2022-04-12, 20:23
Medlem
Min bild av flashbackare har tagit sig en törn efter den här tråden. Trodde att ni/vi var lite mer tech savy pirater som inte gått på bio sen torrenten uppfanns
Citera
2022-04-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Enda anledningen till att du desperat vill nyansera är ju för att du börjar inse att du hade fel hela tiden.
Håll käften helt istället (särskilt när det handlar om ämnen du inte har den minsta kunskap om) så slipper du pudla.

Detta är vad Mårten Schultz skriver på Twitter, dvs exakt det jag sagt hela tiden och som du och horunge hergickhan har bestridit nu i ett dygn;

Sedan tillägger han också något som jag inte ens diskuterat, men som både du och nämnda horunge har skrikit er hesa om, trots att ni inte förstått något om något.

https://twitter.com/martenschultz/status/1513444898858582016?t=Zt6i-bTu5VROumLZ6_NQPg&s=19
Suck... Du fattar fortfarande inte. Jag kollade upp Ordningslagen och fann att den inte är tillämplig för godisförbudet eftersom godisinnehav inte är en ordningsfråga. Så biografen kan inte jaga godis med stöd av just den lagen. SEDAN KAN ALLA ANDRA LAGAR I HELA VÄRDEN VARA ANVÄNDBARA. MEN INTE ORDNINGSLAGEN. Det var rimligt att kolla upp och lätt att bocka av. Sedan går jag och alla andra vidare. Men du fastnade i det sidospåret och kom inte ur det.

Schulz svar är väl i princip alldeles utmärkt! Lagen reglerar inte godisfrågan. Utan parterna måste träffa ett avtal.

Det enda jobbiga är att Schulz han skriver "i princip", det är ju en öppning. Just så som det ofta är.
Citera
2022-04-12, 20:45
Medlem
Är ju enkelt att lösa för SF.

Nu har de satt ner foten och lindar in bullshitet i "Vi vill erbjuda en helhetsupplevelse med snacks och dryck".

Upp till bevis då. Då ska lösgodiset vara PURFÄRSKT och fullt utbud som hemmakväll i skövde som folk vallfärdar till för att köpa lösgodis för norr om 11 kr/hg. By all means. Anser de att de kan erbjuda den premiumupplevelsen i färskt lösgodis med fullsortiment så låt dom ta sig av den utmaningen.
Citera
2022-04-12, 20:45
Medlem
Hemmakväll kommer att leva upp till sitt namn nu i alla fall.
Citera
2022-04-12, 20:49
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaf
Min bild av flashbackare har tagit sig en törn efter den här tråden. Trodde att ni/vi var lite mer tech savy pirater som inte gått på bio sen torrenten uppfanns

Har gått på bio typ 2-3 gånger de senaste 20 åren, och då var det för att någon annan bjöd mej på det. Självklart laddar man ju ner allt, fast samtidigt så är de flesta filmer så dåliga att de inte ens brukar kännas värda att ladda ner.
Citera
2022-04-12, 20:52
Medlem
Fialisans avatar
Vi slutar helt enkelt att gå på bio. Går redan på typ 800 spänn för familjen att gå på bio, ska alla då köpa lösgodis, en popcorn och en dricka snackar vi ju 1500 spänn.

Bättre att köpa lite lösgodis på ICA, en tvålitersläsk och micropop och betala för filmen på Disney eller Netflix eller var den nu streamas, så går hela kalaset på max 200 pix.

Hade redan dragit ner rejält sen de slutade ta cash. Vad är det för jävla beteende? En gång fick jag hoppa in och hjälpa två småflickor som hade fått med sig pengar för att köpa nåt gott. Hejdå skitbio.
Citera
2022-04-12, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Jag går inte på bio längre. Jag var inte välkommen som ovaccierad, så då har de tappat mig som kund

Det är en bra anledning att inte gå dit. Kontantfritt, likadant där. Värst är att jag som 45+ undrar vart filmkulturen tog vägen. Det var "himmelskt" på 70- och på 80-talet, det var bra på 90-talet men med kulturmarxism och superhjältar har jag inget på en bio att göra längre.
Citera
2022-04-12, 21:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Som sagt, det är över 20 år sedan jag var på bio så om det är en vanlig grej eller inte låter jag vara osagt, jag bara lade det in som en reaktion efter att ha läst ca 600 inlägg i tråden, ock några skribenter hade påpekat det.

Men som det visar sig så detta "förbud" kommer ha noll inverkan efter förklaringar från Filmstaden så det spelar ingen roll om man tar med sig eget godis/dricka in på biografen. Skulle vara lite kul att se någon försöka kliva in med en familje-pizza-kartong innanför jackan..

Nästa gång tar jag med knäckebröd och surströmming
Citera
2022-04-12, 21:14
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nästa gång tar jag med knäckebröd och surströmming

Från en fullsatt salong av 350 pers till 5 pers på tio röda
Citera
2022-04-12, 21:50
Medlem
carminaburanas avatar
Hey, fixar de ett ordentlig smågodis sortiment för 59.90/Kg, pringles för en tjuga etc, im all in.
Citera
2022-04-12, 21:51
Medlem
Gusselbys avatar
Borde strunta i att skriva men...

Sånt här får alltså människor att reagera kraftigt och engagera sig i. Fy fan vad sorgligt. Vilka fjuttiga problem man tycks ha.

Vad gäller ämnet så bryr jag mig inte alls, blev bara förvånad att höra att folk har med sig mat, dryck och godis på bion. Aldrig själv ens tänkt tanken och ingen annan i mitt sällskap som har haft med sig något heller. Skulle vara någon tablettask som legat i handväskan sedan tidigare möjligen.

Så nej, inget problem. Vilket jäkla snaskande man håller på med. Lika bra ni stannar hemma då som ni så surt säger att ni ska så kan vi andra få ha det lite lagom städat och mysigt för oss själva. Gottgottigottgott.
Senast redigerad av Gusselby 2022-04-12 kl. 21:55. Anledning: Ett d istf ett s hade smugit sig in.
Citera
2022-04-12, 21:53
Medlem
Saxofonjudes avatar
Senaste besöket på bio var kön till att köpa popcorn och godis så lång att jag hade missat början på filmen om jag ställt mig där. Finns inte en chans att jag kommer köa för sämre och dyrare utbud av godis.

Sen har man som många andra en stor tv hemma, bra ljud och cirkus 5 streamingtjänster, möjligheter att poppa mina egna förbannade popcorn och äta godis som är köpt billigt från en gigantisk butik nischad att bara sälja just godis. Alkoholhaltiga drycker kan förtäras, möjlighet att pausa filmen när jag vill, nära till toaletten. Oftast inga idioter som stör genom prassel, mobiltelefoner, prat, hostningar eller illaluktande fjärtar. Sen är ju en fördel också att jag kan om viljan så uppstår prassla, prata i telefonen, hosta eller släppa illaluktande fjärtar utan att behöva känna att man stör alla främlingar i salongen.

Jag kan ligga, sitta eller stå och ändra position efter min egna vilja i min egna sköna soffa. Behöver ej sitta i nån jävla råttfälla till stol och armbågas med fettot brevid som luktar fisk.

Varför ska man fara på bio egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in