2021-10-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Viasat är fortfarande ett starkt etablerat varumärke i Sverige och Norden oavsett om sändningarna kommer via satellit eller fiber.
Ja, men namnvalet är solklart eftersom det inte går via sat. längre.
Citera
2021-11-18, 11:09
Medlem
KATASTROF bolaget ALLENTE

Rekommenderar en sida på trustpilot.se —> Allente / Canal Digital .

Där framgår hur svårt det är att komma i kontakt m bolaget, när man ej längre önskar vara deras kund.

Att uppsägning inte håller/är svag när den är gjord per telefonen, är känt. Men seriösa bolag kan ändock godta detta.

Här har vi ett bolag, där kunder slussats, från Canal Cigital, till Allente, (utan vidare)…. fakturor har ändrat utseende och kunden därmed lätt blir bort dribblad.

Abonnemang rullar på, kunder försöker gå ut från sina abb. när när bindningstiden närmar sig slutet, men bolaget vägrar svara, några har fått automail, och fakturor fortsätter komma.

Det finns ett ekonomiskt intresse från samhället att individer icke hamnar hos kronofogden. (Kronofogde skulder belastar i slutet oss skattebetalare.
Därför borde detta förfarande uppmärksammas, i likhet med som skedde #oseriöst upplagd mobilabonnemang, på 2000-talet, och ”oseriösa”-el leverantör som härjade på åren 2010-talet.

Of topic/ du har alltid rätt att begära ”slut faktura”. Detta är bra att veta.

Företaget kan fortsätta sända fakturor, men då måste du som kund noggrant bevaka: när inkassobrevet kommer från inkasso måste du ”BESTRIDA” detta. Du bestrider genom att skiva till inkasso bolaget.

Då, kommer bolaget försöka ta in fakturerade pengar genom kronofogden.

Dock, har du nu möjlighet att få ditt ärende prövad rättsligt.

Det är fördj#vligt att företag idag, 2021, tillåts härja/rida på dom som ej behärskar svenska språket eller ej har kunskap hur man ska orientera sig i avtal/uppsägning när bolaget trilskas.

Förfallna fakturor som genom kronofogden hamnar hos gemene man, hos oss skattebetalare som i slutändan betalar detta via skatte sedeln.

SKÄRPNING!…oseriösa Allente!!!…

P/s: glöm inte spara på all kommunikation som kommer till pass vid bestridande.
D/s: Sänder du en uppsägning via vanlig post MÅSTE du sända rekomederat brev med MOTTAGARE BEVS. Detta hjälper oftast postombud dig med (en kostnad på ca 100-200kr).
Senast redigerad av Ny-ans 2021-11-18 kl. 11:33.
Citera
2021-11-18, 11:27
Medlem
Facades avatar
Jag sade nyss upp mig från ”Allente” (vafan är det för jävla namn egentligen?).

Det hela började med en dörrknackning från Viasat, första gången jag skriver på något på det viset och sista gången.
Påtalar om och om igen att jag INTE vill ha bindningstid.
Läser igenom avtalet där det står att det inte är bindningstid.
Blir bunden på 2 år.
Bindningstiden som var icke existerande menades i papperna på paketet jag valt, inte på abonnemanget som stod i det finstilta längst bak som jag tyvärr missade.
Mitt fel men förbannad ändå.

Ringde nu för att säga upp det lagom tills dessa 2 år är slut.
Möts av en riktigt jävla dryg jävel som gång på gång låtsades som att han försökte förstå sig varför jag ville säga upp det men gång på gång upprepade att han ”inte kunde förstå varför jag ej vill ha bindningstid”.
Upprepade gång på gång att jag bara vill säga upp men han ska ”försöka förstå” hela tiden.
Slutar med att jag gapar och skriker att han absolut INTE behöver försöka förstå utan enbart säga upp!
Men han fortsätter med sitt förstå-sig-på snack.

Var en jävla pärs att genomlida den dryga jäveln.

Aldrig. Någonsin. Mer.

Förövrigt gick vi tillbaka till Telenor som vi hade innan vi skrev på ”allente” som bemötte oss med ett ”tack och hoppas ni blir återigen kunder hos oss” när vi sade upp dom i förmån till ”Allente”.
Sådant bemötande går man tillbaka till.
Detta bemötandet tänker jag aldrig gå tillbaka till.
Citera
2021-11-18, 13:09
Medlem
Västkustskts avatar
Det här är en total katastrof.
Citera
2021-11-18, 13:11
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
KATASTROF bolaget ALLENTE

Rekommenderar en sida på trustpilot.se —> Allente / Canal Digital .

Där framgår hur svårt det är att komma i kontakt m bolaget, när man ej längre önskar vara deras kund.

Att uppsägning inte håller/är svag när den är gjord per telefonen, är känt. Men seriösa bolag kan ändock godta detta.

Här har vi ett bolag, där kunder slussats, från Canal Cigital, till Allente, (utan vidare)…. fakturor har ändrat utseende och kunden därmed lätt blir bort dribblad.

Abonnemang rullar på, kunder försöker gå ut från sina abb. när när bindningstiden närmar sig slutet, men bolaget vägrar svara, några har fått automail, och fakturor fortsätter komma.

Det finns ett ekonomiskt intresse från samhället att individer icke hamnar hos kronofogden. (Kronofogde skulder belastar i slutet oss skattebetalare.
Därför borde detta förfarande uppmärksammas, i likhet med som skedde #oseriöst upplagd mobilabonnemang, på 2000-talet, och ”oseriösa”-el leverantör som härjade på åren 2010-talet.

Of topic/ du har alltid rätt att begära ”slut faktura”. Detta är bra att veta.

Företaget kan fortsätta sända fakturor, men då måste du som kund noggrant bevaka: när inkassobrevet kommer från inkasso måste du ”BESTRIDA” detta. Du bestrider genom att skiva till inkasso bolaget.

Då, kommer bolaget försöka ta in fakturerade pengar genom kronofogden.

Dock, har du nu möjlighet att få ditt ärende prövad rättsligt.

Det är fördj#vligt att företag idag, 2021, tillåts härja/rida på dom som ej behärskar svenska språket eller ej har kunskap hur man ska orientera sig i avtal/uppsägning när bolaget trilskas.

Förfallna fakturor som genom kronofogden hamnar hos gemene man, hos oss skattebetalare som i slutändan betalar detta via skatte sedeln.

SKÄRPNING!…oseriösa Allente!!!…

P/s: glöm inte spara på all kommunikation som kommer till pass vid bestridande.
D/s: Sänder du en uppsägning via vanlig post MÅSTE du sända rekomederat brev med MOTTAGARE BEVS. Detta hjälper oftast postombud dig med (en kostnad på ca 100-200kr).

Jag sa upp Allente i somras över telefon utan problem, dock så ringde det 4-5 olika säljare de nästkommande 2 månaderna som försöke få mig att stanna.
Citera
2021-11-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag sa upp Allente i somras över telefon utan problem, dock så ringde det 4-5 olika säljare de nästkommande 2 månaderna som försöke få mig att stanna.
Då är du sannolikt intresserad att inte behöva betala andras förfallna fakturor med skattesedeln?
Eller vad menar du? Det borde väl vara norm att kunder når företaget… eller hur?
Citera
2021-11-18, 14:30
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Då är du sannolikt intresserad att inte behöva betala andras förfallna fakturor med skattesedeln?
Eller vad menar du? Det borde väl vara norm att kunder når företaget… eller hur?

Absolut, vad jag menade var att jag inte hade några problem att n dem eller avsluta mitt abonnemang över telefon.
Citera
2022-03-18, 02:09
Medlem
GingerJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
De kunde ha behållt Viasat istället för töntnamnet Allente.

Det är en förkortning för All Entertainment...
Citera
2022-03-29, 20:58
Medlem
🤮 ALLENTE dömdes att ersätta kund med 2000kr. 🤮 Läs nedan

Bakgrund:

Allente Group AB 🤡 ….har genom Kronofogdemyndigheten försökt driva in pengar av en kund, vilket var felaktigt.

Kundeden fick dock rätt hos tingsrätten.

Stockholms tingsrätt dömde (2 Mars 2022), Allente att betala 2000kr till kunden.

Allente domen finns på Lexase.

STOCKHOLMS TINGSRÄTT Avdelning 2 / TREDSKODOM/ 2022-03-02
Meddelad i Mål nr FT 17440-21
Senast redigerad av Ny-ans 2022-03-29 kl. 21:02.
Citera
2022-04-13, 13:50
Medlem
Erki122s avatar
Å nu meddelar Allente att streamfunktionen på de äldre boxarna inte kommer fungera!! För att streama kommer du behöva använda Allente-appen eller uppgradera till en ny box!!..

Antog att att det skulle bli någon slags kompensation till alla som har de äldre boxarna
Haha icke då, dom har alltså mage till att ta betalt för en ny boxer för att få ta del av streamfunktionen.
Citera
2022-05-26, 22:52
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Å nu meddelar Allente att streamfunktionen på de äldre boxarna inte kommer fungera!! För att streama kommer du behöva använda Allente-appen eller uppgradera till en ny box!!..

Antog att att det skulle bli någon slags kompensation till alla som har de äldre boxarna
Haha icke då, dom har alltså mage till att ta betalt för en ny boxer för att få ta del av streamfunktionen.
Det är förvånandsvärt hur kort livslängd det är på boxarna. Jag har en kompis som extraknäckte på Transcom för många år sedan. Viasat behövde akut personal som kunde korta ner telefonköerna, anledningen? Jo, det var tusentals kunder vars boxar ej längre fungerade och de skulle tvingas köpa nya...
Uppdrag granskning borde fan kolla upp detta, det känns som bedrägeri på en enorm jävla nivå!
Citera
2022-06-13, 13:49
Medlem
aina08s avatar
När jag startade denna tråd för 2 år sedan trodde jag nog att Allente skulle kunna bli något bra då Canaldigital och Viasat varit två stora aktörer som väldigt länge konkurrerat med varandra.
Men vilket skitbolag det blev!
Utbudet är väl kanske ok men servicen mot sina kunder verkar ha havererat totalt.
Tror knappt att jag lyckats hitta en enda positiv kommentar någonstans om dom.
Jag sa själv upp mitt abonnemang (efter nästan 15 år hos Canaldigital) men min gamla far är fortfarande kund (sedan Viasat). Jag får hjälpa honom ibland när nåt strular och Allente är de företag som är svårast att ha att göra med.
De vägrar svara på nåt om jag inte åker hem till honom och vi ringer tillsammans, sitter i låååång telefonkö och sen försöker bevisa att han är med i telefonen.
De svara inte ens på generella frågor som till och med går att hitta på nätet, information dom skriver ut på sin hemsida.
"På grund av GDPR får vi inte svara..." Helt sjukt.

Försökte chatta med kundtjänst senast idag. Ville veta varför gubben inte kan se serier på Viaplay längre vilket han kunnat tidigare. Han har Bas-utbudet, vilket han alltid haft och Viaplay har ingått.
Enligt Viaplay ska det gå men hänvisar till Allente.
Jag får inget svar på frågan från Allentes kundtjänst då han inte ringt in själv, eller så behöver jag en fullmakt.
Vad jag förstår efter lite letande på deras sida så ska de nu mera bara gå att se streamad tv på Viaplay med Bas. Frågan är ju bara varför det även gick att se serier och film tidigare, i flera år.
Men då de vägrar svara på frågan i kundtjänst förblir frågan helt obesvarad.
Kan inte ens logga in på "Mina sidor" längre med den inloggning som tidigare fungerat men inte heller de svarar dom nåt om utan säger bara att "vi har inte ändrat nåt, och på grund av GDPR kan vi inte hjälpa dig".
Har använt min mail för inloggning tidigare då gubben inte har någon mail. Men om det är problemet svarar dom inte heller på.
Man får bättre service genom att prata med sig själv än deras kundtjänst

Frågan är om jag måste lägga en hel dag och åka en massa mil hem till gubben och försöka komma fram på telefonen för att få svar på dessa frågor. Eller om ja ska testa att ringa och säga att jag är han. Men då ska dom väl säkert ha Bank-id, som han inte heller har.
Senast redigerad av aina08 2022-06-13 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in