2022-04-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Pratar jag med en ryss via en översättningstjänst igen? Dina inlägg känns enahanda och onormalt långa som täcker långt mycket mer än vi dividerar om. Sist jag tjafsade med ryssar, i julas var det samma sak. För långa upprepande inlägg utan större variation. Lite variation i början på inläggen, sen kom propagadautläggningen.

Den gången i julas tjafsade vi hela natten. Tills jag blev helt övertygad. Jag är redan övertygad om ryssar med översättningstjänster. Du kanske inte är en sån. Men du visar tecknen.

Hur som helst har jag inte lust att gå till botten denna gång.

Så tack och adjö och Pravda Spatsiba 😊

Nej, eoku är bara sinnesjuk. Kolla igenom historiken; han vill att arbetsförmedlare ska söka bidrag åt arbetslösa och att "tågassistenter" ska sitta med kikare och varna lokförare om det står folk i kurvor. Han tycker också att lokförare är omoraliska som valt ett yrke där man ibland kör på självmördare.
För guds skull, svara honom inte, du kommer slita ditt hår av frustration till slut. Enligt eokus logik, så skulle kriget i Ukraina mycket väl kunna förklaras av att Putin var bakfull när han beordrade invasionen och därför borde vi istället skälla på de ryska vodkaproducenterna eller nåt.
Citera
2022-04-13, 23:55
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Men är det inte precis säkerhetsgarantier som NATO ger? Vad är annars poängen med medlemsskap?

Nu är det väl innan medlemskap vi pratar om. Dvs. vi pratar om att du ska få va med i klubben som spöar mobbare om de mobbar dig, men fram till dess får du klara dig själv.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Men är det inte precis säkerhetsgarantier som NATO ger? Vad är annars poängen med medlemsskap?
Visst. Det låter helskumt att inte Zelensky eller Finland skaffat sig säkerhetsgarantier under ansökan.

I Ukrainas fall för att skapa ett konstruerat krig.

I Finlands fall för att stressa upp dem och oss.

"Skriv på här, Putin kommer snart."

Verkligen ett primitivt och fult sätt att manipulera opinionen.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Vi har ingen av de (tre) situationer som Putin angav för invasionen av Ukraina. Nu kommer stress med kärnbestyckade plan etc

Man försöker tvinga oss in i ett oövertänkt beslut som nästan inte går att backa ifrån. Vi kommer att blandas in i krig och få terrorrattacker mot oss.

Därför försöker regeringen med detta trix med obekräftade uppgifter för att få oss att acceptera ett avtal "innan Putin attackerar igen".

Självklart skall man dessutom begära sådana garantier under förhandlingarna.

Helt vansinnigt att inte Zelensky gjort det.
Är det därför som Ryssland nu varnar med robotar längs våra gränser samt kallar vårt flygvapen för myggor, jävla maffia fasoner....Putin och Maffian är samma sak. Det är inte fredens man det är djävulen själv.
Citera
2022-04-13, 23:56
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Det tåget gick för många år sedan. Vi valde vår egen sida och åtnjöt tillfälligt skydd under USA:s kärnvapenparaply mot att vi inte skaffade egna. Sen föll Warzawapakten och Socialdemokraterna beslutade om införandet av den eviga freden. Då behövdes ju varken kärnvapengarantier eller egen militär längre och här är vi nu.
Vi har inte varit ett neutralt land på minst 20 år....
Citera
2022-04-13, 23:57
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Det är alldeles uppenbart att regeringen och tidningen gått ut för att försöka stressa folk till ett oöverlagt beslut. Annars skulle man inte gå ut med negativ information om Finlands ansökan. Dessutom alltså enbart "Uppgifter".

Zelensky borde ha krävt skydd under ansökan och vi med, naturligtvis.

Det gäller att smida medan järnet är varmt och kriget pågår.
Men varför enligt dig?
Citera
2022-04-13, 23:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Är det därför som Ryssland nu varnar med robotar längs våra gränser samt kallar vårt flygvapen för myggor, jävla maffia fasoner....Putin och Maffian är samma sak. Det är inte fredens man det är djävulen själv.
Just det har jag inte läst. Det låter som stress eller Expressen det med.

Men i vilket fall så är det märkligt att inte Zelensky eller Finland skaffat sig säkerhetsgarantier under ansökan.
Citera
2022-04-13, 23:59
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Men varför enligt dig?
USA och globala krafter försöker pressa in oberoende länder i unioner. Nu blir vi USA:s legoknekt och drar på oss terrorrattacker.
Citera
2022-04-13, 23:59
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Just det har jag inte läst. Det låter som stress eller Expressen det med.

Men i vilket fall så är det märkligt att inte Zelensky eller Finland skaffat sig säkerhetsgarantier under ansökan.
Du tror på allvar att Putin är en frisk människa alltså? Tragiskt....
Citera
2022-04-14, 00:00
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
USA och globala krafter försöker pressa in oberoende länder i unioner. Nu blir vi USA:s legoknekt och drar på oss terrorrattacker.
Terror attacker har vi haft tidigare med glöm ej Drottninggatan. Samt en hel del som svensk säkerhetspolis har gripit. Så jag vet inte vad du yrar om riktigt.
Citera
2022-04-14, 00:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du tror på allvar att Putin är en frisk människa alltså? Tragiskt....
Det har ingen betydelse i denna tråd vad vi tror om det.

Det är mycket märkligt att inte Finland och Ukraina skaffat sig säkerhetsgarantier under ansökan. Det låter som skrämselpropaganda.
Citera
2022-04-14, 00:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Terror attacker har vi haft tidigare med glöm ej Drottninggatan. Samt en hel del som svensk säkerhetspolis har gripit. Så jag vet inte vad du yrar om riktigt.
Den ena var när USA lurat oss till Afghanistan. Den andra när de lurat oss till Irak/Kurdistan.
Sammanlagt fem döda.

Det riskerar bli värre när vi blir fullvärdiga medlemmar i maffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in