2022-04-12, 14:07
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Folk som säger "Du tar ju inte med egen mat till en restaurang" och liknande grejer måste ju i alla fall vara fullkomligt efterblivna i skallen. Det är ju världens sämsta jämförelse. På en bio är väl ändå huvudmålet att se en film och inte att äta. Att ta med en egen film till bion för att kolla där vore en mer korrekt liknelse. Det är inte billigt att gå på bio så det är horribelt att man ska tvingas köpa även deras överpriserade snacks och dricka.
Håller med. Kryper i mig när jag läser dessa urbota argument.
Citera
2022-04-12, 14:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Trashigt imo.
Jag slantar gärna upp för popcorn/godis, är bra kvalitet och det är ju så dom tjänar pengar.

Gör vad du vill. Det har ju Filmstaden redan gått ut och sagt.

Gillar inte popcorn, läsk och vanligt godis så jag kommer självklart inte köpa i deras kiosk för att va snäll. Å nej de kukrika kinesiska ägarna tjänar inga pengar på biobesök! Bufuckinhu.
Citera
2022-04-12, 14:10
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kan väl betala dubbelt pris på biljetten om du vill stödja deras uppenbara förlustverksamhet.
lol, ni gnäller på priserna och förespråkar medhavt godis, samtidigt som ni snackar skit om Filmstaden och dess "förlustverksamhet". Väldigt smart av er, pojkar.
Citera
2022-04-12, 14:11
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Gör vad du vill. Det har ju Filmstaden redan gått ut och sagt.

Gillar inte popcorn, läsk och vanligt godis så jag kommer självklart inte köpa i deras kiosk för att va snäll. Å nej de kukrika kinesiska ägarna tjänar inga pengar på biobesök! Bufuckinhu.
Det är rimligt att ägarna tjänar pengar, annars skulle ju biograferna stängas. Är du en kommunist som tycker att allt ska vara gratis?
Citera
2022-04-12, 14:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det är rimligt att ägarna tjänar pengar, annars skulle ju biograferna stängas. Är du en kommunist som tycker att allt ska vara gratis?

Tvärtom. Jag är för fri konkurrens. Suger ett företag är det naturligt att det konkar.
Citera
2022-04-12, 14:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Bensinmackar tjänar lite på bensin och det är därför de säljer mjölk och frallor. Men ta med dig din matsäck nästa gång du handlar bensin och förtär den inne på macken så får du se vad de säger.

Du får nog vända på resonemanget. För det första är det inget problem att stå ute och tanka samtidigt som man äter egna mackor exempelvis. För det andra så är det rätt länge sedan de så kallade bensinstationerna sadlade om och blev närköp (7Eleven och Shell) så den jämförelsen fungerar inte heller. För det tredje vore det inte heller något problem att ta med sig mackan som åts vid tankning in till betalning.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-04-12 kl. 14:26.
Citera
2022-04-12, 14:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
lol, ni gnäller på priserna och förespråkar medhavt godis, samtidigt som ni snackar skit om Filmstaden och dess "förlustverksamhet". Väldigt smart av er, pojkar.

Jag förespråkar inte medhavt godis, jag konstaterar varför det är så. Att det är en märkligt verksamhet som lever på att sälja godis, läsk och tilltugg till extrema överpriser är också ett konstaterande. Jag tror att de behöver tänka längre än att försöka tvinga folk att betala deras överpriser genom förbud. Jag tror inte att det är en väg som leder till något bra för verksamhetens överlevnad.
Citera
2022-04-12, 14:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Biograferna tjänar inte mycket pengar på biljetter. Pop-corn ger den största marginalen. Tar ni med er vin till en restaurang? Stöd biograferna och köp er konsumtion på plats.
vilken jävla jämförelse. Totalt idiotisk.

Det finns ingen lag som säger att du inte får ta med godis utifrån in på en biograf eller teater.
Citera
2022-04-12, 14:23
Medlem
Jag o syrran ska på Bio till helgen.
Tänkte försöka smuggla med mig en falukorv... Tror ni det är väldigt genomskinligt om jag har en hel ring med mig, den är ju lättare att äta om man skär den i skivor, och har många fickor??🤔😊
Citera
2022-04-12, 14:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det finns ingen lag som säger att du inte får ta med godis utifrån in på en biograf eller teater.
Det finns ingen lag som förbjuder dig från att öppna en burk surströmming på biografen heller, men det finns en lag som tillåter bioföretaget att själva bestämma vad som skall tillåtas i deras lokaler och som även ger dem rätten att avvisa de som bryter mot bestämmelserna.
Citera
2022-04-12, 14:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns ingen lag som förbjuder dig från att öppna en burk surströmming på biografen heller, men det finns en lag som tillåter bioföretaget att själva bestämma vad som skall tillåtas i deras lokaler och som även ger dem rätten att avvisa de som bryter mot bestämmelserna.
Mao tar man inte ta med sig något som stinker, och bara man beter sig städat, så kommer de inte göra någonting.
Citera
2022-04-12, 14:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybunny
Jag o syrran ska på Bio till helgen.
Tänkte försöka smuggla med mig en falukorv... Tror ni det är väldigt genomskinligt om jag har en hel ring med mig, den är ju lättare att äta om man skär den i skivor, och har många fickor??🤔😊

Om du köper en ring falukorv kan du hänga den runt halsen och säga att det är utsmyckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in