2022-04-13, 18:25
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Nej, jag menar Sektdrottningen, Esbjörn han har inte brådska!
Däremot kanske kontraktet går ut för henne och vi vill väl inte att Sektdrottningsbarnen på nytt ska bli hemlösa.

Kontraktet kanske går ut
Du är rolig du. Vad är det för kontrakt du hittat nu då?
2022-04-13, 18:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
tack för input, jag tolkar det som att du liksom jag menar att det utifrån vad som går att bevisa juridiskt inte spelar någon roll vilka bakomliggande motiv man kan tycka sig se hos motparten, de kommer att vara omöjliga att bevisa och att strida med det som argument blir därför meningslöst.

Vi är överens. Hade det funnits något bevis lär det använts i debatten.
2022-04-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Esbjörn har inte behov av dessa pengar på det sättet, han kan njuta hur lyxigt han vill med eller utan dessa, vi pratar inte om en fattig looser.
Det får du ta med honom... Han säger själv att han är rundhänt och börsen töms i en faslig takt.
Looser är väl annars ett ord som beskriver Esbjörn ganska bra. Det har inte gått någon vidare i husaffären och det har till stor del varit hans egen förtjänst. Dessutom blir han skinnad av sin ombud. Tycker det skriker looser....
2022-04-13, 18:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är ju inte det. Det är sant, bevis? Tror inte det.
Har du bevis för att det är så?
Och du, kom ihåg att jag brukar ha rätt
2022-04-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Esbjörn är en mycket egen och envis person med stark egen vilja. Och att gå emot sin klient är givetvis något som Binninge inte under några omständigheter gjort.
Hur kan det komma sig att det fanns en så stor differens mellan den beskrivning som Binninge gjorde om Esbjörns kognitiva funktionsnedsättningar och den som Barry Karlsson beskrev i sin utredning?

Enligt Binninge saknade han begrepp som ”äganderätt” eller ens förståelse för att man kunde sälja fastigheter, men i Barry Karlssons utredning var han helt orienterad i tid och rum och genomförde alla tester med god koncentration och uthållighet.

Vad var syftet med Esbjörn Bolins generalfullmakt till Monica Pernroth Lüllmaa och varför användes den inte om Esbjörn Bolins kognitiva funktionsnedsättningar var så stora som Binninge beskrev dem? Varför lämnades det in ansökningar om God man trots att han under hela processen har haft förmågan att ta alla beslut själv?

Har Pernroth Lüllmaa använt fullmakten för att sälja någon av Esbjörn Bolins bostadsrätter eller andra tillgångar?
2022-04-13, 18:58
Medlem
Citat:
Vilka bevis då?
Det är fel.

Då har du väl bevis för ditt påstående om det ska vara trådsanning.
2022-04-13, 19:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Medlaren och alla ombud är ytterst kompetenta. Det första ombudet känner de sedan länge

Nååå, vad är det då som ånyo orsakar ett ”ångerbrev” nytt ombud och ny general?
2022-04-13, 19:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Esbjörn är en mycket egen och envis person med stark egen vilja. Och att gå emot sin klient är givetvis något som Binninge inte under några omständigheter gjort.

Om han är en envis person med stark egen vilja, som inte bara hittat på taktiken, men även fått Binninge att gå med på att bedriva smutskampanjen i media och förhala den juridiska processen så mycket som möjligt, varför är han då ett hjälplöst offer som inte ens vågar träffa Ebba tillsammans med sitt ombud? Hur har Ebba kunnat lura av honom fastigheten?
2022-04-13, 20:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Har du bevis för att det är så?
Och du, kom ihåg att jag brukar ha rätt
Om du visar din visar jag min
Hur var det med EBs brev som hon skrev till Esb i februari 2021 ?!
Senast redigerad av braattha 2022-04-13 kl. 20:28.
2022-04-13, 20:26
Medlem
Citat:
Han skriver på en fullmakt.
Utan en fullmakt så kan inte Binninge göra en polisanmälan.

Just det, man behövde en sån kom man på.. i december. Bara några dagar innan polisanmälan lämnades in.

3 månader efter den aktuella händelsen.
2022-04-13, 20:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Medlaren och alla ombud är ytterst kompetenta. Det första ombudet känner de sedan länge
Det var extremt kompetent att gå ut med att huset var värt 5,7 miljoner utan att ha på fötterna
MPLs man och son gick inte övertala eller ?
2022-04-13, 20:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ok vem ville anmäla henne för trädfällningen, inte Esb i alla fall!
Han var ovetandes då det kom till hans kännedom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in