2022-04-12, 14:31
Medlem
neiges avatar
Klart de inte vill städa upp andras chipssmulor, vad fan tror folk. Hur kan den här tråden vara så stor?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mao tar man inte ta med sig något som stinker, och bara man beter sig städat, så kommer de inte göra någonting.
Precis så.

Ingen har nånsin klagat på min påse Nonstop jag alltid har i jackfickan när jag går på bio eller teater.
Citera
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns ingen lag som förbjuder dig från att öppna en burk surströmming på biografen heller, men det finns en lag som tillåter bioföretaget att själva bestämma vad som skall tillåtas i deras lokaler och som även ger dem rätten att avvisa de som bryter mot bestämmelserna.

Blir ju fullständigt omöjligt att kontrollera, allra helst när personalen dessutom är minimerad.

Jag tror Filmstaden gjort detta som en PR-kampanj likt Ryan air. Nästa nyhet kanske blir "ståplatser på Bio"

Efter pandemin är det ebb i kassan så de behöver all uppmärksamhet som går att få, förhoppningsvis springer många fler på bio i helgen än de hade gjort utan mediauppmärksamheten.
Citera
2022-04-12, 14:34
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Blir ju fullständigt omöjligt att kontrollera, allra helst när personalen dessutom är minimerad.

Jag tror Filmstaden gjort detta som en PR-kampanj likt Ryan air. Nästa nyhet kanske blir "ståplatser på Bio"

Efter pandemin är det ebb i kassan så de behöver all uppmärksamhet som går att få, förhoppningsvis springer många fler på bio i helgen än de hade gjort utan mediauppmärksamheten.
Där sket dom nog i det blå skåpet. Folk är redan trötta på dyra biljetter och skitdåliga filmer. Lär inte bli någon anstormning till bion efter det här vill jag lova.
Citera
2022-04-12, 14:36
Medlem
LiquidTensions avatar
Kan förstå vad Filmstaden vill åstadkomma med det här men beslutet känns inte så genomtänkt. Hur har de tänkt lösa det praktiskt. Ska personalen som kontrollerar biljetter även kontrollera väskor/påsar från och med nu?

Det är ju bara för alla Sundbergare att ha med sig sitt godis i valfri ficka för någon visitationsrätt lär det knappast finnas lagstöd för och väl inne i salongen kommer ingen ha koll på om påsen är inköpt på Filmstaden eller i butiken mittemot.

Personligen har jag slutat gå på bio sedan länge, dels för att det knappt släpps några sevärda filmer längre men framför allt pga patrask som inte kan hålla käften.
Citera
2022-04-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Kan förstå vad Filmstaden vill åstadkomma med det här men beslutet känns inte så genomtänkt. Hur har de tänkt lösa det praktiskt. Ska personalen som kontrollerar biljetter även kontrollera väskor/påsar från och med nu?

Det är ju bara för alla Sundbergare att ha med sig sitt godis i valfri ficka för någon visitationsrätt lär det knappast finnas lagstöd för och väl inne i salongen kommer ingen ha koll på om påsen är inköpt på Filmstaden eller i butiken mittemot.

Personligen har jag slutat gå på bio sedan länge, dels för att det knappt släpps några sevärda filmer längre men framför allt pga patrask som inte kan hålla käften.

De kan inte kräva det enligt lagen. Endast polis och tull som kan.
Citera
2022-04-12, 14:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag förespråkar inte medhavt godis, jag konstaterar varför det är så. Att det är en märkligt verksamhet som lever på att sälja godis, läsk och tilltugg till extrema överpriser är också ett konstaterande. Jag tror att de behöver tänka längre än att försöka tvinga folk att betala deras överpriser genom förbud. Jag tror inte att det är en väg som leder till något bra för verksamhetens överlevnad.
Ptja, jag ser inte riktigt vad dom skulle kunna göra, annat än öka biljettpriserna. Jag är iof för alkoholförsäljning på svensk biografer, vore najs om man kunde köpa med sig en stor stark.
Citera
2022-04-12, 14:54
Medlem
Det är ju bara att stoppa hamburgarna och bägaren i fickorna.

VDn sa ju själv att de bara kommer säga till att nästa gång så gör inte så.
Citera
2022-04-12, 15:29
Medlem
hyssasess avatar
Fattar inte vad problemet ligger någonstans

Klart det inte är okej att ta med eget godis o snacks om de säljer där.

Lite som att ta gå in på en restaurang beställa in mat men ta med en egen öl
Citera
2022-04-12, 15:31
Medlem
Detta ger mer badwill än goodwill för Filmstaden. Dessutom har de försatt sig i en dålig situation jämfört med att inte ha gjort något alls...

Hade de bara låtit det vara hade nog många ändå köpt popcorn och dryck i biografen. Nu missar de kunder som innan tog med sig dryck och godis... Skulle de backa ger de helt klartecken till att folk tar mer sig vad som helst, något som inte alla innan detta var medvetna om var tillåtet.
Citera
2022-04-12, 15:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ptja, jag ser inte riktigt vad dom skulle kunna göra, annat än öka biljettpriserna. Jag är iof för alkoholförsäljning på svensk biografer, vore najs om man kunde köpa med sig en stor stark.

Det kan vara så att biograf inte är en bärkraftig verksamhet och då får man konstatera att det är så. Det kan även vara så att de skulle sälja ännu mer om de inte tog orealistiskt betalt för tilltugget. Det finns även den möjligheten att de skulle ha fortsatt som det var utan att försämra sin image med förbud som de inte tänker följa upp och som med största sannolikhet ändå inte kommer att ge önskad effekt. Jag tror att de flesta som tagit med sig tilltugg kommer att ransonera bort hela biobesöket, alternativt gå dit utan att äta något under filmen.
Citera
2022-04-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är rimligt att ägarna tjänar pengar, annars skulle ju biograferna stängas. Är du en kommunist som tycker att allt ska vara gratis?

Visst, men marknadsekonomi fungerar ju som så att folk betalar vad de känner att något är värt. Om inte, så får den som tillhandahåller en tjänst anpassa priset alternativt göra om tjänsten så att den blir attraktiv. I detta fallet kanske de borde börja med att försöka satsa på att fylla salongerna?

Tydligen finns det rabbatkort som man kan köpa och därmed se film till halvapriset på vardagar exkl. fredag. Tyvärr har de marknadsfört detta dåligt, men kommer personligen köpa det. Har inget emot att se film mitt i veckan istället för helgen, speciellt inte till ett kraftigt sänkt pris.

Ett annat alternativ kanske vore att erbjuda "sista minuten"-biljetter försöka fylla upp salongerna. Detta borde ju vara mer lönsamt än att visa en film för bara 2 personer i en salong gord för 30?

En tredje lösning kan vara att alltid ha ett lägre pris för tider då det oftast är ganska tomt, precis som de i denna staden har "lågpris biljett" för kollektivtrafiken.

Jag förstår
Senast redigerad av yokisuci 2022-04-12 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in