2022-04-11, 07:08
Medlem
Jag går inte på bio längre. Jag var inte välkommen som ovaccierad, så då har de tappat mig som kund
Citera
2022-04-11, 07:10
Medlem
Har inte gått på bio på flera år förutom en handfull barnfilmer med ungarna. Jag kommer fortsätta ta med eget snacks men diskret under en jacka/i en väska och vägra dom att titta i den om dom frågar.
Citera
2022-04-11, 07:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Konstig jämförelse.. En resturang serverar mat och en biograf visar filmer.
Citera
2022-04-11, 07:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
När det väl vankas bio tycker att att det känns logiskt att köpa godiset på plats. Det känns lite som att ta med mat till restaurang.
Detta tror jag dock är något som kommer slå mot de med låga inkomster. Typ barn i singelhushåll och liknande. Det hade varit kul (eller möjligen intressant) att se en kalkyl på hur mycket de förväntar sig att tjäna på detta.

Vi har bara tagit med oss godis till en biograf, dryck och popcorn brukar man köpa där. Skälet till att man tar med sig eget godis är främst för att de har ett begränsat utbud. Det är liksom bilar, gott och blandat och kanske 5-6 andra påsar.
Citera
2022-04-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej dels är det ju knappt någon bemanning. Det är 1-2 pers vid kassorna nära ingången som scannar ens biljett. Ibland kollar ingen biljetten ens. Och de kollar ju inte vart man tar vägen sedan. Du skulle kunna hänga kvar hela dagen och glida runt mellan salongerna.

Men det viktiga. Nej självklart får de inte visitera någon.

Och att jag skulle pröjsa 50 spänn för popcorn som är poppade i Kina för 2 månader sedan, glöm det.
Det är inga problem för dom att kontrollera dig. Har du med en väska eller kasse då har dom rätt att få se vad du har i den innan du går in. Vägrar du att visa upp vad du har kan du få vända i dörren. Det blir alltså indirekt en frivillig visitation.
Fast ska detta bli verklighet måste dom anställa en hel hög med vakter för att det inte ska bli blodvite när lättkränkta mena blir avvisade när dom inte vill visa innehållet i becknarväskan.
Citera
2022-04-11, 07:25
Medlem
ost-e-knarks avatar
Svindyra snacks och läsk, tjugo minuter reklam när filmen egentligen skulle ha börjat så man stressar över p-boter, direktöversättning till arabiska två säten bort, högt prat i telefon och ett basketlag i raden framför.

Konstigt att folk inte vill gå på bio längre...

Projektor, duk och 5.1 är en av mina bästa investeringar för att hålla mig ifrån mentala sammanbrott på omvärldens alla idioter.
Citera
2022-04-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är inga problem för dom att kontrollera dig. Har du med en väska eller kasse då har dom rätt att få se vad du har i den innan du går in. Vägrar du att visa upp vad du har kan du få vända i dörren. Det blir alltså indirekt en frivillig visitation.
Fast ska detta bli verklighet måste dom anställa en hel hög med vakter för att det inte ska bli blodvite när lättkränkta mena blir avvisade när dom inte vill visa innehållet i becknarväskan.
Med stöd av vilken lag då?
Citera
2022-04-11, 07:30
Medlem
- Filmstaden gräver sin egen grav helt enkelt.

Styrelsen är väl i panik att hitta inkomster. Tror de kommer att göra en kovändning i detta,
med vissa förhållningsregler, annars kan de lika spika igen dörrarna helt, folk sitter mest
hemma ändå och stirrar på sina platta apparater. När gick man på bio senast

Filmstaden AB - Kassa och bokslut
https://www.allabolag.se/5560351651/bokslut
Senast redigerad av SKIL 2022-04-11 kl. 07:34.
Citera
2022-04-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Med stöd av vilken lag då?
Behövs ingen speciell lag. Dom äger lokalen, dom har rätt att neka inträde om du inte följer deras regler. Så länge dom inte nekar dig inträde och bryter mot bestämmelserna i diskrimineringslagen är det helt okej. Samma sak gäller på en restaurang, dom kan kräva att du hänger av dig kläderna innan du går in, finns inget lagstöd för det heller, men det väsentliga är att det inte bryter mot någon lag. Bara för att en sak inte står i lagtexten är det inte per automatik förbjudet
Citera
2022-04-11, 07:37
Medlem
FunkigLejonpungs avatar
Jag kommer fortsätta smuggla in öl och grillad kyckling in på biografen.
Citera
2022-04-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Nej. Det huvudsakliga syftet med att gå till en restaurang är dock att äta deras mat medan det huvudsakliga syftet att gå på bio är att titta på deras film.

Skulle du acceptera att betala för bestick, duk och servetter i restaurangens "upplevelseshop"? Såklart är du inte tillåten att ta med egna bestick utan det ingår i deras verksamhet att sälja bestick för 100 kr styck.
Citera
2022-04-11, 07:40
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Nej. Det huvudsakliga syftet med att gå till en restaurang är dock att äta deras mat medan det huvudsakliga syftet att gå på bio är att titta på deras film.

Skulle du acceptera att betala för bestick, duk och servetter i restaurangens "upplevelseshop"? Såklart är du inte tillåten att ta med egna bestick utan det ingår i deras verksamhet att sälja bestick för 100 kr styck.
Det var en väldigt bra analogi då det går utmärkt att kolla på film utan snacks, precis som det går utmärkt att äta med händerna, även om många föredrar tillbehöret i fråga.

För att inte uppvigla vill jag påtala att det är en strängeligen dålig idé att bära lösa kläder med stora fickor, som snackspåsar och halvlitersflaskor lätt ryms relativt obemärkta i.
Det kan anses oetiskt att göra så.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-04-11 kl. 07:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in