2022-04-12, 18:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Går aldrig på hockey men får man ha med egen öl/snacks mm

Inget problem på de matcher jag varit. Folk brukar ha termos och mackor med sig. För egen del tycker jag att det är lite festligare att köpa kaffe och ett wienerbröd i kiosken, men jag ser inte ner på termosgänget.
Citera
2022-04-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Håller helt med! Alltid när det snackas bio så är det massa surmuppar som klagar på att skräniga ungdomar förstör ”upplevelsen”. Ja går du på Scary Movie 18 på Heron City är det självklart stök men om du går på de ”smalare” biograferna så är det oftast halvtomt och aldrig några störande idioter. Folk måste lära sig hur man går på bio.

Nu ska man ju iofs inte behöva undvika storfilmerna pga. risk för störande ungdomar, men de relativt få gånger jag gått på någon storfilm en lördagskväll t.ex. så har jag inte heller då haft problem med störande ungdomar. Samtidigt finns det ju helt klart, men frågan är hur vanligt det egentligen är om man inte ser Scary Movie 18 på Heron City? På vissa låter det ju som att man inte ens kan gå på bio idag.

Sägas bör att jag bor i en stad som har gott om stökiga ungdomar med utländskt påbrå och en enda Filmstaden, vilken är dit jag alltid går.
Citera
2022-04-12, 18:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Exakt, det är en godisrestaurang som även visar film. Lite som när man tittar på standup på Norra Brunn.

Då bör de byta namn till något mer passande och inte marknadsföra sig som vore de en biograf. Icke för ty så har de dragit på sig en riktigt usel image med detta.
Citera
2022-04-12, 18:11
Medlem
Får mig att tänka på en händelse på cafét som fanns på Täby Galopp, det var en vårdag och det blåste lite kallt ute. En något äldre man gick fram till personalen och bad om en kopp med hett vatten, det visade sig att han hade med sig en egen te-påse. Naturligtvis skulle det vara gratis.
Citera
2022-04-12, 18:16
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Får mig att tänka på en händelse på cafét som fanns på Täby Galopp, det var en vårdag och det blåste lite kallt ute. En något äldre man gick fram till personalen och bad om en kopp med hett vatten, det visade sig att han hade med sig en egen te-påse. Naturligtvis skulle det vara gratis.
Hade det varit okej om han handlade fika och kaffe/the för 150:- och sedan satte sig ner vid ett bord och tog på hörlurar för att se en film? Skall han betala för att få se på filmen? Han är ju i deras lokaler.
Senast redigerad av Tervull 2022-04-12 kl. 18:20.
Citera
2022-04-12, 18:25
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Så du får inte bestämma över vad dina gäster får och inte får göra i ditt hem?
Bra, bjud in mig så skall jag kissa på mattan.
Du är välkommen över.
Om du kommer över måste du ta med din mamma och mörda henne. Som jag bestämt.
Citera
2022-04-12, 18:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hade det varit okej om han handlade fika och kaffe/the för 150:- och sedan satte sig ner vid ett bord och tog på hörlurar för att se en film? Skall han betala för att få se på filmen? Han är ju i deras lokaler.
Det som är störande är när någon eller flera bakom har en påse med extremt prassigt omslag.
Det brukar inte vara poppis
Citera
2022-04-12, 19:04
Medlem
Äh j-a snålisar. Jag har barn o inte rik, klart jag köper godis, popcorn där. Lite stil får man ha! Gnäll folk, man kan ju tro nåt hemskt har hänt. Rör inte svenskens smågodis
Citera
2022-04-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det som är störande är när någon eller flera bakom har en påse med extremt prassigt omslag.
Det brukar inte vara poppis
Haha Det bästa är när man hör nån öppna väskan en bra bit i filmen särskilt när det är nåt känslosamt spännande och böjar bulla upp prassel prassel, gräv i påsen, lite dricka mm..Åhh
Citera
2022-04-12, 19:11
Avslutad
Är det inte byo, bring your own..då tar man inte med en vinpava till restaurangen. Om filmstaden ger förbud mot byo..so what?
Citera
2022-04-12, 19:12
Medlem
Trollmias avatar
Nu är jag väl en av de sämsta att få uttrycka sig då det är över 20 år sedan jag gick på bio (det var första X-Men-filmen), och redan då tyckte jag det var hutlöst dyrt bio-pris på 120:-/biljett på en biograf i Örebro. Snacks var inget jag och min vän brydde oss om.

Men tidigare när man gick på bio på den lokala biografen så köpte man en påse bilar på plats. Att köpa godis utifrån, det fanns inte så mycket på kartan. Att det då kostade en tia mer per påse var liksom inte bekymmersamt, men kanske för att biobiljetten då gick på ca 50-60:- PLUS det var god sed att inte ta med sig godis utifrån. Och det fanns ingen popcornmaskin, utan man fick köpa en påse med Indian-popcorn om man ville ha popcorn.

Det har aldrig varit förbjudet som vissa pratar om, det var bara något man inte gjorde. Man köpte en påse Indian-popcorn, bilar, gott & blandat eller en rulle Nickel eller Strong... dricka var knappt tänkbart.

Som flera skribenter i tråden redan har påpekat så tror jag att Filmstaden gjorde bort sig i sin formulering, det blev bara så fel och nu i dessa tider med allt annat elände så får de hålla i ett avhugget hundhuvud och försöka skydda sig mot massan som vill avreagera sig.

Hur som helst, detta blev som en storm i ett vattenglas... läser man kommentarer på fejjan, twitter och även här så skulle man tro att världen är på väg att gå under.

Under en annan fundering blir jag funderad över - tar folk verkligen med sig mat, som i pizza, kebab, o liknande med in på biograferna?? Då förstår jag verkligen att biograferna reagerar.
Citera
2022-04-12, 19:15
Medlem
L3nn4rts avatar
Det var länge sedan jag gick på bio, så jag har ingen aning om hur stort utbudet på snacks är idag. Men om de märker att folket har med sig eget godis som biograferna själva inte säljer, så är det ju en ganska tydlig signal att något är fel. Utöka utbudet av godis och snacks. Det är old school med popcorn idag, unga vill ha annat. Varför inte fixa en hörna där folk kan köpa plockgodis med sig in till filmen om det nu är så att många smugglar med sig sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in