2022-04-13, 06:34
Medlem
Ser man till filmstaden sergel blir det ju sämre på alla sätt. Det har så länge jag kan minnas funnits relativt välsorterade godisbutiker runtomkring Hötorget, ville man äta finchoklad, ha godishalsband, eller finsk lakrits var det inget problem.

Nu ska publiken dels titta på nästa marvel/dc film, dels köpa godisets motsvarighet till Solna korv, och betala hutlöst.

Jag hoppas det här driver fler att gå på Folkets bio, Svenska bio och liknande alternativ som vad jag vet inte infört dylikt trams.
Citera
2022-04-13, 06:36
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodpixel
Håller med om att det är en höna av en fjäder.
Däremot är det synd att som Filmstaden göra biobesök mindre attraktivt. Filmentusiaster kommer ju gå ändå givetvis, men hur blir det med exempelvis barnfamiljer? Bara biljetterna för en familj om fyra personer närmar sig tusenlappen. Ska alla ha snacks och dryck också... Självklart finns det såna som måste budgetera för det, får tänka ett extra varv och lägger pengarna på Netflix, Disney+ eller hyrfilm och lösgodis från Lidl till ungarna istället.

Många anser nog att biograferna är utdöende, i så fall är förbud mot medhavt godis en till spik i kistan.

Personligen har jag råd att ta min familj till bion och köpa snacks där, problemet är att om andra inte har det finns det snart ingen bio att gå till. Förväntad utveckling, men tråkig.
Jag har också råd att ta familjen på bio och köpa godis och snacks där. Men varför skall jag köpa något som är 4 ggr så dyrt som i affären? Godis, dricka och snacks till hela familjen kan du köpa på Ica för samma pris som till en av familjemedlemmarna om du köper på bion? Vem väljer att betala ockerpriser om man inte måste?
Citera
2022-04-13, 06:56
Medlem
staticages avatar
Går folk på bio fortfarande?
Det bästa som släpps är ju från streamingbolagen.
Hollywood har inte gjort nått värt att se sedan 90 talet.
Citera
2022-04-13, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag har också råd att ta familjen på bio och köpa godis och snacks där. Men varför skall jag köpa något som är 4 ggr så dyrt som i affären? Godis, dricka och snacks till hela familjen kan du köpa på Ica för samma pris som till en av familjemedlemmarna om du köper på bion? Vem väljer att betala ockerpriser om man inte måste?
Håller helt med.
Gäller även andra typer arrangemang som sport, konserter
där barn följer med men man kan ju tänka så för egna besök.
Citera
2022-04-13, 07:14
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Går folk på bio fortfarande?
Det bästa som släpps är ju från streamingbolagen.
Hollywood har inte gjort nått värt att se sedan 90 talet.

Senaste Bondfilmen slog något slags rekord, så folk verkar gå på bio, ja
Citera
2022-04-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Senaste Bondfilmen slog något slags rekord, så folk verkar gå på bio, ja
För egen del var det 20+ år sen jag var på bio.
Citera
2022-04-13, 07:29
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det för medtagen mat som folk äter på bio? Grillat får?

McDonalds menyer i påse har jag läst en del om i tråden. Andra har nämnt pizza och kebabrullar, så dylik snabbmat då.
Citera
2022-04-13, 07:34
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Borde strunta i att skriva men...

Sånt här får alltså människor att reagera kraftigt och engagera sig i. Fy fan vad sorgligt. Vilka fjuttiga problem man tycks ha.

Funderade också på det där och jag tror att på grund av covid, kriget i ukraina och andra tunga, deprimerande omvärldsnyheter så blir det en sorts eskapism att få engagera sig i en nyhet som inte är så gravallvarlig men ändå berör många i deras vardag på något sätt.
Citera
2022-04-13, 07:54
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är nog många som tänker precis som dig, inklusive jag. Det är inte det att jag inte har råd, men varför välja det dyrare alternativet när det finns billigare att tillgå.
Citera
2022-04-13, 07:59
Medlem
Whirls avatar
Brukar ha med en påse nötter, lite mörk choklad och en dunk med vatten i ryggsäcken. Om de seriöst tänker börja med någon sorts kroppsvisitering för att tvinga på folk sina svindyra kemikaliebomber ska jag be dem dra åt helvete.
Citera
2022-04-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Fast nä

Säg att du besöker en restaurang med stand-up som du gärna vill se. Du betalar inträde men känner att du tycker det blir för dyrt om du köper mat där så du tar med egen. Dock är stand-upen i första hand, maten är lite mer som ett tilltugg...Det är en bra jämförelse

Förstår att bion inte vill att man tar med eget snacks, det blir ju förlorade intäkter för dem. Dock förstår jag inte hur man ska hålla koll på det. Ska de kroppsvisitera innan man går in i salongen eller ska de ha vakter inne i salongen som håller koll på vad folk stoppar i sig

De hoppas väl på att de flesta följer de nya reglerna helt enkelt.
Citera
2022-04-13, 08:10
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar att det är fritt att tycka att de borde göra något annat exempelvis sänka priset på tilltugget. Att uttala förbud på detta sätt skapar bara en dålig image. Det visar ju även att det uppenbarligen varit »tillåtet« tidigare eftersom de säger att det nu är förbjudet.

Om det inte går att överleva på att ha biovisningar så finns det inte en tillräcklig efterfrågan för att bedriva den verksamheten. Att tjäna pengar på förbud och ocker har jag väldigt svårt för.

Helt ärligt så håller jag med dig i de flesta fall och kan lacka ur över fula sätt att tjäna pengar. I detta fallet så vill jag hellre ha kvar biografer i framtiden som har råd att investera i imax-biografer etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in