2022-04-12, 09:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
jag tror att dom skulle tjäna mindre pengar om dom höjde priset vilket skulle resultera i att dom tvingades stänga ner och det inte fanns någon bio överhuvudtaget och av den anledningen så sågar jag ditt förslag. det är marknadsmässigt osunt.

Ja jag sa inte att det är lätt att höja priset med 100-200% men det är där det borde ligga enligt mig
Citera
2022-04-12, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
När soc/knarkpengar betalar då spelar inte priset någon roll

Jag tror det, vem som helst ödslar väl inte pengar hursomhelst, men 150 kr för att sitta ner i en varm sal framför en film är för billigt. De gör det av rastlöshet, inte intresse
Citera
2022-04-12, 09:48
Medlem
på nätet står det att om biljettpriset hade följt normal prisutveckling sen 70 talet borde det kosta ca 83kr nu.....
Citera
2022-04-12, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
på nätet står det att om biljettpriset hade följt normal prisutveckling sen 70 talet borde det kosta ca 83kr nu.....

Visst men ungdomars respekt för andra har blivit en tiondel, så på något sätt måste biobesökare få sin underhållning utan orimlig störning VARJE GÅNG eller?

Alternativet är väl att vakter sitter inne i bion och kastar ut folk som pratar, har mobilen framme, osv, men då ökar det omkostnaderna så biljettpriset måste öka, nån vakt kommer ju bli knivad till slut, och besökarna får knappast ro när Abdi å hans vänner skriker som fan när vakterna slänger ut dem, och förmodligen förstör de för 100 tkr på vägen ut också. Och sen klirrar de rutor på natten med..
Citera
2022-04-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Visst men ungdomars respekt för andra har blivit en tiondel, så på något sätt måste biobesökare få sin underhållning utan orimlig störning VARJE GÅNG eller?

Alternativet är väl att vakter sitter inne i bion och kastar ut folk som pratar, har mobilen framme, osv, men då ökar det omkostnaderna så biljettpriset måste öka, nån vakt kommer ju bli knivad till slut, och besökarna får knappast ro när Abdi å hans vänner skriker som fan när vakterna slänger ut dem, och förmodligen förstör de för 100 tkr på vägen ut också. Och sen klirrar de rutor på natten med..
har ju inga direkta synpunkter på priset i sig....är ju ett välldigt litet klientel som går på bio nuförtiden.....biografer är väl subventionerade av staten med.....som teatrar....en teaterbiljett borde väl kosta flera tusen igentligen....men det får vi andra betala fast det är ett fåtal som går på teater.
Citera
2022-04-12, 10:07
Medlem
Det är inte priset för biobesöket som det är fel på utan helt enkelt att folket förändrats. Det finns liksom ingen respekt eller förståelse för andra längre.

Nu har väl ändå biobesök alltid varit lite störigt i form av prasslande godispåsar och andra småljud, men som det varit sista tiden är det ofta folk som sitter och pratar om filmen, sitter och leker med sina mobiler, som springer in och ut till toaletten för de dricker för mycket läsk och så vidare.

Jag gillar bio ibland, men kan ju säga att det är bara när det är riktigt bra biofilmer som det är värt. De allra flesta filmer idag går lika bra att se på en storbilds-tv i lugn och ro hemmavids.

Om man går på barnbio så får man nog ändå leva med att där alltid finns barn som hörs och det ganska ljudligt.
Citera
2022-04-12, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det är inte priset för biobesöket som det är fel på utan helt enkelt att folket förändrats. Det finns liksom ingen respekt eller förståelse för andra längre.

Nu har väl ändå biobesök alltid varit lite störigt i form av prasslande godispåsar och andra småljud, men som det varit sista tiden är det ofta folk som sitter och pratar om filmen, sitter och leker med sina mobiler, som springer in och ut till toaletten för de dricker för mycket läsk och så vidare.

Jag gillar bio ibland, men kan ju säga att det är bara när det är riktigt bra biofilmer som det är värt. De allra flesta filmer idag går lika bra att se på en storbilds-tv i lugn och ro hemmavids.

Om man går på barnbio så får man nog ändå leva med att där alltid finns barn som hörs och det ganska ljudligt.

Ja VIP är det enda som funkar, men en stor anledning till att bio-besök är störiga, är att det är för billigt, så slöddret bara "droppar in"..
Citera
2022-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ja VIP är det enda som funkar, men en stor anledning till att bio-besök är störiga, är att det är för billigt, så slöddret bara "droppar in"..

Förvisso är det så. Har också märkt att alla aktiviteter där det kostar lite extra är ganska lugna och roliga att besöka medan gratis eller billigt är väldigt störigt.
Citera
2022-04-12, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Förvisso är det så. Har också märkt att alla aktiviteter där det kostar lite extra är ganska lugna och roliga att besöka medan gratis eller billigt är väldigt störigt.

Precis, vilka mer aktiviteter tänker du på då?
Badhus?
Citera
2022-04-12, 10:51
Medlem
WatchItNows avatar
Sagt som perspektiv: Biopriset har stigit enormt sista åren och publiken sjunker långsamt, och sedan finns dessutom corona som mer än halverat biobesöken 2020-2022. Hollywood går sämre än någonsin. Salongerna är tommare än någonsin. TS är helt verklighetsfrånvänd.

Vilket pris ska en biobiljett ha? Bio konkurrerar med TV. Att hyra en film på TV kostar kanske 49 kr. INGEN skulle gå på bio om det kostade 300 kr. Det är redan för dyrt, jag tror ett långsiktigt maxpris faktiskt är 100 kr, så länge hyrfilm kostar 49.
Citera
2022-04-12, 10:58
Medlem
Citat:
Precis, vilka mer aktiviteter tänker du på då?
Badhus?

Allt som kostar lite extra är fortfarande aktiviteter där du lugnt kan räkna med att 90% är vita människor och de resterande 10% är lugna och trevliga invandrare.

Sätt gränsen runt 500-1500 kr.

Undantag kanske musikkonserter och liknande.

Även många aktiviteter som kräver att man är ute i skogen, havet eller har specialintresse såsom hästar eller ishockey så är de störiga blattarna väldigt få till antalet.

Spabad är ett tips ifall du ännu vill besöka badhus.
Citera
2022-04-12, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Sagt som perspektiv: Biopriset har stigit enormt sista åren och publiken sjunker långsamt, och sedan finns dessutom corona som mer än halverat biobesöken 2020-2022. Hollywood går sämre än någonsin. Salongerna är tommare än någonsin. TS är helt verklighetsfrånvänd.

Vilket pris ska en biobiljett ha? Bio konkurrerar med TV. Att hyra en film på TV kostar kanske 49 kr. INGEN skulle gå på bio om det kostade 300 kr. Det är redan för dyrt, jag tror ett långsiktigt maxpris faktiskt är 100 kr, så länge hyrfilm kostar 49.

VIP är populärt, men visst, alla filmer kanske inte kan gå där.

Du är verklighetsfrånvänd som tror att störmomentet inte är en big deal för folk som besöker bio. Alla jag hört som talar negativt om bio gör det för att "hemma i soffan är det ingen som stör dem"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in