2022-04-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jodå, det dokumenteras och kommer att hamna på ryssens skrivbord så småningom.
https://www.youtube.com/watch?v=xPs3DnCLnwA&ab_channel=NBCNews

Det finns ingen som har släppt det.

Så kul att du ser in i framtiden. "Kan mycket väl komma". Vilket jävla dravel. Jag är såå glad att alla människor inte är som du är. Spännande också att ni får en valrörelse i år också så du får se på riktigt hur patetisk du är.

HRW är delvis skapat och styrt av CIA från första början. Deras påstådda dokumentation går inte att lita på och även deras eventuella dokumentation kommer bara falla i glömska. Alla har redan släppt "Butja". Det borde du också göra.

Vi kan ses här i tråden om några veckor så får vi se vem som hade rätt. Jag kommer att tillstå att jag hade fel om det blir så, men det kommer det inte att bli.
Citera
2022-04-12, 09:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
HRW är delvis skapat och styrt av CIA från första början.
Spännande.
https://www.hrw.org/topic/terrorism/counterterrorism/cia-activities

Citat:
Jag kommer att tillstå att jag hade fel om det blir så, men det kommer det inte att bli.
Spännande.
Citera
2022-04-12, 09:21
Moderator
-Info-s avatar
Fransk polis ska hjälpa till att utreda krigsbrotten i Butja och andra ställen norr om Kiev:

Citat:
Fransk polis i Ukraina – ska utreda krigsbrott
Frankrike har skickat poliser till Ukraina som ska hjälpa till att utreda krigsbrott i spåren av morden på civila runt Kiev.

https://www.svd.se/a/Wj5qPd/fransk-polis-i-ukraina-ska-utreda-krigsbrott
Citat:
French police officers arrive in Ukraine to probe Russian 'war crimes' committed in Bucha and Irpin
French police officers arrived in Ukraine on Monday to help the country investigate alleged Russian war crimes after hundreds of civilian bodies were discovered in towns around Kyiv, the French ambassador to Ukraine said.

https://www.firstpost.com/world/french-police-officers-arrive-in-ukraine-to-probe-russian-war-crimes-committed-in-bucha-and-irpin-10 543661.html
Citera
2022-04-12, 09:57
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Det finns ingenting som är dokumenterat, mer än att USA:s lydregim i Ukraina använder precis samma metoder som USA:s inhyrda terrorister i Syrien.

Media och politiker har redan släppt det eftersom det var en bluff och det inte funkar att hålla liv i en bluff som "Assad gasar bäbisar i sin egen huvudstad" för länge. De fick massa hets och hat mot Ryssland, mer sanktioner, mer och tyngre vapen till regimen, Ryssland uteslutet ur det där mänskliga rättigheter-grejset i FN, osv. Ganska bra utdelning för att släpa runt några gamla lik och låta Ukraina mörda civila som de ändå skulle ha mördat ("kollaboratörer").

Så här kommer det hålla på. De kommer pusha nya bluffar och nya åtgärder. En bluff med "kemiska vapen" kan mycket väl komma framöver, precis som det gjorde i Syrien flera gånger om. "Bellingcat" och andra "experter" kommer anges som källa och de kommer ha massor av bilder med pilar, inringade lastbilar och skjul, närbilder på nån gammal granat, osv.

De är verkligen helt skamlösa lögnare. Jag kommer ihåg att beviset för att "assad gasar sitt eget folk med kemiska vapen" var en grop i asfalten på en väg. "Här exploderade de kemiska vapnen". På riktigt.

Dock eftersom de styr media så etablerar de ju sådana här s.k. sanningar. Efter några år så påstår de bara "som alla vet och som bevisades så gasade assad sitt eget folk". Trots att det aldrig fanns några bevis. Folk är så dumma och styrda så de tror på skiten. Tyvärr. De kör precis samma upplägg nu. Nu heter det att "trots övervägande bevis så ljuger Ryssland om att de inte utfört massakern". Trots att de själva ljuger och inte har några bevis alls för vad de påstår så anklagar de fräckt den som nekar för att ljuga. Om några år kommer de den att hänvisa till de "väl dokumenterade ryska massmorden på civila" trots att det aldrig hänt och definitivt aldrig bevisats.

Tyvärr går de flesta på det.
Senast redigerad av Tercio 2022-04-12 kl. 10:05.
Citera
2022-04-12, 10:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ryssland och ni som slickar deras röv måste vara planetens ynkligaste individer all-time.
Att inte ens erkänna sina egna handlingar är till och med sämre än nazityskland.
Tänk om du skulle överträffa dig själv och skriva något vettigt någon gång. Vi har sett så många exempel på uppenbart fejkade händelser att det är märkligt att folk tror på lögnerna fortfarande.
Ryssland har inget att vinna på att attackera civila. De attackerar militär utrustning, deras mål är att befria hela Donbass.

Det är bara Ukraina som vinner på att visa upp hemska bilder och skylla på Ryssland.
Citera
2022-04-12, 10:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
I den mån brott(i meningen massmord) har begåtts överhuvudtaget, vill säga. Jag tror att uppgifterna är kraftigt överdrivna och delvis påhittade. De kanske hade 30 redan döda människor som de placerade ut och sen säger de "300" istället för 30. Utöver detta så lär de ha mördat en drös med civila med vita armbindlar som hjälpte till med matutdelning och sånt under ryskt styre, då dessa betraktas som "kollaboratörer".
Ja, det är sant. Det har ju framkommit att man t ex hämtar döda kroppar från bårhuset till filminspelningarna. Många av dem är säkert civila som hållits som gisslan och ryska fångar som dödats.
Citera
2022-04-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det är sant. Det har ju framkommit att man t ex hämtar döda kroppar från bårhuset till filminspelningarna. Många av dem är säkert civila som hållits som gisslan och ryska fångar som dödats.

Det kan det nog vara ibland. Mest tror jag dock attt det är civila ukrainare och ukrainska soldater som har dött pga striderna. Bårhusen lär ju vara välfyllda i befolkade orter där hårda strider nyligen har rasat. Det är bara att hämta lik, klä dem i lämpliga kläder och arrangera dem på önskat sätt. Några "vanliga" lik kan ju bakbindas och brännas med en dunk bensin, så att det ser ut som något riktigt fasansfullt har hänt. Det är såklart hemskt att många av dessa människor dog överhuvudtaget från första början, men du fattar vad jag menar.
Citera
2022-04-12, 11:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det kan det nog vara ibland. Mest tror jag dock attt det är civila ukrainare och ukrainska soldater som har dött pga striderna. Bårhusen lär ju vara välfyllda i befolkade orter där hårda strider nyligen har rasat. Det är bara att hämta lik, klä dem i lämpliga kläder och arrangera dem på önskat sätt. Några "vanliga" lik kan ju bakbindas och brännas med en dunk bensin, så att det ser ut som något riktigt fasansfullt har hänt. Det är såklart hemskt att många av dessa människor dog överhuvudtaget från första början, men du fattar vad jag menar.
Hur gör man detta utan att informationen läcker ut?

Borde inte Ryssland har flygspaning på området, både med bemannat och obemannat. Finns det inte civila i området som kan verifiera vad Ukrainska soldater gör? Med tanke på hur stor den ryssvänliga befolkningen är i området och dessa välkomnande massor så borde det väl finnas någon ryssvänlig som sett allting eller kanske jobbat på detta bårhuset som tillhandahåller kropparna? Varför visar satellitbilder att många kroppar och massgravar har funnits där länge. Är bilderna manipulerade? Varför har vi sett filmsekvenser när Ryssar dödar civila och alla dessa vittnesuppgifter. Förfalskade också?

Är hela världen emot dig?
Citera
2022-04-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur gör man detta utan att informationen läcker ut?

Borde inte Ryssland har flygspaning på området, både med bemannat och obemannat. Finns det inte civila i området som kan verifiera vad Ukrainska soldater gör? Med tanke på hur stor den ryssvänliga befolkningen är i området och dessa välkomnande massor så borde det väl finnas någon ryssvänlig som sett allting eller kanske jobbat på detta bårhuset som tillhandahåller kropparna? Varför visar satellitbilder att många kroppar och massgravar har funnits där länge. Är bilderna manipulerade? Varför har vi sett filmsekvenser när Ryssar dödar civila och alla dessa vittnesuppgifter. Förfalskade också?

Är hela världen emot dig?

Hur genomförde de flera olika false flag-incidenter i Syrien och massor av false flag-massakrer? Hur lurade USA en hel värld med sina lögner om Irak 2003? Hur genomfördes egentligen 9/11?! De gjorde dessa saker och de lyckades i de flesta fall. Ingen har åkt dit.
Citera
2022-04-12, 12:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hur genomförde de flera olika false flag-incidenter i Syrien och massor av false flag-massakrer? Hur lurade USA en hel värld med sina lögner om Irak 2003? Hur genomfördes egentligen 9/11?! De gjorde dessa saker och de lyckades i de flesta fall. Ingen har åkt dit.
hahaha.. Härligt. Men du missar liksom att svara på mina frågor. Hur lyckades Ukraina, alla civila och antagligen hela västvärlden hålla denna false-flag i Butja hemlig?

Det är ju liksom inte så att länder försökt med liknande och sedan åkt dit.

https://www.bellingcat.com/news/2022/02/28/exploiting-cadavers-and-faked-ieds-experts-debunk-staged-pre-war-provocation-in-the-donbas/

Jag håller med dig om att Irak 2003 var en fars, Syrian 2013 visade sig vara rebeller men 9/11 vet jag inte vad du flyger och far om men det hör liksom inte hit.
Citera
2022-04-12, 13:34
Moderator
-Info-s avatar
Lite mer otäcka nyheter från Butja:

Citat:
Förödelsen i Butja, som var under rysk kontroll i omkring en månad, har chockat en hel värld.

Volodymyr Shepitko, 66, flydde staden när den intogs av ryssarna, men det var först när han återvände som han förstod vidden av brutaliteten.

I källaren under hans trädgårdsskjul låg en död kvinna. Hon var helt naken bortsett från en pälsjacka, och hade skjutits i huvudet. När polisen sökte igenom bostaden upptäckte de flera öppnade kondomförpackningar, samt en använd kondom på ovanvåningen i huset, rapporterar New York Times.
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn1nww/sexuella-valdet-okar-i-ukraina-nio-utsatta-kvinnor-gravida
Citera
2022-04-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lite mer otäcka nyheter från Butja:

Tja, Ukraina är ju känt för prostitution så det var väl en bordell?

Ukrainas främsta exportprodukt uppskattas tydligen mycket i Sverige nu också, enligt polisen.

Nästan alla sexköpare valde kvinnor från Ukraina

https://www.friatider.se/nastan-alla-sexkopare-valde-kvinnor-fran-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in