2022-04-12, 11:44
Avstängd
Man borde öppna en ren VIP-bio, där det kostar 350 kr för en film, men så får man det bio-besöket borde vara; stor bekväm soffa med dryck och popcorn ingår, och inget störigt slödder som "sladdat in"..
Citera
2022-04-12, 11:55
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
VIP är populärt, men visst, alla filmer kanske inte kan gå där.

Du är verklighetsfrånvänd som tror att störmomentet inte är en big deal för folk som besöker bio. Alla jag hört som talar negativt om bio gör det för att "hemma i soffan är det ingen som stör dem"..
Störmomentet är troligen kopplat till film (fjortisfilmer) eller salong (fjortissalonger) eller gjortistider (kl 23). När jag går på bio så är det lugnt och skönt, men enstaka undantag, senaste jag såg var Dune på stora salongen i Lund 18. Hur städat som helst.
Citera
2022-04-12, 12:00
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Man borde öppna en ren VIP-bio, där det kostar 350 kr för en film, men så får man det bio-besöket borde vara; stor bekväm soffa med dryck och popcorn ingår, och inget störigt slödder som "sladdat in"..
Jag var i New York 2018 innan corona. De har två läckra biografer på 42nd street. I båda sitter man i en fet skinn-fåtölj med all inställning, stort bord för dricka och popcorn osv, fantastiskt ljud. Den ena var dessutom 4:d-bio där fåtöljerna snurrade och stegrade som ett flygplan, det kom regn, man fick ett skott (av luft) i nacken. Något för dig? Tror biljetterna kostade $25 per styck och det var bara halvfullt. En kul upplevelse. Tyvärr bara skitfilmer (Skyscraper och Antman and wasp) fast det var ändå en upplevelse likvärdig med gröna lund.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-12 kl. 12:30.
Citera
2022-04-12, 12:08
Medlem
Arazands avatar
För mig beror det helt på min bioupplevelse. Kan kännas bortkastade pengar eller lätt värt
Citera
2022-04-12, 12:12
Medlem
Citat:

Jag gillar idén att man skulle kunna gå på VIP-bio. En stor biosalong med riktigt gott om utrymme, stora moderna sköna stolar i bästa material och design att sitta på och allt lyxigt fint. Bästa ljudet, bästa duken och så givetvis plats att ha sitt godis/läsk på. Även kunna hänga av sig ytterkläderna.

Att designa en sådan biosalong och ta 300-500 kr vore inte fel.

Det vore även en bonus att få slippa reklamen!
Citera
2022-04-12, 12:13
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Sagt som perspektiv: Biopriset har stigit enormt sista åren och publiken sjunker långsamt, och sedan finns dessutom corona som mer än halverat biobesöken 2020-2022. Hollywood går sämre än någonsin. Salongerna är tommare än någonsin. TS är helt verklighetsfrånvänd.

Vilket pris ska en biobiljett ha? Bio konkurrerar med TV. Att hyra en film på TV kostar kanske 49 kr. INGEN skulle gå på bio om det kostade 300 kr. Det är redan för dyrt, jag tror ett långsiktigt maxpris faktiskt är 100 kr, så länge hyrfilm kostar 49.

Bio har fortfarande för mycket exklusiva rättigheter för att konkurrensen ska vara rättvis. Visst har tiden mellan att en film finns tillgänglig på bio och via andra kanaler minskat men i många fall är det fortfarande ett stort glapp.
Att hyra en film för 49 kronor är inte riktigt samma sak som att gå på bio och se den nya filmen som du suktat efter i ett år eftersom den nya filmen oftast inte finns att hyra för 49 kronor.

Skogsmaran skulle nog kunna tänka sig betala dubbla biobiljettpriset för att streama vissa filmer om de fanns tillgängliga dag 1. Att ta sig till biosalongen är nog inte aktuellt däremot, ens om priset var 49 kronor.
Citera
2022-04-12, 12:16
Medlem
Jag har fan aldrig varit på en biograf där det varit stökig stämning. Det prasslas med lite påsar ibland, någon lång jäkel lutar sig framåt och skymmer men inget allvarligt som förstör upplevelsen. Inte en enda gång i mitt liv faktiskt.

Då har jag ändå kollat på film på Heron City, Mall of Scandinavia, Sergel och Medborgarplatsen etc.

Hur känner övriga Stockholmare?
Citera
2022-04-12, 12:17
Medlem
Citat:

Det finns flera stycken, vart bor du?
Citera
2022-04-12, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Det finns flera stycken, vart bor du?

Ren VIP-bio där inget annat än det finns i anläggningen?
Citera
2022-04-12, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag var i New York 2018 innan corona. De har två läckra biografer på 42nd street. I båda sitter man i en fet skinn-fåtölj med all inställning, stort bord för dricka och popcorn osv, fantastiskt ljud. Den ena var dessutom 4:d-bio där fåtöljerna snurrade och stegrade som ett flygplan, det kom regn, man fick ett skott (av luft) i nacken. Något för dig? Tror biljetterna kostade $25 per styck och det var bara halvfullt. En kul upplevelse. Tyvärr bara skitfilmer (Skyscraper och Antman and wasp) fast det var ändå en upplevelse likvärdig med gröna lund.
Lite långt att åka men visst är det häftigt
Citera
2022-04-12, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag gillar idén att man skulle kunna gå på VIP-bio. En stor biosalong med riktigt gott om utrymme, stora moderna sköna stolar i bästa material och design att sitta på och allt lyxigt fint. Bästa ljudet, bästa duken och så givetvis plats att ha sitt godis/läsk på. Även kunna hänga av sig ytterkläderna.

Att designa en sådan biosalong och ta 300-500 kr vore inte fel.

Det vore även en bonus att få slippa reklamen!

Precis, dags det öppnar
Citera
2022-04-12, 20:04
Medlem
Ghastens avatar
Tycker definitivt inte det är billigt. Dom få gånger sista 15 åren jag gått på bio är när jag fått ett presentkort.

Blir störd av alla idioter som förstör filmen. Håller på med mobiler, pratar, prasslar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in