När jag startade denna tråd för 2 år sedan trodde jag nog att Allente skulle kunna bli något bra då Canaldigital och Viasat varit två stora aktörer som väldigt länge konkurrerat med varandra.
Men vilket skitbolag det blev!
Utbudet är väl kanske ok men servicen mot sina kunder verkar ha havererat totalt.
Tror knappt att jag lyckats hitta en enda positiv kommentar någonstans om dom.
Jag sa själv upp mitt abonnemang (efter nästan 15 år hos Canaldigital) men min gamla far är fortfarande kund (sedan Viasat). Jag får hjälpa honom ibland när nåt strular och Allente är de företag som är svårast att ha att göra med.
De vägrar svara på nåt om jag inte åker hem till honom och vi ringer tillsammans, sitter i låååång telefonkö och sen försöker bevisa att han är med i telefonen.
De svara inte ens på generella frågor som till och med går att hitta på nätet, information dom skriver ut på sin hemsida.
"På grund av GDPR får vi inte svara..." Helt sjukt.
Försökte chatta med kundtjänst senast idag. Ville veta varför gubben inte kan se serier på Viaplay längre vilket han kunnat tidigare. Han har Bas-utbudet, vilket han alltid haft och Viaplay har ingått.
Enligt Viaplay ska det gå men hänvisar till Allente.
Jag får inget svar på frågan från Allentes kundtjänst då han inte ringt in själv, eller så behöver jag en fullmakt.
Vad jag förstår efter lite letande på deras sida så ska de nu mera bara gå att se streamad tv på Viaplay med Bas. Frågan är ju bara varför det även gick att se serier och film tidigare, i flera år.
Men då de vägrar svara på frågan i kundtjänst förblir frågan helt obesvarad.
Kan inte ens logga in på "Mina sidor" längre med den inloggning som tidigare fungerat men inte heller de svarar dom nåt om utan säger bara att "vi har inte ändrat nåt, och på grund av GDPR kan vi inte hjälpa dig".
Har använt min mail för inloggning tidigare då gubben inte har någon mail. Men om det är problemet svarar dom inte heller på.
Man får bättre service genom att prata med sig själv än deras kundtjänst
Frågan är om jag måste lägga en hel dag och åka en massa mil hem till gubben och försöka komma fram på telefonen för att få svar på dessa frågor. Eller om ja ska testa att ringa och säga att jag är han. Men då ska dom väl säkert ha Bank-id, som han inte heller har.