Citat:
Ursprungligen postat av
Halte Harald
Dom ringde från förskolan och ville ha tillbaka dig i sandlådan! Hur fan orkar du gå runt med denna barnsliga mentalitet? Om jag kastar en snöboll på dig då är det bästa du kan göra att kasta tillbaka?
Oroa dig varken för Sara, Patrik eller dumpen folket dom vet precis vad dom gett sig in på och är uppenbarligen beredda att gå långt för att hänga ut vidriga gäddor.
Då har dom lite samma inställning som jag och är i så fall lika mycket barn. Vad har dom att vinna på sitt engagemang ur personligt perspektiv? Pengar, berömmelse, att vara någon... Vad mer?
Inte hade väl Sjöberg sysslat med detta som sägs vara ganska ideellt om han hade haft något mer lukrativt och/eller roligare att göra.
Man ser fel i samhället som retar en och som man tycker är för jävligt men som för en själv inte på något sätt står i proportion till personlig vinst vs bry. Människor handlar inte alltid rationellt utan ofta känslostyrt, förmodligen till viss del även jag.
Alla politiska gräsrötter som slåss för aktivism hela sina liv... Alla djurrättsaktivister, veganer osv. Vad har dom att vinna? Vore det inte bättre för alla att bara acceptera att världen är som den är... Marginalnyttan av idealism och ideellt arbete är ju försvinnande liten.