2022-04-13, 20:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Den här tråden har bjudit på många asgarv idag. Generalens påståenden om hans ”grundläggande analyser” var ett guldkorn. Någon annan som märkt att säkerheten sjunkit från 130 till 95 procent den senaste veckan? Detta är ju monumentalt för fan! Tottenham har nu 5% chans på fjärdeplatsen och Liverpools chans att ta hem det är också 5%.

Om Tottenham kniper fjärdeplatsen ser jag just nu mer fram emot efterspelet här i tråden än något annat. Det har potential att bli episkt.

Det är inte alltid lätt att vara frekvent besökare i detta dårhus men måste erkänna att det förgyller vardagen på sitt sätt.
Var har jag skrivit att Tottenham har 5% chans att ta 4:e platsen? Vad jag skrev är att min försäsongsanalys om vilka lag det blir som hamnar 1-4 denna säsong har (såhär långt) stämt in med sisådär 95%. Men om Tottenham faktiskt skulle knipa fjärdeplatsen (Ngt som jag inte tror att de kommer att klara av), så ska jag vara den första här inne gratta.

Annars så har vi alla gott av att vara dårar lite då och då, eftersom att det blir tråkigt att bara vara normal hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det kommer tyvärr inte bli så mycket underhållande efterspel dock. Profeten har kommit med hundratals dumma uttalanden och oavsett vad det gäller eller om det finns pengar involverat (som att Conte inte skulle tänka sig Spurs) så slutar det bara med bortförklaringar ändå. Så blir det dock när man handskas med en jättebebis vars vokabulär inte innehåller orden "jag hade fel". Finns alltid något att skylla på eller att man vrider på vad man sagt ursprungligen för att det ska låta bättre.

Imponerande annars av Chelsea att bjuda upp igår, blir intressant att se ikväll om Atletico kan rubba City.
Vadå? Jag har inte kommit med några bortförklaringar öht, och i saker som jag har råkat att ha fel i, så är jag alltid den första till att erkänna det - såpass rakryggad tycker jag att fler användare här inne borde vara.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-13 kl. 20:37.
Citera
2022-04-13, 20:43
Medlem
Drickbacks avatar
Roman Abramovitj sägs ha fått 70 miljarder frysta på Jersey, är det kaffepengar för honom eller mycket har han tro 🤔
Citera
2022-04-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Roman Abramovitj sägs ha fått 70 miljarder frysta på Jersey, är det kaffepengar för honom eller mycket har han tro 🤔
Tänk hur mycket det finns på alla andra skatteparadis öar han lagt tillgångar på..
Dessa ryssar som blev rika när Sovjetunionen föll blev RIKA utan inga nådiga mått.
När man har ett par yachter värda några miljarder st,äger troligen 100tal lägenheter/hus värda 100tals miljoner st.
Det var en artikel för 15-18års sen i en ekonomi tidning i USA ,där det hade varit en boom av ryska affärsmän köpt upp bostäder av lyx över hela USA,
De hade då kommit upp i 900st över 5m $,tänk den kom krisen och bankskqndalerna ,Goldman Sachs mm,då kom ryssarna köpte mer.
Citera
2022-04-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Var har jag skrivit att Tottenham har 5% chans att ta 4:e platsen? Vad jag skrev är att min försäsongsanalys om vilka lag det blir som hamnar 1-4 denna säsong har (såhär långt) stämt in med sisådär 95%. Men om Tottenham faktiskt skulle knipa fjärdeplatsen (Ngt som jag inte tror att de kommer att klara av), så ska jag vara den första här inne gratta.

Annars så har vi alla gott av att vara dårar lite då och då, eftersom att det blir tråkigt att bara vara normal hela tiden.
Arsenal ligger femma och måste vinna sin innestående match med tio mål pga sämre målskillnad än Tottenham för att kliva upp på fjärde. Så var du får dina procentsatser från begriper jag inte. Det blir enklare för dig själv och alla andra om du bara skriver att u just nu har 3 av 4 rätt. Du svänger dig med procentsatser byggda på rödvita glädjekalkyler och leker expert utan någon som helst uppbackning.

Och om du menar att det är 95% av säsongen som toppen har sett ut som du tippade den så har du fel även där.

Utveckla gärna hur du går tillväga med dessa analyser så att vi andra kan förstå. Då finns det kanske en liten chans att en seriös diskussion kan föras. Inga bortförklaringar nu

Här är vi alla dårar, helt klart
Citera
2022-04-13, 21:55
Medlem
De jag märkt generalen analyserat är:
Top 1-4 där ska han ha cred för gjort de bra,men det skulle många kunna,de e Arsenals placering som många höjer ögonen för,men han gjort de bra där generalen.
Sen Conte deblacet där han skulle bli nästa Arsenal manager,skulle aldrig till Spurs=jättefel,med 10.000%
Sen sista, Vlahovic skulle till arsenals.visst,hade Chiesa inte skadat sig hade han hamnat där troligen,men gudarna ville annat o Vlahovic hamna ej i Arsenal.

Så just nu är Generalen 50% rätt
Citera
2022-04-13, 22:00
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tänk hur mycket det finns på alla andra skatteparadis öar han lagt tillgångar på..
Dessa ryssar som blev rika när Sovjetunionen föll blev RIKA utan inga nådiga mått.
När man har ett par yachter värda några miljarder st,äger troligen 100tal lägenheter/hus värda 100tals miljoner st.
Det var en artikel för 15-18års sen i en ekonomi tidning i USA ,där det hade varit en boom av ryska affärsmän köpt upp bostäder av lyx över hela USA,
De hade då kommit upp i 900st över 5m $,tänk den kom krisen och bankskqndalerna ,Goldman Sachs mm,då kom ryssarna köpte mer.
Mest troligen kaffepengar för honom, helt sjuka summor.
Citera
2022-04-13, 23:50
Medlem
Att Tottenham kniper fjärdeplatsen talar det mesta för nu. Spurs är i storform medan Arsenal måste ruska av sig två ganska pinsamma förluster och få tillbaka självförtroendet.
Citera
2022-04-14, 00:28
Medlem
Drickbacks avatar
Kommande matcher för Liverpool & City

Liverpool
• Manchester City (FA Cup - N) - April 16
• Manchester United (Premier League - H) - April 19
• Everton (Premier League - H) - April 24
• Villarreal (Champions League - H) - April 26/27
• Newcastle (Premier League - A) - April 30
• Villarreal (Champions League - A) - May 3/4
• Tottenham (Premier League - H) - May 7
• Aston Villa (Premier League - A) - May 10
• Southampton (Premier League - A) - May 15 *Could be moved if Liverpool reach FA Cup final
• Wolves (Premier League - H) - May 22
• Champions League final - May 28 *If Liverpool beat Villarreal

Man City
• Liverpool (FA Cup - N) - April 16
• Brighton (Premier League - H) - April 20
• Watford (Premier League - H) - April 23
• Real Madrid (Champions League - H) April 27
• Leeds United (Premier League - A) - April 30
• Real Madrid (Champions League - A) - May 4
• Newcastle (Premier League - H) - May 8
• West Ham (Premier League - A) - May 15
• Aston Villa (Premier League - H) - May 22
• Champions League final - May 28 *If City beat Real Madrid
Citera
2022-04-14, 00:35
Medlem
Endera laget har även FA-cup-final 14:e maj.
Citera
2022-04-14, 00:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Endera laget har även FA-cup-final 14:e maj.
Stämmer bra, i princip alla matcher är ju en final när man vill åt gulden.
Citera
2022-04-14, 01:17
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tja, i teorin så kan ju samtliga av PL-lagen som hamnar topp 4 vinna 4 titlar, eller?🤔 Dock så är Liverpool och deras fans väldigt högljudda av sig ang detta - precis som ni var för 2-3 år sen då ni skulle gå obesegrade och slå Arsenal’s Invincible säsong😅 Men ja, Liverpool är de facto ett av världens bästa lag just nu, och givetvis så ska deras fans få vara stolta av det.

Men du tror inte att Villarreal skulle klara av att slå ut Liverpool över 2 matcher, som de gjorde mot Bayern och Juve? Du tar det alltså för givet att Liverpool har redan bokat finalbiljetten?

Klart det är möjligt att Villareal slår ut Liverpool, har aldrig sagt att så inte är fallet. Däremot är Villareal ungefär det på förhand lättaste motstånd Liverpool kunde få i en CL semifinal. Lätt kommer det inte bli, men visst ska Liverpool ta sig till final här. Allt annat vore en rejäl missräkning!

Hoppas på två underhållande semifinaler hur som.
Citera
2022-04-14, 01:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Klart det är möjligt att Villareal slår ut Liverpool, har aldrig sagt att så inte är fallet. Däremot är Villareal ungefär det på förhand lättaste motstånd Liverpool kunde få i en CL semifinal. Lätt kommer det inte bli, men visst ska Liverpool ta sig till final här. Allt annat vore en rejäl missräkning!

Hoppas på två underhållande semifinaler hur som.
Jo, det kan jag väl vara enig i.

Men jag tror dock att Liverpool kommer att få det mkt kämpigare mot Villarreal än vad ni tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in