2022-04-12, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Så vad väntar du på skrivbordskrigare varför är du inte där o hjälper UA att utrota dem, dags att lyfta din egen bak upp ur stolen och sätta igång. Sen kan du passa på o ta en sväng till Kreml och utrota mannen bakom allt detta

Du har helt rätt och det är skamligt att jag inte är där och hjälper till.

Jag har donerat ett par månadslöner, så någonting har jag gjort. Men det räcker inte, det gör ingen skillnad. Vi måste alla hjälpas åt både ekonomiskt och fysiskt.

Jag har ett viktigt jobb och jag har småbarn, så det är inte helt lätt att lämna. Hade jag varit i ett annat läge så hade jag utan tvekan åkt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De har uppfunnit ett nytt ord, "Ukrainism", att vara Ukrainist är det värsta man kan vara, man är nämligen då för ett fritt och självständigt Ukraina.
Ukrainismen anses vara en slags Nazism och alla Ukrainister skall utrotas, eller omskolas under hårda förhållanden i arbetsläger under decennier.
Deras retorik är helt sjuk och påminner om Hitlertysklands.

Precis. Avhumaniseringen börjar alltid med ord och enskilda meningar och upprepas sedan tillräckligt många gånger för att det skall ta höjd och etableras i folks medvetanden för att lindra det barbari som alltid följer i steg två. Man kan kalla det ”Hitlertyskland” men praktiserandet föddes i Sovjetryssland och legitimerade b la Lenins förföljelse av politiska motståndare samt Stalins massmord av den ukrainska befolkningen genom svält.

Ryssland är mänsklighetens gissel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
En tillfångatagen Azovit på frågan om det använts kemiska vapen mot dom.
https://t.me/belshkvarka/43352

-Det är en fullständig lögn. Det har aldrig förekommit någon användning av kemiska vapen sedan den 24 februari. Våra befälhavare försöker så hårt för att höja världen
offentlig.

Om moralen hos kämparna:

-Många som vill kapitulera, men är rädda för att fly, jag hörde att det fanns ett kommando, om att alla som sågs i det civila livet blev skjutna direkt.
Befälhavarna sitter i bunkern och de bryr sig inte om oss, de sitter i bunkern

Det gick inte att följa länken utan Telegram och utan att kunna språket, så vad var poängen?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nja, Ryssarna visar ju regelbundet upp videos på Nazister som de fångar när de försöker smita utklädda till kvinnor eller annat, identifierade mha deras tatueringar. Så en avnazifiering pågår ju, även om det kanske inte är enda skälet till invasionen.

Du motsätter dig avnazifiering? Eller försöker du bara släta över att du står på nazisternas sida?

Du vet väl att du inte behöver ta någon sida alls i detta? Ukrainazi är ett rövhål, jag fattar inte varför man måste stå på deras sida, eller någon sida. Hade du stått på Irans sida om saudiarabien invaderade Iran? Det är lite samma sak, två skurkstater som bråkar. Muh suverän stat, muh demokrati, blablabla… jävla trams.

Jag menar att om Ryssland inte har några problem att själva engagera nazistiska förband, så ekar avnazifieringsargumentet helt tomt. Hyckleri av billigaste sort.

Jag stöder Ukraina i deras kamp mot en aggressiv och fullständigt hänsynslös invasion utförd av Ryssland. Jag har inga som helst problem med det ställningstagandet.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Expressen skriver om Azovbataljonen:

Citat:
"Azovbataljonen var en av de självförsvarsstyrkor som skapades när Ryssland först anföll 2014. Då bestod den till stora delar av nynazister och fotbollshuliganer, som lyckades försvara Mariupol mot de pro-ryska trupperna.

Men sedan dess har Azovbataljonen blivit Azovregementet, som är underställt inrikesministeriet. Efter hård kritik både i och utanför Ukraina genomförde man en avpolitiseringsprocess, och personer med högerextrema åsikter lämnade för att bilda partiet Nationalkåren. I det senaste valet vann de inga platser i parlamentet – trots att flera högerextrema partier gick till val på en gemensam lista fick de inte mer än 2 procent av rösterna. Ukraina är inget Nazityskland, och dess armé är inte SS.

Dagens Azov är ett mycket professionellt specialförband. Inte en politisk organisation, inte en milis och inte en högerextrem bataljon”, skriver Anton Sjechovtsov, ukrainsk forskare och expert på högerextrema rörelser, i en artikel som översatts av Kvartal.

Men i den ryska propagandan spelar den ”nynazistiska” Azovbataljonen fortsatt en huvudroll. Putin rättfärdigar kriget med att Ukraina måste ”avnazifieras” – och därför behöver Kreml blåsa upp hotet från ukrainska extremhögern."

https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/tokvanstern-ser-nazister-overallt-men-blundar-for-krigsbrott/
Citera
2022-04-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad tror vi om Mariupol?
Två filmer på flinande marines som egentligen bara säger, vi kör på leve ukraina

Min uppfattning är nog tyvärr att Mariupol kommer att falla, om den igentligen redan har fallit.
Däremot tror jag att det kommer att ta lång tid innan Rysska trupper kan röra sig fritt i hela stan.
Finns nog både de som är trötta(Och kanse saknar både mat och amunition) som kommer att ge upp.
Men det kommer ta tid tills alla försvararna är utraderade. Sen hoppas jag naturligtvis att innvånana snart kan komma tillbaka när kriget tar slut.
Citera
2022-04-12, 15:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Putain kör nu ända in i kaklet. Här är hans uttalande för en liten stund sen översatt till engelska. Allt går enligt fastlagd plan. Allt är USAs fel.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1513875622275203097
Citera
2022-04-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Du har helt rätt och det är skamligt att jag inte är där och hjälper till.

Jag har donerat ett par månadslöner, så någonting har jag gjort. Men det räcker inte, det gör ingen skillnad. Vi måste alla hjälpas åt både ekonomiskt och fysiskt.

Jag har ett viktigt jobb och jag har småbarn, så det är inte helt lätt att lämna. Hade jag varit i ett annat läge så hade jag utan tvekan åkt.

Bra gjort vi bidrar med vad vi kan och hoppas att inte hamna i samma skit.

Jag har också donerat mat, kläder och diverse som de bad om via Postnord som gör det grattis upp till 20 kg
Citera
2022-04-12, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag menar att om Ryssland inte har några problem att själva engagera nazistiska förband, så ekar avnazifieringsargumentet helt tomt. Hyckleri av billigaste sort.

Jag stöder Ukraina i deras kamp mot en aggressiv och fullständigt hänsynslös invasion utförd av Ryssland. Jag har inga som helst problem med det ställningstagandet.

När ryska förband fyller på i Donbass och har gamla imperialistflaggor vajande över pansarfordonen känns den goda kampen mot ett ”nazistiskt” Ukraina tämligen långt borta. Kreml öser på med propagandan och vet att om man strösslar på med värdeord är det alltid något idiot som fastnar.

Stor humor när trådens bidragsnazister propagerar mot sig själva alltså.
Citera
2022-04-12, 15:59
Medlem
raskenss avatar
Krigsförbrytaren dyker upp som gubben i lådan och berättar att "specialoperationen" är framgångsrik 😂

https://twitter.com/nexta_tv/status/1513826344215396352?t=sBw_Adaluio1yCzPlO0ojg&s=19

Tyvärr verkar det dock se ut som han inte är så fysiskt dåig kondition men sånt är omöjligt att avgöra. Gubbfan kan nog leva i 10 år till om ingen ger han en dos novichok i kalsongen.
Senast redigerad av raskens 2022-04-12 kl. 16:04.
Citera
2022-04-12, 16:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
När ryska förband fyller på i Donbass och har gamla imperialistflaggor vajande över pansarfordonen känns den goda kampen mot ett ”nazistiskt” Ukraina tämligen långt borta. Kreml öser på med propagandan och vet att om man strösslar på med värdeord är det alltid något idiot som fastnar.

Stor humor när trådens bidragsnazister propagerar mot sig själva alltså.

Finns ju uttalade nazister i tråden som försvarar denna 'avnazifiering'. Maken till krumbukter ser man sällan.
Citera
2022-04-12, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Putain kör nu ända in i kaklet. Här är hans uttalande för en liten stund sen översatt till engelska. Allt går enligt fastlagd plan. Allt är USAs fel.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1513875622275203097

Varje korrupt öststatsdespot 101. Skyll allting på väst under tiden han är upptagen med att kuppa en grannstat eller starta ett krig (för vilket han också beskyller Väst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in