• 1
  • 2
2022-04-12, 10:11
Medlem
Det är min fråga.
Citera
2022-04-12, 10:35
Medlem
BigIvars avatar
Innan du kan få svar på den frågan får du visa att "MÖP-are" inte är välkomna i FM. Vad grundar du detta på?
Citera
2022-04-12, 10:36
Medlem
Booiis avatar
Jag hade väldigt många MÖP:ar i min pluton under lumpen.
Citera
2022-04-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Eftersom de (incels) är psykiskt sjuka. Inge' bra att ha i försvaret.

Gäller inte alla men gäller oroväckande många helt enkelt.
Citera
2022-04-12, 10:44
Medlem
retardators avatar
Vad är MÖP?
Citera
2022-04-12, 10:44
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Vad är MÖP?

Militärt överintresserad person.
Citera
2022-04-12, 10:48
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Militärt överintresserad person.

Hahaha, tack!
Citera
2022-04-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Innan du kan få svar på den frågan får du visa att "MÖP-are" inte är välkomna i FM. Vad grundar du detta på?
Läst det mycket och ofta genom åren helt enkelt. Att dom blir bortsollade
Citera
2022-04-12, 11:50
Medlem
De är inte ovälkomna. Men jag antar att de upplevs ha en förutfattade mening kring hur saker och ting fungerar som måste tränas bort. Bättre då att lägga tid på de som är ödmjuka och blanka blad.
Citera
2022-04-12, 12:36
Medlem
Nördar, där MÖP:arna är en underkategori, är generellt svåra att ha på stora företag/organisationer. Man föredrar flexibla personer och då hyr man in nördarna för, speciella uppdrag, helst via en mellanhand.
Citera
2022-04-12, 18:00
Medlem
Det beror väl på lite hur man definierar en MÖP. De som bara har ett brinnande intresse och gör bra ifrån sig passar in.

De som inte passar in är de som TROR att de är duktiga och kunniga, fast de inte är det. Denna typ av MÖP är oftast beläst och kan rabbla fakta och statistik och kunnig teoretiskt men inte i praktiken. De är vidare ofta i dålig fysisk form och inte intresserade av att bättra på fysiken. De är också ofta "fältsvaga" dvs de viker ned sig så fort det blir lite jobbigt (dvs utanför klassrummet). En dålig social förmåga är också vanlig, de passar helt enkelt inte in, är inga lagspelare även om de själva tror det.

Så en teoretiker med dålig fysik, som inte jobbar bra i lag och rent allmänt dålig socialt samt inte orkar med några strapatser är inget för försvarsmakten i de allra flesta roller.
Citera
2022-04-12, 21:19
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Nördar, där MÖP:arna är en underkategori, är generellt svåra att ha på stora företag/organisationer. Man föredrar flexibla personer och då hyr man in nördarna för, speciella uppdrag, helst via en mellanhand.

Jag har samma erfarenhet, en MÖP är ofta en person som inte är speciellt flexibel och funkar dåligt socialt.
Förklaringen är kanske att många av dom har aspberger eller autism (jag är ingen psykolog) och att det är därför dom fastnar så extremt för ett intresseområde.
Dessa individer är ofta extremt fyrkantiga och saknar förmågan att lösa eler skapa något själva, dom brukar kräva väldigt tydiga instruktioner där det inte finns möjlighet till någon flexibilitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in