2022-04-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Gå på bio idag, för 165 kr och utan sitt eget godis? Med massa negeraraber som lever apedjävel? Och titta på folkmord-på-vita-är-bra-videos? Errrrrrrrrrrrr nej tack på den.

Bra sammanfattat.

Betala runt 150 spänn för att se woke-filmer, med 100 störande negerhanar som kaosar i biografen.
Nej tack!
Citera
2022-04-12, 22:11
Medlem
ziggarillens avatar
Svenska folket kan inte ens se en film utan att trycka i sig godis och läsk. Snart behöver dom väl bygga om och sätta in bredare stolar i salongen. Jag blir provocerad av hur alla lata fetknoppar bara blir större och tjockare. 60% går omkring och släpar på kilovis med späck och får diabetes.
Citera
2022-04-12, 22:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nu ska man ju iofs inte behöva undvika storfilmerna pga. risk för störande ungdomar, men de relativt få gånger jag gått på någon storfilm en lördagskväll t.ex. så har jag inte heller då haft problem med störande ungdomar. Samtidigt finns det ju helt klart, men frågan är hur vanligt det egentligen är om man inte ser Scary Movie 18 på Heron City? På vissa låter det ju som att man inte ens kan gå på bio idag.

Sägas bör att jag bor i en stad som har gott om stökiga ungdomar med utländskt påbrå och en enda Filmstaden, vilken är dit jag alltid går.

Självklart ska man inte ”behöva” undvika storfilmer men vissa biografer i kombination med vissa filmer på vissa tider innebär såklart en ökad risk för högre närvaro av ungdomar i grupp.

Men jag undviker absolut inte storfilmerna. Däremot går jag helst på de ”smalare” biograferna på udda tider. Då får man ofta sitta i en hyfsat tom salong med andra filmälskande vuxna.
Citera
2022-04-12, 22:29
Medlem
Panzeradlers avatar
Den dagen alla salonger har två pauser i filmen där jag kan få dricka lite vin och sträcka på benen samt tillser att det är vitt och störfritt kan jag tänka mig att strunta i att ta med något och börja gå på bio igen.
Citera
2022-04-12, 22:53
Medlem
Är detta verkligen en nyhet? Går folk på bio så ofta att kostnaden för godiset under filmen påverkar ens privatekonomi?
Det är väl inte värre än att man inte tar med eget kaffe på café eller sprit och öl till krogen. Vilka problem..
Citera
2022-04-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Godis & snacks räknas väl knappast som mat eller dryck...

Nej det skulle jag ju inte påstå, men det är ju det Filmstaden nu förbjuder; godis och snacks som inte köpts på bion.
Citera
2022-04-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Det är en bra anledning att inte gå dit. Kontantfritt, likadant där. Värst är att jag som 45+ undrar vart filmkulturen tog vägen. Det var "himmelskt" på 70- och på 80-talet, det var bra på 90-talet men med kulturmarxism och superhjältar har jag inget på en bio att göra längre.
Exakt. Kontantfritt är också helt sjukt. Förstår med rånrisk osv. Men det kan man ju hantera på annat sätt. Att inte kunna betala med svenska pengar liksom. Håller med. Bättre förr. Det var magiskt. Även den gamla popcorn maskinen. Mmmmmm..
Citera
2022-04-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Är detta verkligen en nyhet? Går folk på bio så ofta att kostnaden för godiset under filmen påverkar ens privatekonomi?
Det är väl inte värre än att man inte tar med eget kaffe på café eller sprit och öl till krogen. Vilka problem..

Håller med om att det är en höna av en fjäder.
Däremot är det synd att som Filmstaden göra biobesök mindre attraktivt. Filmentusiaster kommer ju gå ändå givetvis, men hur blir det med exempelvis barnfamiljer? Bara biljetterna för en familj om fyra personer närmar sig tusenlappen. Ska alla ha snacks och dryck också... Självklart finns det såna som måste budgetera för det, får tänka ett extra varv och lägger pengarna på Netflix, Disney+ eller hyrfilm och lösgodis från Lidl till ungarna istället.

Många anser nog att biograferna är utdöende, i så fall är förbud mot medhavt godis en till spik i kistan.

Personligen har jag råd att ta min familj till bion och köpa snacks där, problemet är att om andra inte har det finns det snart ingen bio att gå till. Förväntad utveckling, men tråkig.
Citera
2022-04-13, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Du är välkommen över.
Om du kommer över måste du ta med din mamma och mörda henne. Som jag bestämt.
Aha aa ne då slipper du äran av att ha mig kissandes på ditt golv.

I slutändan handlar det ju om att rösta med plånboken. Om biografens regler inte passar dig så besöker du inte biografen.
Citera
2022-04-13, 05:05
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Klart att det alltid känns bättre att betala mindre.

Jag bor i USA och åtminstone där jag bor har det varit förbjudet att ta med dryck och godis på bion sedan jag flyttade hit. Jag har dock aldig varit med om att de visiterat mig på ett tillräckligt noggrant sätt att de upptäckt de flaskor med kolsyrat vatten jag haft med mig (de kan be om att kolla väskan men om du lägger ett klädesplagg längst upp kommer de absolut inte flytta på detta).

Nu förespråkar jag absolut inte de nya reglerna. Men istället för att hålla på och förbjuda grejer hade det npg varit bättre om Filmstaden gått i riktning mot kedjor som Alamo Drafthouse i USA som erbjuder säten med nästan 180 graders lutning, en full meny med högkvalitativ mat, samt drinkar såsom t ex ett trettiotal mikrobryggerier på fat... allt serverat till din plats när du ber om det.

Sedan blir ditt biobesök iofs totalt tre eller fyra gånger dyrare än vad du betalade för biljetten men du har åtminstone njutit av kvällen och bion har förmodligen dragit in det de behöver för att få verkasmheten att gå runt.
Citera
2022-04-13, 05:11
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Känns som att Filmstadens verksamhet går så knackigt att dom är tvungna att köra en drastisk rövare för att öka inkomsterna. Resultatet blir att dom retar upp kundkretsen istället.

Kan inte tänka mig att detta kommer hejda biografdöden i det långa loppet. Det lär alltid finnas biografer - men dom kommer definitivt bli färre och bara visa dom allra största blockbusterfilmerna.
Citera
2022-04-13, 06:20
Medlem
Vad är det för medtagen mat som folk äter på bio? Grillat får?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in