Citat:
Det hade man redan uppnåt. antalet som dödades var väldigt lågt 2017-2021, trotts att ryssarna krigade på ukrainsk mark.
Citat:
Nej det är inte påhitt att Ukraina har omkring 10% av dessa råskinn som sitter i statsapparaten, i militären och som springer omkring och misshandlar meningsmotståndare på gatan.
Det är absolut ett påhitt, det man pekar på är att det satt 4 högernationalsiter i interim regeringen 2014, de satt 1-6månader, i valet 2014 åkte högerpartierna ut med bullr och bång.
Citat:
2% av dom sitter i parlamentet men det är kraften dom utgör i samhället som är det farliga och som tystar folk.
det stämmer inte, Ukraina är ett av om inte det minst antisemitiska landet i östeuropa. både i befolkningen generellt men även form av representation i deras parlament.
Citat:
Sen vad vi ska kalla dom är en annan sak. Nazister tycker även jag är felaktigt eftersom detta är något nytt och unikt för Ukriana även om metoderna är mycket lika nazitysklands. Extremnationalister brukar jag ibland kalla dom och en del av dom har stor kärlek till Banderas och nazisymboler.
Då borde du ringa putin och påpeka att hans denazifisering av bebisar och civila i ukraina inte passar i dina argument.....
Citat:
Hade Ukraina backat tung militär från området istället för att bygga upp så hade det nog fungerat med att ge dessa republiker självbestämmande (i Ukraina).
Nej, det hade lätt till denazifizering av dessa områden följt av fortsatt denzifizering av ukraina.
Att "ge upp" mot ryssara=maximera lidandet för befolkningen.
Citat:
Ryssarna känner sig lurade av det där avtalet eftersom dom och utbrytarrepublikerna hade chansen att slå ut de Ukrainska trupperna i Donbas 2015. Angela Merkel lyckades få Putin att gå med på avtalet och räddade soldaterna och en hel del NATO-gubbar som tydligen var där.
Dumheter, Ryssarna bröt budapestfördraget 2014, världen fördömde det Resolution 68/262, krim och donbass är ukraina. hur många bebisar än putin denazifizerar.
Citat:
Putins soldater och vapen i ukraina=upp till putin att dra ut dem om minskavtalet skulle ha en chans....
Hur vet du vad Putin tillåter eller inte, nu eller då? Jag har då ingen aning.