2022-04-12, 18:02
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tänk om du skulle överträffa dig själv och skriva något vettigt någon gång. Vi har sett så många exempel på uppenbart fejkade händelser att det är märkligt att folk tror på lögnerna fortfarande.
Ryssland har inget att vinna på att attackera civila. De attackerar militär utrustning, deras mål är att befria hela Donbass.

Det är bara Ukraina som vinner på att visa upp hemska bilder och skylla på Ryssland.
Det är inte fejk, du lever i en alternativ verklighet, det är en defekt att leva så.
Citera
2022-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
De attackerar militär utrustning, deras mål är att befria hela Donbass.
Om man ska befria Donbass, varför inte bara sätta in försvar i Donbass? Om jag får spekulera handlar det varken om Donbass, hypotetiska nazister, EU eller NATO. Det är mer rimligt att det antingen handlar om gratis naturresurser, strategiskt läge eller en våt dröm om det forna Sovjet.
Citera
2022-04-12, 22:49
Moderator
-Info-s avatar
En massiv utredning pågår nu i Butja:

Citat:
Massiv utredning pågår i Butja – SVT på plats efter massakern

Efter att hundratals civila hittades döda i den ukrainska staden Butja för en dryg vecka sedan pågår nu en massiv utredning för att gå till botten med vad som hänt.
– Vi dokumenterar krigsbrott av alla slag. Mord, tortyr, sexuella övergrepp, bombning av civil infrastruktur, säger den ukrainska åklagaren Iryna Venediktova till SVT.

Lokala myndigheter uppger att man hittills hittat över 400 döda. Innan de begravs ska de noggrant dokumenteras som del av utredningen om misstänkta krigsbrott.
– Alla åklagare, utredare och experter i Ukraina kommer göra allt de kan, säger Venediktova.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/massiv-utredning-pagar-i-butja-svt-pa-plats-efter-massakern
Citera
2022-04-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

"Säger den ukrainska åklagaren" och "lokala myndigheter uppger".

"Alla åklagare, utredare och experter i Ukraina kommer göra allt de kan, säger Venediktova". Det tror jag också. Allt de kan för att bluffen ska upprätthållas.

Jo men visst serru, allt är frid och fröjd här i hönshuset. Hälsningar från Mickel Räv, din pålitlige vän...
Senast redigerad av Tumidanda 2022-04-13 kl. 02:51.
Citera
2022-04-13, 11:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
"Säger den ukrainska åklagaren" och "lokala myndigheter uppger".

Ja, om du trodde att ett orwellskt trollgäng från Ryssland skulle utreda brotten så förstår jag att du är besviken. Det här ska utredas på riktigt och inte diktas ihop från Putins bunker.

Man kan ju inte ha med personer i en utredning som exempelvis påstår att vattendroppar är händer och konvexa speglar är levande lik eller att ukrainarna dragit ut lik till gatorna med rep. Eller att det inte ens pågår ett krig eller en invasion*. Då blir det rena farsen. Nej, dessa personer får nöja sig med att trolla ryska medborgare i en rysk statlig TV-kanal istället. Några lögner hit eller dit gör väl ingen skillnad i ett land som dränks i lögner dagligen.

Förövrigt så kommer det även komma dit internationella experter och utländsk polis. Några exempel:

Citat:
UN Rights Office Gathering Evidence of Possible War Crimes in Bucha, Ukraine

https://www.voanews.com/a/un-rights-office-gathering-evidence-of-possible-war-crimes-in-bucha-ukraine/6515963.html
Citat:
Två internationella domstolar i Haag ska utreda påstådda krigsbrott i Ukraina.

https://www.svd.se/a/9KAvKr/misstankt-krigsbrott-i-butja-sa-sakras-bevis-for-rattegang
Citat:
Fransk polis i Ukraina – ska utreda krigsbrott
Frankrike har skickat poliser till Ukraina som ska hjälpa till att utreda krigsbrott i spåren av morden på civila runt Kiev.

https://www.svd.se/a/Wj5qPd/fransk-polis-i-ukraina-ska-utreda-krigsbrott

Man kan aldrig få det perfekt, men i jämförelse med ett gäng putin-troll från Ryssland så är ovanstående ändå ganska bra.

*) Att det inte pågår en invasion har till och med Rysslands utrikesminister sagt:

Citat:
Russia has not invaded Ukraine and doesn’t plan to attack other countries, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said on Thursday."

Källa: TASS

Så trollning sker på alla nivåer i Ryssland. Tänk och släppa lös ett gäng sådana här troll i en så här viktig utredning.
Citera
2022-04-13, 11:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tja, Ukraina är ju känt för prostitution så det var väl en bordell?

Det tänkte jag inte på.

Förmodligen ingår huvudskott i menyn. Vad gör man inte för en gucci-väska?
Citera
2022-04-13, 11:49
Avslutad
Citat:

skicka dit proffsen som utredde folkmordet i irak
dom vänder på alla stenar

"The logs showed there were more than 109,000 violent deaths between 2004 and the end of 2009.

They included 66,081 civilians, 23,984 people classed as "enemy""

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-11612731
Citera
2022-04-13, 14:16
Medlem
Citat:
Det tänkte jag inte på.

Förmodligen ingår huvudskott i menyn. Vad gör man inte för en gucci-väska?

Att ett av de påstådda offren påstods ha haft päls på sig stärker ju min i grunden skämtsamma men kanske ändå korrekta teori om bordell och prostitution.
Citera
2022-04-13, 14:26
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Tydligen är det Storbrittannien som massakrerat civila i Bucha.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6r0Ka/lukasjenkos-anklagelse-storbritannien-bakom-butja-massakern

Britterna måste vara jävligt bra på att smyga sig in obemärkta döda och våldta hundratals civila utan att ses eller avslöja sig med sin dialekt...
Citera
2022-04-13, 14:56
Medlem
Rysslands retorik blir bara galnare för var dag som går.
Saker är alltid fejk, och samtidigt egentligen false flag och så drar man upp någon påstådd överträdelse av USA från ett annat krig som är helt orelaterat för att relativisera övergreppet.
Allt för att skapa en så komplex soppa som möjligt så att folk ska bli förvirrade och glömma bort det enkla faktum att Ryssland tog beslutet att kriga i ett grannland och mörda civila.
Citera
2022-04-13, 16:31
Medlem
Citat:
Haha. Jag har också en ganska gedigen bakgrund i Försvarsmakten och är också befälsutbildad. Det är/var nog inga fel på Pliktverkets mönstringsförrättare och psykologer. Jag fick 9 av 9 möjliga på de intelligenstest de hade. De tvingade mig mer eller mindre att bli KB-elev och plutonchef när det begav sig. Jag känner mig inte som något geni och har aldrig haft jättelätt för matte men rent statistiskt så tillhör jag kanske de översta 2 - 3 procenten av befolkningen när det gäller just kognitiv och analytisk förmåga. Det innebär ju dock inte att jag inte kan ha fel, någon gång ibland.

Angående Butja så är jag tämligen övertygad om att det är en bluff. Media verkar redan ha släppt det och gått vidare, vilket tyder på att det var en bluff och nu när önskat resultat har uppnåtts så slutar man bara prata om det, innan de jobbiga frågorna och fakta knackar på. Det funkade på precis samma sätt i Syrien. Jag kände på mig att "Butja" ganska snabbt skulle släppas och glömmas.
Försvarsmakten har ju i så fall uppenbarligen gravt övervärderat din analytiska förmåga. Jag känner och andra sidan ytterligare en person med bakgrund inom försvaret som också gått och blivit foliehatt på äldre dagar, så du är ju förvisso inte helt ensam. Vad det beror på kan man ju bara spekulera i. Media gör inget annat än att prata om Butja och de fasansfulla krigsbrott som begåtts i Kyivområdet. Bara som ett rent test valde jag fyra nättidningar på måfå, samtliga hade artiklar om krigsbrotten och morden på civila i aktuellt område långt upp i flödet.
Senast redigerad av pf10 2022-04-13 kl. 16:35.
Citera
2022-04-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Polen och Ungern styrs också av judiska makten. Att de sen sätter sig lite på tvären försiktigt kommer de att straffas av snart. Polen har redan fått massa böter. Sanningen är att Polen och Ungern är självständiga stater, utan vasallstater som lyder (((USA))).

Jisses vilket snö-flingpaket hittade du den där världsbilden i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in