Citat:
Ursprungligen postat av
hyssases
Fattar inte vad problemet ligger någonstans
Klart det inte är okej att ta med eget godis o snacks om de säljer där.
Lite som att ta gå in på en restaurang beställa in mat men ta med en egen öl
Ja fast inte alls.
1. Ta med egen öl in på restaurang blir olagligt och restaurangen förlorar sitt serveringstillstånd.
2. Du är på bio för filmen. Du är på restaurangen för ölen.
Jag hade haft exakt noll problem med konceptet om utbudet vore bättre och inte allting kostat som på Disneyland.
Jag tror det här beslutet kommer högt uppifrån USA där man alltid kört det här konceptet. Någon fick nys om att så gör man inte i Sverige och sen dök dollartecknen upp i ögonen utan att tänka på de kulturella skillnaderna och konsekvenserna. Personen i fråga utgick förmodligen ifrån att besökarna skulle köpa det precis på samma sätt som amerikaner gör det.
Jag tror inte man tjänar på detta. Jag har inte varit på bio sedan pandemin började och man blir inte mindre sugen när det blir snacksfritt/dyrt. Då duger OLED TV och surroundljud hemma ganska bra, det är förmodligen till och med bättre..
Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Trashigt imo.
Jag slantar gärna upp för popcorn/godis, är bra kvalitet och det är ju så dom tjänar pengar.
Ta betalt för filmen istället då. Som det är nu blir det något jävla Ryan Air koncept där flygbiljetten kostar 5 kr men om du vill ha med dig en handväska så kostar det 599.