Citat:
Ursprungligen postat av
CanisMinor
Sitter här i skrivandets stund med en familj från Luhansk (flydde 2014) till Ipren och nu flytt igen (semesterresa ursprungligen, som slutade med att de inte har ett hem att återkomma till igen då det är sönderbombat till marken).
Vad tycker de om rysslands invasion 2014, och nu igen 2022?
Citat:
Har förklarat för dom vad du och några fler här försöker påtala då de är nyfikna på hur vi i Sverige ser på kriget, samt att jag frågar en hel del vad som är sant eller inte och de blir verkligen tagna av att det finns patrask som dig och en många andra på denna planet.
Kan va så att de blev förvirrade de flydde till en värktablett istället för till ryssland eller ukraina, väldigt många ukrainare flydde när ryssarna invarderade 2014, och ännu fler nu. jag har pratat med många av dem, både då och nu, de utrycker förstålse för att den genomsnittligt alkade ryssen inte fattar vad som pågor eller pågott de senaste 10åren, de har 0 förstålse för hur västerlänningar kan vara så okunniga och naiva, jag ahr förklarat det med kromsonskador blandat med vänster/höger extremism av den priviligerade väst typen....
Citat:
De påtalar för mig att du inte har en aning om vad du pratar om och skakar på huvudet av det du försöker lura in svenskarna i.
Det har du tydligt visat på egen hand. om du inte kan göra dig förstodd utan att "alla andra" först måste bli bekväma med dina fantasier och känslor... så kanske det inte är ett "alla andra" problem....
Citat:
Att du sedan lyfter ryssmedia som imponerande framför västmedia berättar en del egentligen då du erkände att du inte läser våra största nyhetsmedier.
Det är för att du inte förstår skillnaden mellan oberoende och stattskontrolerad media, du har bara lånat andra människors känslor i ämnet.
Citat:
Den kloka filtrerar som du vet - det gör få i barnamördarens land.
Den kloka är kapabel att förstå världen utan att läsa vare sig media eller andra människors färdiga åsikter....
Att "filtrera" är den intelektuellt lates ursäkt för sin egen bristande förmåga och kompetens.