåt.
Tack för informationen!

När jag hade min dust med två tre pers en natt i julas fick jag också bekräftelse från en ”oldtimer” på flashback som kunde avfärda en av de jag trodde var ryssar med översättningstjänster men i övrigt bekräftade han om deras förekomst.

Dårar och ryssar med översättningstjänster ter sig lika. Hmm.

Nä, man ska nog inte noja för mycket. Men har man stött på nån med en översättningstjänst så kan man bli lite nojig.

Har för mig att jag vände mig till mods men tråden slängdes. Kanske nojade jag mig för mycket.

Hur som, god natt!
Citera
2022-04-14, 00:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den ena var när USA lurat oss till Afghanistan. Den andra när de lurat oss till Irak/Kurdistan.
Sammanlagt fem döda.

Det riskerar bli värre när vi blir fullvärdiga medlemmar i maffian.

Låter som om du tjänar rubler från Putin.
Ärligt talat.

Nåja, ett NATO-medlemskap är givetvis av ondo. För Putin!
Citera
2022-04-14, 00:18
Medlem
rippo84s avatar
Nåja, det blir väl som vanligt enligt kollegan på jobbet. Juden vinner... kortsiktigt...

https://www.bitchute.com/video/xzEpnIbETiUW/

Lika barn leka bäst.
Senast redigerad av rippo84 2022-04-14 kl. 00:21.
Citera
2022-04-14, 00:25
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror inte Ryssland bluffar. Går vi mot ett medlemskap är nog risken stor att det blir krig i Sverige. Och vi kommer inte få någon hjälp. Och hur fan ska vi civila försvara oss när det är olagligt att vara beväpnad?

Jag tror att Ryssland har fullt upp på andra områden just nu, och blir det något i Norden så är det Finland som kommer att drabbas. Men det går lätt att lösa genom att inte gå med i NATO, så slipper de oroa sig.
Det är lite som att bo granne med t.ex. en muslim och medvetet börja gå ut med en t-shirt där det står att Mohammed är en gris. Det kommer ju att definitivt bli konfrontation.

Och på tal om muslimer så har en hel del i Sverige visat att de stödjer Putin och Ryssland i denna konflikt. Det har bl.a. basunerats ut under Paludan's koranbränningar av muslimsk pöbel att de hoppas att ryssarna invaderar och att de kommer att hjälpa ryssen att "knulla" Sverige (finns inspelat på video av Lamotte). Samma typ av kommentarer går att återfinna på sociala medier i stora dröser.

Så jag tror att vid en teoretisk invasion så skulle du inte bara behöva försvara dig mot ryska soldater men också mot ovan nämnda svenska medborgare.
Citera
2022-04-14, 00:25
Medlem
Vid det här laget hade världen mått bättre utan ryssland regering, inställ Alexei som blev fängslad som president så vinner hela världen.

Hur gammal är putin idag? Frågan är vem som tar över och hur hemsk denne person är.
Citera
2022-04-14, 00:30
Medlem
Snarare kommer ryssen smälla till Sverige om vi nu ska gå med först i Juni. Dom vet att vi är båda rädda och fega. Finland tror jag inte att dom har lust att invadera. En sumpad invasion räcker.
Citera
2022-04-14, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Men är det inte precis säkerhetsgarantier som NATO ger? Vad är annars poängen med medlemsskap?

Den enda säkerhetsgarantin Sverige kan få från NATO, det är att inget NATO-land kommer anfalla oss om vi är medlemmar i NATO. Och det är också det som är den viktigaste poängen med att gå med i NATO, inte minst med tanke på att NATO-landet USA har anfallit flera länder sedan NATO bildades, som inte har varit medlemmar i NATO.

Men sen minskar förstås också risken att vi blir anfallna av länder utanför NATO, om vi går med i NATO.
Men det gäller inte risken att Ryssland anfaller oss, tvärtom snarare. Så om vi vill garantera att Ryssland inte anfaller oss, då är troligen det bästa att vi ingår i en militär allians även med Ryssland, innan eller samtidigt som vi blir medlemmar i NATO.

Jag vet dock inte om NATO accepterar det om vi ska vara medlemmar i NATO. Så då återstår att även Ryssland blir medlemmar i NATO, för att garanterat skydda oss mot Ryssland. Och eftersom USA kan vara medlemmar i NATO trots att de anfaller länder utanför NATO, så borde även Ryssland kunna vara medlemmar i NATO trots att de anfaller Ukraina.
Så en inbjudan till Ryssland om att bli medlemmar i NATO, det borde vara ett av kraven för Sverige att ställa innan vi går med i NATO.

Ett annat krav vi borde ställa för att bli medlemmar i NATO, det är att NATO-länderna ska förbjudas att kriga utan NATO:s godkännande, som tex USA gjorde i Irak. För annars ökar ju risken att NATO-länder blir anfallna och att andra NATO-länder då tvingas försvara dem eller hjälpa dem militärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in